1. Dlaczego przez całą grę nie spotkałem Filippy Eilhart? Słyszałem, że jest możliwość zajrzenia nawet do jej domu, ale będąc w III Akcie nic takiego nie widziałem.
2. Nie mogę odblokować zadania z gargulcami. Nie uruchamia się ono w ogóle, a ja jak głupi mogę biegać po tych loszkach, do którego kamienne stwory strzegą wejścia i bezskutecznie wygaszać runy (skrzynie się i tak nie otwierają). Pominąłem coś?
1. Jaką ścieżkę wybrałeś? Roche'a? Jeśli tak, to całkiem możliwe, że jej nie spotkałeś, bo ja podążałam ścieżką Iorwetha i Filippa była jedną z głównych postaci.
2. Też jestem tego ciekawa, bo sama dotarłam do dwóch takich lochów, ale skrzyń nie udało mi się otworzyć, ani żadne zadanie też się nie aktywowało...
Ad.1 Filippę poznasz tylko, gdy pomożesz Iorwethowi w końcówce II aktu. Inaczej jej nie zobaczysz.
Ad.2 Zadanie zgarniasz z tablicy, zabierając kartkę. Co do skrzyń - to element questa "Rzeka tajemnic", które odpala się po przeszukaniu wraku statku nieopodal truchła kejrana. Klucz jeden na pewno ma Loredo.
Courun, możesz rozwinąć punkt 2? Gdzie w Loc Muinne znajduje się tablica ze zleceniami? Nie zauważyłem jej. Poza tym zadanie Rzeka Tajemnic kończy się chyba razem ze znalezieniem okrętu pilnowanego przez Trollicę, więc nie chyba nie o te skrzynie pyta Lily
[Dodano po 36 minutach]
Gdzie można znaleźć sztylet Filippy, za pomocą którego uwalniamy Saskię? W trakcie mojej pierwszej gry w ogóle się nie dowiedziałem, że to ona jest smokiem.
Lolth wie lepiej, mówiła mi. Skrzynię w kanałach pod Loc Muinne otworzysz kluczem znalezionym przy zwłokach kapitana nieopodal statku koło Flotsam. I to jest quest "Rzeka tajemnic".
Co do sztyletu - trzeba wybrać Iorwetha na koniec II i w III akcie, potem trafiamy do Loc Muinne z elfem i udajemy się do lochów, gdzie widzimy, jak Radowid oślepia czarodziejkę. Tam gadamy z nią i albo jej pomagamy (quest "Łamacz czarów"), albo lecimy ratować "Trisunię". Wybierasz pomoc Filippie, dalej pomagamy jej wyjść z lochów i dostać się do jej domu. Tam na górze na dachu jest skrzynia a w niej sztylet. Zrobiłem osobny wątek o kombinacjach odnośnie otwierania skrzyni.
Jeśli chcesz mieć sztylet a nie wybrałeś Iorwetha to po gadce z Triss/Roche'm odnośnie tego, że Letho na nas czeka idziemy w stronę wrogiego wiedźmina i trafiamy na scenkę. Tam przy ciele martwego Temerczyka m.in rzeczony sztylet. Ta opcja nie pozwala jednak na odczarowanie Saskii i rozmowę z nią, bo zdobywamy go już po walce ze smoczycą.
Czy jest zatem możliwość ukończenia gry ratując smoka i nie doprowadzając do ujawnienia loży oraz aresztowania wszystkich czarodziejów?
Grałem teraz całą grę po stronie Roche'a, tylko w ostatnim wyborze poszedłem ratować Triss, zamiast zabić Detmolda. Zakończenie jest wtedy naprawdę dobre - chociaż Detmold przeżywa, to Shilard ginie razem ze wszystkimi Nilfgaardczykami, my ocalamy Triss, a plany Carduina odnośnie odnowienia Kapituły i Rady nie upadają - aresztowana jest jedynie Shaela. Wszystko by było fajnie, gdyby nie to, że zostawiam nabitego na drzewo smoka.
Loża zostaje ujawniona za każdym razem, tj. plany Shaeli i Filippy. Różne mogą być zakończenia ich losów, np. Shaela może zginąć przy próbie teleportacji, jeśli jej nie pomożemy. Co do Rady - może dojść do jej nie zawiązania, np. gdy wprowadzany na obrady jest Letho.
Ze smokiem trudna sprawa - jeśli już zostawiłeś go nabitego, to pozostaje wczytać save. Jak sam Geralt mówi - to piękne stworzenie, być może ostatnie, a wiedźmini nie zabijają smoków.