Mike Mearls postanowił podzielić się z fanami zabawy w Dungeons&Dragons swoimi obserwacjami na temat śmierci, umierania i rzecz jasna wskrzeszenia na przestrzeni wszystkich edycji.
Na początek pod lupę trafiło AD&D, gdzie mogliśmy korzystać z czaru "wskrzeszenie ze zmarłych". Zaklęcie to nasz kleryk mógł zdobyć od 9 poziomu doświadczenia. Przywrócony do życia miał określoną, procentową szansę na przeżycie, którą obliczało się na podstawie jego współczynnika Budowy.
Następnie Mike przyjrzał się wspomnianemu zaklęciu w edycjach od pierwszej aż do ostatniej, czyli czwartej. Jak się okazało, zaszły w tej dziedzinie pewne zmiany. Wzrosły przy tym wymagania odnośnie wskrzeszającego kleryka, jak też zmianie uległa liczba punktów wytrzymałości, która oznaczała śmierć.
Mike zestawił te dane z czwartą edycją, po czym przedstawił krótkie podsumowanie. Do tego podał wyniki poprzedniej ankiety i przygotował kolejną, rzecz jasna dotyczącą śmierci i umierania. Możemy w niej zdecydować jak często ginęłyby postacie oraz co sądzimy na temat możliwości definitywnego zgonu bez możliwości wskrzeszenia. Na koniec także ciąg dalszy przygody z poprzedniego tygodnia, która prowadzona jest właśnie w formie sondy.
Tekst stanowiący obserwacje Mike'a na temat śmierci i umierania w D&D, jak też wspomniane ankiety, znajdziecie pod tym adresem.