Wielkie zmiany w Statystykach


Jedną z najważniejszych rzeczy w Diablo II, obok przedmiotów i umiejętności, były statystyki. Ze względu na rozmaite machinacje przy systemie "Zasobów" (Furia, Mana, Duch itp.) znaną nam dobrze "Energię" zamieniono na "Siłę Woli". Jednak Bashiok ogłosił właśnie dość poważną i przełomową zmianę – modyfikację wszystkich dotychczasowych statystyk.

diablo 3

Na pierwszy ogień poszła Siła. Zamiast niej pojawił się Atak. Będzie on decydował bezpośrednio o zadawanych przez nas obrażeniach. Im więcej punktów zainwestujemy w Atak, tym większe obrażenia zada nasza postać, niezależnie od klasy. Broń, którą będzie się posługiwała, może modyfikować poziom tej statystyki, a więc pośrednio same obrażenia.

diablo 3, arena, photo, traits, skills, inventory

Zamiast znanej i lubianej Zręczności otrzymamy Precyzję. Jej poziom to szansa na zadanie przeciwnikowi krytycznego trafienia, co wiąże się z kilkoma innymi aspektami gry. Na przykład po trafieniu krytycznym nasz przeciwnik eksploduje, dzięki czemu pożegnamy go raz na zawsze, a przy tej okazji zada obrażenia potworom wokół niego. W innym wypadku posiadana przez nas magiczna broń będzie mogła np. wykradać życie przeciwnikowi, ale tylko wtedy, gdy uzyskamy trafienie krytyczne. "Krytyki" będą także działały w połączeniu z runami, affixami i Cechami (Traits), czyli biernymi modyfikatorami, pozwalającymi tworzyć praktycznie nieskończoną ilość "buildów". Basihok mówi wprost, że to statystyka dla bardziej wyrafinowanych graczy i prawdopodobnie większość zainwestuje w Atak, ale panowie z Blizzarda nie mają z tym problemu.

diablo 3, arena, photo, traits, skills, inventory

Witalność (Vitality) zamiast Żywotności (Health) – tutaj zmiana dotyczy wyłącznie nazwy, a statystka nadal określa (tylko i wyłącznie) ilość naszych punktów życia.

diablo 3, arena, photo, traits, skills, inventory

Obrona – to nowa, piąta statystyka. Im wyższy jest jej współczynnik, tym mniejsze obrażenia otrzymujemy. Różnica między nią a ochroną zapewnianą przez zbroje i wytrzymałości polega na tym, że Obrona zmniejsza wszystkie otrzymywane obrażenia, niezależnie od typu, podczas gdy dwie pozostałe chronią nas od konkretnego rodzaju ran. Ta statystyka koncentruje się na kontroli otrzymywanych obrażeń, nie zaś na zwiększaniu posiadanego HP, dzięki czemu łatwiej jest konstruować – jak określił Bash – "survival builds".

diablo 3, arena, photo, traits, skills, inventory

Na sam koniec, zamiast odpowiadającej za Manę i Wytrzymałość Energii, otrzymamy Siłę Woli. Odpowiada ona za poziom Zasobu charakterystycznego dla danej klasy. Twórcy chcieli, by działanie tej statystyki różniło się u każdej z nich, co miałoby wpłynąć na charakter rozgrywki single i multiplayer. Jednocześnie do naszej kontroli oddane zostaną takie aspekty działania Zasobu (Many, Furii, Ducha itp.), jak jego pojemność, szybkość regeneracji, szybkość utraty czy tempo przyrostu.

diablo 3, arena, photo, traits, skills, inventory

Trzeba przyznać, że to naprawdę spore zmiany i sam jestem nimi nadal lekko oszołomiony. Kompletnie zmienia to obraz rozdawania punktów i działania przedmiotów. Czy na lepsze? To wyjdzie dopiero "w praniu". Ale już teraz możecie powiedzieć co o tym myślicie, bo ja sam jestem... Lekko nieprzekonany.

A powyższe zdjęcia przedstawiają nowe okno ekwipunku, wyboru umiejętności, opisu ich działania, opisu Cech (Traits) i okno map i Aren. Wykonano je podczas G-Star Expo w Korei Południowej (stąd średnia ich jakość).

Odpowiedz
Też nie jestem pewien czy to zmiana na dobre... W ogóle to mam wrażenie, że ta gra jest już prawie gotowa, a oni przedłużają oczekiwanie takimi niepotrzebnymi zmianami
Odpowiedz
Jezu w 90% gier RPG jest tak samo nie wiem co w tym takiego rewolucyjnego.Taki system jest najlepszy . CZEKAM NA GRĘ Z NIECIERPLIWOŚCIĄ
Odpowiedz
← Nowości

Wielkie zmiany w Statystykach - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...