Premiera „Fallout: New Vegas” już pod koniec miesiąca, więc w żaden sposób nie może dziwić oświadczenie zaserwowane nam przez Bethesda Softworks, że gra została już „ozłocona” i trafiła do tłoczni. Możemy zatem podziękować niebiosom, że wszystko poszło zgodnie z planem i nie będzie jakichś przykrych „poślizgów”. No chyba, że Cenega Polska ponownie się nie popisze i nie wyrobi się ze wszystkim na tego 22 października, ale nie siejmy defetyzmu.
W związku z tym, jakby nie patrzeć, przełomowym wydarzeniem, postanowiono uchylić rąbka tajemnicy związanego z kilkoma kwestiami. Jakie będą wymagania sprzętowe gry? Jak wygląda ścieżka dźwiękowa? Na te i na wiele innych pytań znajdziecie odpowiedź w rozszerzeniu nowiny.
Na pierwszy ogień idą wymagania sprzętowe, bo w końcu to one stanowią o być albo nie być gracza.
Nie jest źle, nawet bardzo dobrze. Niestety w natłoku sprzecznych informacji nie jestem w stanie stwierdzić czy to są wymagania minimalne, czy też zalecane. Obstawiałbym jednak te drugie, skoro „New Vegas” działa na lekko podrasowanym silniku „Fallout 3”, który do najnowszych nie należy.
Ujawniono też kilka utworów, które będziemy mieli okazje posłuchać podczas szabrowania ruin czy dekapitacji bandytów. Jeżeli kochasz legendarnych wykonawców z lat 40’ i 50’ („New Vegas Radio”) lub też klasyki country („Black Mountain Radio”), to będziesz wniebowzięty.
NEW VEGAS RADIO
Tekst: Sammy Cahn i James Van Heusen.
Wykonanie: Dean Martin.
Tekst: Billy Mayhew.
Wykonanie: The Ink Spots.
Tekst: Richard Rodgers i Lorenz Hart.
Wykonanie: Frank Sinatra.
Tekst: Joseph Lilley i Frank Loesser.
Wykonanie: Kay Kyser.
Tekst: Harold Adamson i Jimmy McHugh.
Wykonanie: Nat King Cole.
Tekst: Joe McCoy.
Wykonanie: Peggy Lee.
- "MAD ABOUT THE BOY"
Tekst: Noel Coward.
Wykonanie: Helen Forest.
- "SOMETHING'S GOTTA GIVE"
Tekst: Johnny Mercer.
Wykonanie: Bing Crosby.
BLACK MOUNTAIN RADIO
Tekst: Harlan Howard.
Wykonanie: Guy Mitchell.
Tekst: William Grishaw.
Wykonanie: Eddy Arnold.
Tekst: Hank Thompson i Pat Hagen.
Wykonanie: Hank Thompson.
Tekst: Victor Young i Peggy Lee.
Wykonanie: Peggy Lee.
- "BIG IRON"
Tekst i wykonanie: Marty Robbins.
Tekst i wykonanie: Johnny Bond.
Wedle obietnic twórców dojście do 30 poziomu doświadczenia, będzie sporym wyzwaniem i nie będzie go tak łatwo uzyskać jak w „Fallout 3”. Pojawią się też wzmianki o postaciach z poprzednich części (o ile już nie żyją), a nawet istnieje spora szansa, że spotkamy kilku starych znajomych przy kufelku piwa „Jądrowy Łyk”. W grze znajdą się „ghule-dominy”. Taaaaaak… Kiedyś nawet napisałem spory elaborat o tym, że aby tworzyć gry komputerowe trzeba być mocno popieprzonym – teraz macie na to twardy dowód. Idźmy zatem dalej…
Rekrutacja towarzyszy naszej wędrówki opierać się będzie nie na karmie, lecz na naszej reputacji. Opłacalne będzie również robienie zadań, jakie zlecą nam nasi druhowie, gdyż po ich wypełnieniu (podobnie jak to miało miejsce w „Mass Effect 2”), otrzymają oni zestaw unikatowych ciuszków. Natomiast jeżeli chodzi o przedmioty zdobyte dzięki zamówieniu pre-order, to pojawia się one w naszym ekwipunku już na samym początku wędrówki.
Na deser najnowszy filmik prosto z gry, skupiający się na systemie walki. Dowiemy się z niego, że absurdalnie eksplodujące części ludzkiego ciała powróciły i maja się dobrze oraz, że ulubiony przez wszystkich „bullet-time” z trybu „V.A.T.S.”, zawitał również do batalii w czasie rzeczywistym. Nie wiem czy się śmiać, czy płakać.
Plik wideo nie jest już dostępny.