No proszę, niby „Dragon Age 2” gdzieś tam już majaczy na horyzoncie i jest obecnie oczkiem w głowie BioWare, a studio mimo tego nie zapomina o jego pierwowzorze. Efekt? Świeża łatka oznaczona numerkiem 1.04., korygująca kilkanaście mniejszych bądź większych zgrzytów. Niestety, miłośnicy konsol na dzień dzisiejszy mogą obejść się smakiem, gdyż poprawki dla nich przechodzą obecnie proces certyfikacji, a patch dostępny jest tylko i wyłącznie dla posiadaczy komputerów osobistych. Pamiętajcie, że cierpliwość jest kluczem do szczęścia – przez te kilka dni Thedas się przecież nie zawali, nie?
Swoją drogą taka łatka to drobiazg, a cieszy. Potwierdza się, że BioWare nie rzuca słów na wiatr i obietnica ciągłego wspierania swoich sztandarowych tytułów, sprawdza się w praktyce. W przeciwieństwie do zapewnień pewnego polskiego dystrybutora, który deklarował podobne ideały, a rodzimej wersji „Pieśni Leliany” nie ujrzałem do dziś. Kto więcej niż może obiecuje, zamki na lodzie buduje?
Pełną listę zmian znajdziecie w rozwinięciu newsa.
Ogólne poprawki
OSIĄGNIĘCIA
- W wersji PC czasami obrazki i komunikaty osiągnięć nie były wyświetlane poprawnie. Zostało to naprawione.
ZAWARTOŚĆ DO POBRANIA
- Poprawiono problemy z autoryzacją w przypadku zawartości do pobrania.
- Talenty Krwi z dodatkowego pakietu Baza Szarych Strażników działają teraz poprawnie w innych modułach.
- Zainstalowanie nowych pobranych elementów nie powoduje już wyszarzenia opcji "Inne kampanie"
ROZGRYWKA
- Wielokrotne przechodzenie pomiędzy obszarami w Pustce zwiększało liczbę odpalanych efektów graficznych, spowalniających rozgrywkę. Zostało to naprawione.
- Naprawiono kradzieże kieszonkowe. Do tej pory udane użycie tej umiejętności nie oznaczało zdobycia przedmiotów.
INTERFEJS UŻYTKOWNIKA
- Nad głową gracza nie będą się już pojawiać cyfry.
- Statystyki zadawanych obrażeń są teraz prawidłowo aktualizowane po odłożeniu broni na ekranie ekwipunku.
- Nazwy z akcentami i znakami są teraz wyświetlane prawidłowo na ekranie wczytywania.
- Przełączanie pomiędzy Dragon Age: Początek, a Dragon Age: Początek – Przebudzenie nie przywraca już domyślnych ustawień.
- Sprzedanie zbyt wielu przedmiotów temu samemu kupcowi nie uszkadza już plików zapisu.
- W przypadku nowej instalacji, dochodziło do automatycznego wysyłania obrazków. Zostało to naprawione.
IMPORTOWANIE POSTACI
- Importowanie postaci do nowego modułu z zapisu bez bohatera w drużynie, powodowało zawieszenie gry. Zostało to naprawione.
- Postaci zaimportowane do Dragon Age: Początek zaczynają teraz grę z założonym ekwipunkiem i ubraniami.
WYDAJNOŚĆ
- Usunięto wiele wycieków pamięci, zmniejszając częstotliwość zawieszania się gry.
- Zaktualizowano sterowniki dźwięku, zmniejszając szansę zawieszania się gry.
WITRYNA SPOŁECZNOŚCIOWA
- Poprawiono różnorakie błędy związane z nieprawidłowym wysyłaniem portretów na witrynę społecznościową BioWare.
Poprawki Dragon Age: Początek
ROZGRYWKA
- Poprawiono błąd związany z pojawieniem się niewłaściwej postaci podczas rytuału Morrigan.
- Gracze, którzy uratowali swoich towarzyszy w Pustce w wątku Przerwany Krąg, nie są zmuszeni do samotnej walki z demonem gnuśności.
- Gracz nie może się już zablokowować wykonując zadania dla obu kandydatów w wątku Orzammaru.
Poprawki Dragon Age: Początek – Przebudzenie
ROZGRYWKA
- Poprawiono różnorakie błędy związane z niemożnością rozpoczęcia zadań osobistych, co prowadziło do problemów z akceptacją u członków drużyny.
- Lillith podziękuje graczowi tylko raz po jej uratowaniu w Twierdzy Czuwania.
- Podczas szturmu na Amarant występował błąd, który powodował niezniszczalność niektórych wrogów, uniemożliwiając dalszą grę. Nie ma to już miejsca.
- Gracze mogą teraz otrzymywać liściki od dawnych sympatii.
- Mistrzowskie i patronackie runy srebrnorytu są teraz runami broni a nie pancerzy.
- Mistrzowska runa spowalniania może być teraz kupiona u handlarzy.
IMPORTOWANIE POSTACI
- Zaimportowani łotrzykowie prawidłowo wykrywają teraz pułapki.
- Wiadomość, "Stara grafika tatuażu, nie używać!" nie będzie się już pojawiać na twarzach niektórych zaimportowanych postaci.