Zapewne nie każdy z Was wie, że od końca 2008 roku liczba kont założonych w "World of Warcraft" nie wzrosła powyżej 11,5 miliona, którym słusznie od dawna chwali się Blizzard. Prezydent Blizzard Entertainment – Mike Morhaime – jako jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy wymienił dość zaskakującą statystykę.
Okazało się, że 70% wszystkich graczy nie przekracza swoimi postaciami poziomu 10. Nie rozwijają ich, logują się na krótki czas lub po prostu pałętają się po świecie nie robiąc nic konstruktywnego. Taki stan rzeczy może zastanawiać, w perspektywie wydania kolejnego dodatku. Zobaczymy, jak Blizzard sobie z tym poradzi. Niewątpliwie przebudowa wszystkich lokacji i całego Azeroth wpłynie pozytywnie na zainteresowanie tych graczy, którzy czują się lekko znużeni niezmiennym od 2004 roku (nie licząc dodatków) obrazem dobrze znanej im całości.
Nie wiadomo jednak jak na takie innowacje zareagują starsi gracze (czyli ok. 3,5 miliona tych, którzy zdołali przekroczyć 10 poziom i grać więcej niż raz na tydzień przez pół godziny). Pojawi się zapewne znany konflikt – lepsze jest wrogiem dobrego. Niemniej, wobec przedstawionego wyżej problemu, a także nadchodzącej konkurencji w postaci "Star Trek Online" i "SW:TOR", Blizzard nie może nie zauważyć, że brak postępu jest cofaniem się.