Wyczekiwany ostatni z zapowiadanych patchy do Diablo II właśnie jest dostępny do beta testów na specjalnym serwerze.
Pojawiła się cała lista zmian. Większość z nich powinna spodobać się graczom, gdyż ulepsza działanie niektórych umiejętności, poprawia stabilność gry w sieci czy też obniża obrażenia zadawane przez czempionów. W rozwinięciu newsa dokładna lista zmian.
Oto lista zmian:
- poprawiono błąd z duplikowaniem przedmiotów,
- poprawa wydajności dla użytkowników systemu Mac z OS 10.5 lub wyższej,
- Uber Mefisto przywołuje summony dopiero wtedy, gdy jego bracia zostaną już zabici,
- gra nie powinna już zwalniać, zredukowanie przypadków odrzucenia graczy i obciążenia serwerów,
- naprawiony tryb okienkowy – okienko otwiera się na środku monitora,
- ukończenie zadania „Den of Evil” pozwala jednorazowo na respecjalizacje na poziomie trudności Piekło,
- większa szansa na zdobycie najlepszych run (HR),
- wsparcie dla monitorów panoramicznych podczas pracy w trybie okienkowym,
- kolory potrzebne do otwarcia portalu prowadzącego do Uber Tristram mają pomarańczowy kolor,
- ilość złota w skrzynce niezależna od poziomu postaci,
- zmniejszenie obrażeń od czempionów/unikatów,
- usunięcie wymagań dla postaci "zawodowiec",
- wydatnie zmniejszone obrażenia powodowane przez eksplozję po zabiciu silniejszych potworów,
- Uber Mefisto i Uber Baal przywołują summony, za które nie otrzymamy punktów doświadczenia,
- potwory nie korzystają z umiejętności "Żelazna Dziewica"; szansa na użycie umiejętności z Pochodni piekielnego ognia została zmniejszona do 5%,
- możliwość podglądu ilości punktów życia i many po kliknięciu na odpowiednią kulę,
- aktualizacja najemników w ostatnim akcie, dwa nowe imiona (Klar, Tryneus),
- przy dołączaniu do gry postacią Single przy przytrzymaniu klawisza „Enter” automatycznie dołącza do aktualnego poziomu trudności,
- w trakcie tworzenia gry każdy poziom trudności ma przypisany przycisk: Normal „R”, Koszmar „N”, a Piekło „H”,
- rozmowa na kanale Battle.net po wciśnięciu "Enter",
- przyciski Windowsa podczas gry w trybie okienkowym (minimalizuj maksymalizuj, zamknij),
- nowe parametry w linii komend: „-nofixaspect” (rozciąga okno do rozmiarów 4:3) oraz „-sndbkg” (włączenie/wyłączenie dźwięku w tle),
- wsparcie dla komend '-nosound', '-window', oraz '-windowed' w linii poleceń
Wprowadzono także zmiany odnośnie umiejętności postaci:
- dla Amazonki: Strzała spopielenia – zwiększono promień efektu wybuchu o 33%, Strzała spopielania – uszkodzenia od efektu wybuchu wzrosła o 20%; Strzała spopielania – zwiększony czas trwania efektu ognia o 33%,
- dla Zabójczyni: Mistrz cienia – zwiększenie zakresu odporności od 5-80 do 5-90,
- dla Paladyna: Błogosławiony młot – nie ignoruje odporności nieumarłych i demonów,
- dla Barbarzyńcy: Trąba powietrzna – zredukowany koszt many na początkowych poziomach o 50%; Mistrzostwa – zwiększono szansę na trafienie krytyczne od 0-25 do 0-35,
- dla Druida: Niedźwiedziołak – obrażenia na każdym poziomie wzrastają o 15%; Niedźwiedziołak – zwiększenie zdrowia o 25% i pancerza o 1% co każdy poziom; Fala Uderzeniowa – synergia z Taranu dodaje 5% obrażeń na pkt,
- dla Nekromanty: Krwawy golem – usunięto automatyczną utratę życia postaci gdy golem je traci, Wybuch zwłok – zwiększone obrażenia od wybuchu od 60% do 100% i od 70% do 120%, Trująca nova – zwiększona obrażenia o 15%,
- dla Czarodziejki: Ściana ognia – synergia, 1% do obrażeń Inferno i Pożogi i 4% do efektu Ciepła; Pożoga – synergia, 2% do obrażeń Ściany ognia i 4% do efektu Ciepła; Hydra – zwiększono obrażenia o 15%; Hydra – zwiększenie prędkości pocisków Hydry; Hydra – czas oczekiwania na ponowne użycie zmniejszony o 25%; Mistrzostwo Błyskawic – ogólny efekt zredukowany do 15%