Oficjalny komunikat twórców Neverwinter Nights 2, pochodzący z ust Brian'a D. Lawson'a brzmi, że gra wymagać będzie DirectX 9.0c oraz kart graficznych obsługujących shader model 2.0. Gra powinna więc ruszyć na wszystkich kartach z serii ATI Raedon.
Oto oficjalny komunikat.
Tak, gra wymaga DX9.0c, żeby móc zostać zainstalowana. Poza tym wymagane jest, by karta graficzna miała opcję shader model 2.0
Nie ma 2.0... nie ma gry. Proste.
Karty ATI dobrze działają z grą. Aczkolwiek mają pewne problemy z niektórymi komponentami DX9.0. Jakkolwiek technicznie powinien to być "ich problem", jest to "nasz problem', jako twórców gry. Głównym naszym celem jest więc pracowanie nad takimi rozwiązaniami [w grze – dop. VE], które nie są obsługiwane przez ŻADNĄ kartę... nawet jeśli "powinny być".
W tym momencie prac gra wygląda identycznie na każdej konfiguracji sprzętowej, na której ją uruchamiamy, a te uwzględniają różnorodne typy kart ATI Raedon (głównie 9800 i X800) oraz NVidii (od 5900 do 7800).
Jednakże, wydajność jest kolejnym problemem. Kiedy teoretycznie powinno się móc uruchomić grę z włączonymi i ustawionymi na maxa wszystkimi opcjami graficznymi, niektóre z gorszych kard obsługujących format 2.0 (9800, 5900) wyraźnie zwalniają... tak jak się spodziewaliśmy. Ale właśnie dlatego są to jedynie "opcje". (...)