Wszyscy, którzy liczyli na miłe spędzenie jesiennych wieczorów, w postaci poznawania przeróżnych intryg i spisków w świecie wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego, wraz ze swoim wiernym padem w dłoni, mogą w tej chwili odłożyć swoje dalekosiężne plany do sfery marzeń. Bo sytuacja konsolowej konwersji przygód Geralta, znanej wszem i wobec jako "Powrót Białego Wilka", jest wielce daleka od idealnej. Projekt został czasowo wstrzymany i tak na dobrą sprawę nie wiadomo na jak długi okres czasu. Stanu rzeczy nie poprawiają także okoliczności, znane bardziej z korytarzy sejmowych niźli branży elektronicznej rozrywki, takie jak pranie własnych brudów na forum publicznym. Ekipa Widescreen Games winę za zaistniałą sytuacje zwala na CD Projekt i jego brak wywiązywania się z płatności target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">CD Projekt i jego brak wywiązywania się z płatności, natomiast druga strona dzielnie się broni zarzucając Francuzom nie dotrzymywanie wyznaczonych wcześniej terminów. Kto ma tutaj racje, trudno się połapać.
Dzisiejszego dnia na blogu Polygamia.pl target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Polygamia.pl, pojawił się ekskluzywny wywiad target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">wywiad z Michałem Kicińskim, współtwórcą firmy CD Projekt, który ucina wszystkie pogłoski i wyjaśnia wszelkie dotychczasowe okoliczności związane z wstrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka, jak i kilku projektów samego dystrybutora (dożywotnia gwarancja czy wPLN).
[Aktualizacja 06.05.09] Oficjalne oświadczenie studia CD Projekt RED w związku z zatrzymaniem prac nad Powrotem Białego Wilka.
"Decyzja o wstrzymaniu prac nad RoTWW była jedną z najtrudniejszych w historii naszej firmy. Włożyliśmy w ten projekt wiele serca, ogromną ilość energii i pieniędzy. Dzięki temu prace były już całkiem zaawansowane. Jednak akceptacja kolejnych milestonów była coraz bardziej problematyczna. Zagrożona była nie tylko data premiery, ale co jest dla nas absolutnie nieakceptowalne jakość produkcji. Zakładamy, że każda kolejna gra z logo CD Projekt RED będzie znacząco lepsza od poprzednich produkcji. W przypadku RoTWW ostatnie efekty prac nie szły w zakładanym przez nas kierunku. Obecnie poszukujemy innych możliwych scenariuszy rozwoju tego projektu. Zrobimy wszystko aby nie zawieść naszych fanów i nie zmarnować włożonej pracy, jednak musimy pamiętać, że jakość naszych gier jest dla nas absolutnym priorytetem." – Adam Kiciński, szef CD Projekt RED.