[GI] TheModders: Czas Zapłaty

Powiem to tak.

Obserwuje od jakiegoś czasu prace nad tym modem i z tego co widzę to prace niebawem mają dobiec końca, ostatnio zostali wybrani beta testerzy do modu z konkursu teraz mają zostać wybrani następni testerzy do moda jeśli wszystko uda się to będę jednym z nich gdyż dla jednego serwisu o Gothicu robiłem wywiad z Orc Warriorem na temat modu jeśli chcecie mogę go tutaj wkleić


Dziękuje bardzo Yukari za sygnę
Odpowiedz
Mnie bardziej interesuje o czym będzie ten mod, oraz jak bardzo będzie rozbudowany itp. jakie nowości się tam znajdą. Jeżeli masz jakieś informacje podziel się nimi z nami

Odpowiedz
Dobrze sosna opiszę tu zmiany jakie będą w modzie reszta w wywiadzie.

Historia modu będzie toczyła się w konflikcie ludzi Obozu myśliwych pod dowództwem Cavalorna i starego obozu pod dowództwem Gomeza nie będzie tutaj żadnych boskich mocy i tak dalej choć pojawi się artefakt Beliara ale on może wpłynąć tylko na losy walk w koloni.

Bohaterem jest pirat Jack który trafił do koloni przez barierę statkiem i rozbił się na bagnach, na samym początku stoczymy walkę z ludźmi gomeza którzy atakują myśliwego dzięki niemu dołączymy do obozu i obalimy tyranie Gomeza.

Do moda są planowane nowe filmiki w czasie gry pamiętacie akcje z tworzeniem bariery w G1 ? tutaj będzie coś o wiele lepszego.

Poniżej wywiad.

Cytat

1:Tak więc pierwsze pytanie: Co skłoniło cię do utworzenia grupy TheModders i stworzenia Czasu Zapłaty ?
Odkąd zagrałem w pierwszą cześć Gothica, zawsze chciałem wprowadzać zmiany w tej grze. Pamiętam kiedy zaczęło się od niewinnej zmiany animacji chodzenia głównego bohatera grzebiąc w plikach zapisu gry. Niby nic nie znaczące, ale fakt że zmiany były od razu widoczne w grze bardzo mnie do modyfikowania jej zachęciły. Wkrótce potem odnalazłem narzędzia Moderskie. W czasach modemu telefonicznego to była straszna katorga ściągać plik ważący 30MB

Czas Zapłaty, a właściwie jego poprzednik czyli mod „Obóz Myśliwych” powstał z chęci sprawdzenia swoich umiejętności. No właściwie nigdy nie pojawiły się wobec niego żadne konkretne założenia. Było to coś tworzonego dla poznania narzędzi modderskich, aż do momentu gdy znalazłem grupę ludzi o podobnych zainteresowaniach (a właściwie oni odnaleźli mnie ;p ). W każdym razie, pojawiły się też wtedy konkretniejsze założenia - powstał mod „G2TexturesPack”, a wkrótce potem zabrałem się wraz z nimi za tworzenie "Czasu Zapłaty".

2: Czy Czas Zapłaty na początku miał być małym modem, czy czymś wielkim ?

Nie, nigdy ani ja, ani nikt inny kto pracuje przy tym projekcie od dłuższego czasu, nie spodziewał się takiego obrotu spraw, obrotu w jak najbardziej dobrą stronę. Właściwie na początku miał być to króciutki modzik składający się z kilkunastu questów, teraz jest to ogromna modyfikacja. Zakres zmian obejmuje od tekstur przez oczywiście fabule aż do muzyki. A co do zadań - teraz będzie ich grubo ponad setka.

3: A muzyka jest komponowana przez was czy wykorzystujecie jakieś znane utwory, np. z World of Warcraft lub jakiś film ?

Cóż, po ostatnim incydencie, kiedy to okazało się że muzyka rzekomo "tworzona" na potrzeby "Czasu Zapłaty" okazała się soundtrackiem z gry World of Warcraft, lepiej nie wspominać tego tytułu w mojej obecności ;p. Na szczeście na ratunek nam nadszedł Triple - muzyk z dużym doświadczeniem i umiejętnościami. Facet ma naprawdę talent. Na dniach można się spodziewać medleya, który zaprezentuje jedynie drobna cząstkę jego umiejętności. Muzyka w CZ będzie całkiem nowa. Mamy w założeniach nie pozostawienia nawet jednej podstawowej ścieżki z gry, a nowa muzyka nie ma co, trzyma poziom.

4: To może tak. Czy w Czasie Zapłaty będą jakieś sceny humorystyczne takie jak były w Gothic 1? Cytuje - "A myślisz że co ja robię ? w Jajach se grzebie" i tym podobne ?

W dialogach w "Czasie Zapłaty" tworzonych przez naszego mistrza pióra Shergara każdy znajdzie coś dla siebie. W tym między innymi także dawkę humoru. Choć z drugiej strony nie chcemy z modyfikacji zrobić jednego wielkiego esteregga. Postaramy się utrzymać wszystko w ciężkim klimacie podobnym do tego z podstawki.

5: Następne pytanie. Czy miecz runiczny jest wzorowany na Frostmourne Arthasa z Warcrafta czy to jest zupełnie inna bajka ?

Jeżeli chodzi o Miecz Runiczny, zdecydowaliśmy się na jego redesign, więc radzę zapomnieć o jego obecnym wyglądzie. Co prawda narzazie nie mogę niczego zaprezentować, ale jak najprędzej przedstawimy efekty tych prac. Oczywiście moce miecza pozostaną takie same. Można odetchnąć z ulgą. Jeżeli chodzi o obecna wersję "Miecza Runicznego" to nie była wzorowana zupełnie na niczym. Był to tylko i wyłącznie mój pomysł, choć samą ideę miecza, który atakuje runą w nim umiejscowioną zrodził się w głowię LurkeRa.

6: Czy w Czasie Zapłaty będą nowe rodzaje zadań, np.. Eskorta lub obrona czegoś przez godzinę czasu w grze ?

Staramy się być pod tym względem jak najbardziej kreatywni. Pilnujemy by zadania nie ograniczały się tylko do przejścia z pkt. X do Y i z powrotem. Jeżeli chodzi o samą fabuła to doświadczycie paru naprawdę spektakularnych momentów. Nie chciałbym tego zdradzać, ale nawet dla mnie mimo zaniżonej samooceny wygląda to świetnie i nigdy wcześniej w żadnym z Gothiców nie spotkałem się z tak ekstremalnymi sytuacjami. Można też wspomnieć o cinematicach których będzie całkiem sporo.

7: Czy planowana jest wersja beta moda, która będzie dostępna publicznie?
Beta wersja jest nieunikniona. Nie zamierzamy wydać zabugowanej, niezbilansowanej modyfikacji. Pyzatym chcielibyśmy się tym wszystkim jak najszybciej podzielić, choćby z zamkniętą grupą osób. Ile można słuchać pochwał ciągle od tych samych osób? Powtórzę jeszcze raz, stawiamy naprawdę dużo na balans i jak najmniejsza ilość błędów. W przeciwieństwie do pewnego tytułu który niedawno się pojawił, choćby główny wątek będzie na pewno możliwy do ukończenia bez problemów.

8: Ostatnio na jednym forum chodziły plotki, że jeśli mod wyjdzie to będzie wymagana opłata do ściągnięcia go lub ściągania patchy, jeśli owe się ukażą. Lub, że mod nie wyjdzie, bo "Twórcy po porostu się lenią, a większość skryptów to nie ich robota" .

O, tego jeszcze nie widziałem. Musisz mi koniecznie podać później źródło ;p.. Wracając do dość poważnych zarzutów, po pierwsze - http://czaszaplaty.pl/ , tylko tam znajdują się w pełni potwierdzone informacje, więc jeżeli ktoś na jakimś forum pisze ze musisz przed zagraniem wysłać teamowi kontener z parówkami czy cokolwiek innego, sprawdź na tej stronie czy faktycznie tak jest. Po drugie - za modyfikację na licencji, którą przez tworzenie modyfikacji automatycznie podpisujemy z wydawca gry NIE MOŻEMY pobierać żadnych opłat za modyfikacje. Więc można potraktować tekst jako zaczepkę marnego autorstwa. Zapraszam jeszcze raz na czaszaplaty.pl po pewne i rzetelne informacje. Jeżeli chodzi o nasze lenistwo to zastanawiam się skąd ten człowiek mógłby o tym wiedzieć? Nieważne, skrypty też są pisane przez nas. Akurat jako team jesteśmy bardzo uczuleni na wszelką kradzież. W modyfikacji pokazujemy swoje osiągnięcia. Nie będzie to żadna zlepka cudzej twórczości.

9: Czy po premierze modu planowane jest dodanie dubbingu czy pozostanę tylko napisy?

Dubbing? Wszystko zależy od tego, czy znaleźlibyśmy odpowiednich ludzi zaangażowanych w ich zadanie i oczywiście z głosem, sprzętem no i po mutacji.

10: Czy do czasu zapłaty będą dodawane nowe monstra lub coś co będzie stanowiło wyzwanie dla gracza, np. jakieś zagadki?

Nowości w bestiariuszu oczywiście się pojawią, choć nie mamy wielkiego pola do popisu. Większość będzie się więc opierała na modelach z G1 oraz G2, choć pojawia się niespodzianki. Co do zagadek to pojawia się na pewno. Dodaliśmy zakopywane skarby. To stwarza duże pole do popisu. Dodatkowo będziemy mieli dane odkryć historię kolonii.

11: Czy jakiś artefakt będzie miał wpływ na fabułę tak jak w Gothicu 3, jeśli chodzi o artefakty bogów?

Czas Zapłaty opowiada o konflikcie miedzy ludźmi. Ewentualnie artefakty bogów będą służyły tylko do przechylenia szal zwycięstwa w konflikcie na jedną ze stron. Proszę nie spodziewać się jakiś Durszlaków Beliara dających władzę nad światem

12: Czas Zapłaty oferuje naprawdę sporo zmian. Każdy znajdzie coś dla siebie. Niektórych jednak zastanawiają szczegóły takie jak czy będziemy musieli uczyć się kowalstwa od zera?

Bohater będzie rozwijał się na tych samych zasadach co Bezimienny - będzie zaczynał praktycznie od zera. Jeżeli chodzi o ilość zmian w CZ to ingerowaliśmy we wszystko co dało się zmienić. Horyzont zmian jest bardzo szeroki - zaczynając od grafiki (tu warto wspomnieć choćby o wodospadach), nowych teksturach i modelach, przez skrypty (tu dla przykładu całkiem inny system rozwoju postaci), przez fabułę (która oczywiście wprowadza zmian najwięcej), aż po muzykę, o której to już wcześniej wspominałem.

13: Ile godzina zajmie graczom przejście moda?

Przy obecnych testach przejście gry do drugiego rozdziału zajęło mi prawie 6 godzin, biorąc pod uwagę to że znałem przebieg wszystkich questów oraz używałem kodów do szybszego przemieszczania się. Przejście SAMEGO wątku głównego gry przeciętnemu graczowi powinno zająć około 40-60 godzin. Naprawdę mi to ciężko sprecyzować, ale mogę powiedzieć jedno że będzie to na pewno mile spędzony czas.


14: No i ostatnie pytanie. Na kiedy ogólnie jest planowana premiera lub beta moda ?

Niestety nie potrafię podać dokładnego terminu. Niedługo jednak, po zebraniu teamu i sprawozdaniu co jest już zrobione, a co pozostało, ustalimy datę premiery. Myślę, ze bety moda można się spodziewać za około 1,5-2 miesiące, choć to tylko moje osobiste spekulacje więc proszę nie brać ich zbytnio sobie do serca.


Przepraszam za wszelakie błędy lecz człowiek odpowiedzialny za poprawki też gapy robi


Dziękuje bardzo Yukari za sygnę
Odpowiedz
No dla mnie bomba, zapowiada się naprawdę świetny mod... jeżeli będziesz miał jakieś nowe informacje to zamieszczaj je w tym temacie, G1 może ożyć na nowo

Odpowiedz
Akurat mam newsa ale trochę spóźniony.

Niedawno został rozstrzygnięty konkurs fanowski na opowiadanie o bohaterze co robił w przeszłości trzy osoby dostały szanse na udział w beta testach a kolejne mają zostać wybrane jeśli trafie ja to obiecuje porobić jakieś screeny tymczasem zapraszam do kolejnego tematu z modem o nazwie "Legend of Ahssun"


Dziękuje bardzo Yukari za sygnę
Odpowiedz
Pracę nad modem trwają nadal i mają się bardzo dobrze! Wczoraj na łamach oficjalnej strony www.czaszaplaty.pl została opublikowana lista wszelkich nowości, zmian i poprawek jakie wprowadza Czas Zapłaty do gry. Wszystkich fanów serii zapraszam do lektury, gdyż moim zdaniem jest na co czekać .
Odpowiedz
Od dawna przyglądam się temu projektowi i naprawdę nie mogę się już doczekać, przeczytałem nową wiadomość i muszę przyznać, że jestem pod ogromnym wrażeniem. Kto wie, może kiedyś zostanie stworzony dział na GE poświęcony temu modowi...
Bądź co bądź, czekam na premierę, której daty jak zwykle nie podali.

[Dodano po roku]

Dla zainteresowanych, na YT pojawił się właśnie 6-minutowy gameplay z Czasu Zapłaty, prezentuje się całkiem całkiem, widać parę zmian wprowadzonych względem pierwotnej wersji. W każdym razie warto zerknąć:
http://www.youtube.co...?v=KcT-eyyya7o

Odpowiedz
Trochę odkopuje temat. Jeśli kogoś to interesuje do prace nad grą zostały wstrzymane chyba do odwołania albo całkowicie. Wielka szkoda. Mod ten mógł być tym co NK dla Gothic 2. Lepsza grafika, duele, większe możliwości gotowania czy kowalstwa , np nowe elementy zwierząt wątroba kretoszczura. Możliwość zmiany wyglądu. Wymieniać można tak jeszcze wiele. mam nadzieję że to przejściowy kryzys grupy i prace zostaną wznowione.
Odpowiedz
Została wydana wersja beta moda!

The ModderS
Odpowiedz
Cóż sytuacja wygląda tak, że główny twórca moda się wycofał, gra jest bliska ukończenia ale nie ma komu dokończyć. Wersja beta, to w rzeczywistości dotychczasowe efekty prac, czyli nieukończony mod, świadczy to o tym, że grupa znalazła się w na tyle ciężkiej sytuacji, że aby projekt nie trafił do kosza muszą udostępnić to co dotychczas zrobili, cóż wielka szkoda. Od dwóch lat patrzę na tego moda, ale prawdopodobnie się go nie doczekam.

Odpowiedz
Z tego co ostatnio widziałem kilka osób zajmuje się poprawą bugów w becie. Temat na forum jest bardzo uczęszczany więc nie warto tracić nadziei. Myślę że mod zostanie ukończony, tylko trzeba poczekać. Np takie LoA do Gothic 2. W 2009 roku ogłoszono że mod nie wyjdzie a w 2012 ogłoszono że jednak prace idą,powoli ale idą. jak znajdę Gothica to na pewno zainstaluje CZ.
Odpowiedz
Bugi to jedno, ale w grze pozostało kilka niedokończonych aspektów, jak choćby mapy lokacji, zakładam, że ludzie poprawiający bugi, starają się stworzyć wersję, możliwą do ukończenia, tak aby Ci którzy z taką nadzieją czekali na tego moda mogli go jakoś przejść.

Odpowiedz
No tak. Ale czytałem że kilka osób w wolnej chwili "zerknie" na rzeczy do skończenia. Czyli dokończenie lokacji , skryptów itp. Więc może się zbierze jakaś grupa która dokończy moda. Bo jeden z Teamu The Modders napisał że jak ktoś chce skończyć moda to prześle skrypty itp. Więc jest nadzieja.
Odpowiedz
Tak nadzieja jest zawsze, ale patrzę na to z przymrużeniem oka bo prawda jest taka, że chętnych wielu do pomocy nie było, kiedy The Modders szukali pomocy nad projektem, ale poczekajmy... kolejny rok.

Odpowiedz
Mam problem a mianowicie przy lewej krawędzi pojawiła mi się jakaś czaszka i przez nią żadne stworzenie,ludzie gomeza i bandyci mnie nie atakują nawet gdy ja ich zaatakuje nwm jak to wyłączyć .
PS: TO NIE JEST WCALE FAJNE
Odpowiedz
← Gothic

TheModders: Czas Zapłaty - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...