[GIII] Arcania: A Gothic Tale – wieści z Lipska


Lipskie Games Convention to prawdziwa kopalnia informacji i przecieków na temat zbliżających się hitów elektronicznej rozrywki. Od początku było jasne, że fani serii Gothic rzucą się, na znajdujących się na targach pracowników Spellbound Software z pytaniami na temat kolejnej, już czwartej części tej popularnej gry, o szumnej nazwie – Arcania: A Gothic Tale. Studio wiedziało, że musi dokładnie się przygotować na ten moment, gdyż gracze nie wybaczyliby przemilczenia takiego tytułu, na jednej z największych imprez branży. Czy dobrze wywiązali się z zadania ? Nie wiem, lecz na tegorocznych lipskich targach padło wiele interesujących faktów na temat produkcji.

Rozpocznijmy od tego co przykuwa najbardziej oko, czyli grafiki. Według twórców, gra będzie narzucać pod tym względem wymogi wszystkim cRPG i zostanie zapamiętana na lata. Istna rewolucja jednym słowem. Przyczynić ma się do tego silnik SpeedTree (rodem z Obliviona) oraz realistyczne elementy otoczenia, które mieliśmy okazje ujrzeć między innymi w Gears of War. Świat gry ma być bardziej klimatyczny i zasobniejszy w detale. Twórcy podobno podróżowali po całych Niemczech i robi zdjęcia roślinności, które były podstawą do stworzenia nadzwyczajnie dokładnych tekstur. Według dziennikarzy wychodzących z prezentacji gry, ten aspekt budzi prawdziwy podziw.

Gruntownie przebudowano system walki. Od teraz bardziej od szybkości reakcji gracza i bezmyślnego klikania w mysz, mają się liczyć statystyki postaci. Dodano także nowy pasek, który symbolizować ma poziom kondycji bohatera. Walka czy bieg ma go gruntownie nadwyrężać, co oznacza, że nasz heros zacznie się męczyć i będzie miał np. trudności podczas celowania w przeciwnika z łuku.

Ważnym miejscem dla gry ma być karczma, gdzie prócz odpoczynku od wędrówek, będziemy mogli "zasięgnąć języka" o potworach, lokacjach wartych zbadania czy ciekawych przedmiotach.

O fabule powiedziano niewiele. Ot tyle, że podczas naszych przygód będziemy mieli okazje spotkać starego znajomego – Lestera.

Rozstrzygnięto też konkurs graficzny na najlepszy model Amuletu Śniącego, który ma podobno spełniać istotne znaczenie w grze. Wygrał projekt użytkownika "jugord", który możecie podziwiać poniżej.

Natomiast w serwisie YouTube pojawił się kolejny filmik z serii tych amatorskich, nagranych kamerą fana. Podziwiać na nim możemy pierwszy, oficjalny trailer produkcji. Materiał znajdziecie pod tym adresem.

Arcania: A Gothic Tale, według obietnic, ma trafić na półki sklepowe zimą 2009r.

Odpowiedz
Cóż dzięki trailerowi wiele dowiedziec się nie można.

No cóż Kondycja... poczekamy zobaczymy jak z nią będzie

A amulet śniącego według mnie niezły - klimatyczne
Odpowiedz

Cytat

Rozpocznijmy od tego co przykuwa najbardziej oko, czyli grafiki. Według twórców, gra będzie narzucać pod tym względem wymogi wszystkim cRPG i zostanie zapamiętana na lata.

Dno. Tak jak w przypadku Gothica 3, znowu wszystko będzie kręciło się wokół grafiki, krajobrazów, pierdół, a fabuła i optymalizacja kodu zostaną prawdopodobnie odstawione na drugi plan. Teraz każda gra "ma narzucać wymogi". A co mi po tym?!

Cytat

Od teraz bardziej od szybkości reakcji gracza i bezmyślnego klikania w mysz, mają się liczyć statystyki postaci.

Szajs. Gothic zawsze był action-RPG, stawiał na zręczność. Nic nie dawało większej frajdy jak blokowaniem i zachodzeniem przeciwnika od tyłu, można go było ubić nawet na pierwszym poziomie. Oblivion się zrobi.

Cytat

Dodano także nowy pasek, który symbolizować ma poziom kondycji bohatera. Walka czy bieg ma go gruntownie nadwyrężać, co oznacza, że nasz heros zacznie się męczyć i będzie miał np. trudności podczas celowania w przeciwnika z łuku.

Dokładnie... Oblivion.

Cytat

Arcania: A Gothic Tale, według obietnic, ma trafić na półki sklepowe zimą 2009r.

Aha, aha... Tak samo jak Gothic 3 w pierwszym kwartale 2006.
Odpowiedz
← Gothic

Arcania: A Gothic Tale – wieści z Lipska - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...