Z pewnością nikomu tutaj nie trzeba przedstawiać polskiej gry wszech czasów - "Wiedźmina". Gra zgarnia wszelkie możliwe nagrody na całym świecie. Ale może nie wszyscy już wiedzą, że jakiś czas temu ukazał się edytor modów do gry wiedźmin o nazwie Djinni. Edytorem tym każdy może stworzyć własne przygody, scenariusze, czyli krótko mówiąc całkowicie własną grę. Jest to ten sam edytor, którym ludzie z CD Projekt RED tworzyli oficjalnego Wiedźmina, więc każdy, kto choć przez chwilę w Wiedźmina zagrał, ten wie, co potrafi Djinni. Djinni jest do ściągnięcia całkowicie za darmo (dla zarejestrowanych posiadaczy oryginalnej gry) z oficjalnej strony gry:
http://www.thewitcher.com/registration/pl/www/djinni.html
Djinni do pracy wymaca zainstalowanej gry, i patcha w wersji 1.3, który można znaleźć pod adresem:
http://www.thewitcher.com/registration/pl/www/patch.html
Djinni nie jest edytorem prostym w obsłudze. Przynajmniej na początku. Dlatego powstał obszerny
podręcznik użytkowania, który można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.thewitcher.com/pl/wiedzmin/extr...drecznik_pl.zip
Ponadto powstała ciągle aktualizowana Wikipedia Djinniego. Obecnie dostępna w trzech językach:
Angielskim, Polskim i Rosyjskim. Polska wiki mieści się pod adresem:
http://pl.djinni.wikia.com/
Znajdziecie tam cały podręcznik podzielony na rozdziały, oraz coraz większą liczbę tutoriali, zawierających materiały, których w podręczniku nie ma.
Tworzenie modów jest samo w sobie świetną zabawą. Powiedział bym, że wcale nie gorszą, niż sama gra.
Jest jednak dosyć skomplikowane i pracochłonne, dlatego zamiast "dłubać" w nim samotnie, lepiej połączyć swe siły z innymi użytkownikami, i założyć grupę moderską. Tak zwany team. Powstaje coraz więcej Teamów, i już w tej chwili powstaje coraz więcej nieoficjalnych przygód Wiedźmina Geralta.
Pierwszą przygodę stworzyli twórcy oryginalnej gry - CD Projekt RED. Nosi ona tytuł "Cena neutralności" i jest przykładowym modem, pokazującym, co można stworzyć w Djinnim. A przy okazji jest fajną odrębną grą o Geralcie :-) Kolejna przygoda powstaje w CD Projekt RED, i wkrótce ujrzy światło dzienne. Prężnie działającą grupą nie związaną z CD Projekt RED jest międzynarodowa grupa o wdzięcznej nazwie Red Flame Interactive, tworząca właśnie moda pod tytułem Strands of Destiny. Grupa założyła własną stronę pod adresem:
http://www.witchermod.com/
na której też można znaleźć ciekawe rzeczy.
Ponadto istnieje oczywiście całe forum poświęcone grze "Wiedźmin":
http://www.thewitcher.com/forum/index.php
A na nim osobny dział poświęcony właśnie tworzeniu własnych modów i Djinniemu o nazwie Wiedźmińskie laboratorium:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?board=92.0
Ponadto dodam, że CD Projekt RED organizuje konkursy na najlepsze przygody stworzone przez graczy.
Pierwszy konkurs właśnie trwa:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=13463.0
I będą w nim atrakcyjne nagrody:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=13666.0
Zachęcam więc do zabawy w tworzenie własnych przygód Geralta
Dodam tylko, że Djinni wymaga ORYGINALNEJ płyty w napędzie. Jeśli więc masz pirackiego Wiedźmina, to obejdziesz się smakiem. Pozostałym życzę smacznego
http://www.thewitcher.com/registration/pl/www/djinni.html
Djinni do pracy wymaca zainstalowanej gry, i patcha w wersji 1.3, który można znaleźć pod adresem:
http://www.thewitcher.com/registration/pl/www/patch.html
Djinni nie jest edytorem prostym w obsłudze. Przynajmniej na początku. Dlatego powstał obszerny
podręcznik użytkowania, który można znaleźć pod adresem:
ftp://ftp.thewitcher.com/pl/wiedzmin/extr...drecznik_pl.zip
Ponadto powstała ciągle aktualizowana Wikipedia Djinniego. Obecnie dostępna w trzech językach:
Angielskim, Polskim i Rosyjskim. Polska wiki mieści się pod adresem:
http://pl.djinni.wikia.com/
Znajdziecie tam cały podręcznik podzielony na rozdziały, oraz coraz większą liczbę tutoriali, zawierających materiały, których w podręczniku nie ma.
Tworzenie modów jest samo w sobie świetną zabawą. Powiedział bym, że wcale nie gorszą, niż sama gra.
Jest jednak dosyć skomplikowane i pracochłonne, dlatego zamiast "dłubać" w nim samotnie, lepiej połączyć swe siły z innymi użytkownikami, i założyć grupę moderską. Tak zwany team. Powstaje coraz więcej Teamów, i już w tej chwili powstaje coraz więcej nieoficjalnych przygód Wiedźmina Geralta.
Pierwszą przygodę stworzyli twórcy oryginalnej gry - CD Projekt RED. Nosi ona tytuł "Cena neutralności" i jest przykładowym modem, pokazującym, co można stworzyć w Djinnim. A przy okazji jest fajną odrębną grą o Geralcie :-) Kolejna przygoda powstaje w CD Projekt RED, i wkrótce ujrzy światło dzienne. Prężnie działającą grupą nie związaną z CD Projekt RED jest międzynarodowa grupa o wdzięcznej nazwie Red Flame Interactive, tworząca właśnie moda pod tytułem Strands of Destiny. Grupa założyła własną stronę pod adresem:
http://www.witchermod.com/
na której też można znaleźć ciekawe rzeczy.
Ponadto istnieje oczywiście całe forum poświęcone grze "Wiedźmin":
http://www.thewitcher.com/forum/index.php
A na nim osobny dział poświęcony właśnie tworzeniu własnych modów i Djinniemu o nazwie Wiedźmińskie laboratorium:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?board=92.0
Ponadto dodam, że CD Projekt RED organizuje konkursy na najlepsze przygody stworzone przez graczy.
Pierwszy konkurs właśnie trwa:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=13463.0
I będą w nim atrakcyjne nagrody:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=13666.0
Zachęcam więc do zabawy w tworzenie własnych przygód Geralta
Dodam tylko, że Djinni wymaga ORYGINALNEJ płyty w napędzie. Jeśli więc masz pirackiego Wiedźmina, to obejdziesz się smakiem. Pozostałym życzę smacznego