Zgadzam sie z Tobą bo wiem to z własnego doświadczenia, gdyż mnich - krasnolud to moja ulubiona klasa.
Mnich... - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Jak się ma dobre rękawice to nikt ci nie podskoczy
Mnich to bardzo dobra postać ale trzeba ja dobrze rozwinąć a wtedy wygranie każdej z walk nie zajmie nam wiele trudu.
Na piąstkach się raczej nie znam Ale chyba powinieneś cały czas dawać w zręczność oraz mądrość i chyba będziesz musiał wybrać atut o nazwie finezja walce, zresztą jak robisz mnicha na kamy to też
Więc, w co najlepiej ładować? W mądrość cały czas czy w siłę lub coś innego??
Mam tak:
Siła 14
Zręczność 14
Kondycja 14
Inteligencja 10
Mądrość 17
Charyzma 10
Biegam tam w butach duszy słońca amulecie długiej śmierci i rękawicach żółtej róży chyba.
Chodzi ze mną Grimgnaw. On wali średnio 2 razy mocniej ode mnie, ma staty w kosmos wywalone i jakieś dziwne różne premie. To normalne, że jestem tyle słabszy od niego w 2 rozdziale? czy ja coś nie tak robię?
Mam tak:
Siła 14
Zręczność 14
Kondycja 14
Inteligencja 10
Mądrość 17
Charyzma 10
Biegam tam w butach duszy słońca amulecie długiej śmierci i rękawicach żółtej róży chyba.
Chodzi ze mną Grimgnaw. On wali średnio 2 razy mocniej ode mnie, ma staty w kosmos wywalone i jakieś dziwne różne premie. To normalne, że jestem tyle słabszy od niego w 2 rozdziale? czy ja coś nie tak robię?
Mnie się mnichem grało nie za fajnie. On nie mógł zabić i jego też nie mogli. Te obrażenia są niczym w porównaniu do mo na kosy. Ostatnio podchodziłem jeszcze raz, łtr-woj-mo na długie miecze, po jednym w łapie. Co prawda dopiero na 14lvl dałem rade bić się z minimalnymi karami ale krytyki mo + dwie bronie + ta zbroja co dawała przyspieszenie czyniły z niego coś co zabić było naprawdę ciężko. Klauth po wzmocnieniu mało co mi zrobił Mnichem to się tam nabiedziłem, eh postać fajna ale mało skomplikowania, zero zabawy z wymianą broni, zbroi i innych dupereli, a zawsze lubiłem w rpg nie tylko rozwijać postacie ale tworzyć jej sprzęt itp, mnich niestety to ograniczał...
Mnich to najprostsza w grze postać a w dodatku samymi rękoma kładzie smoki:D
Najlepszy mnich to niziołek na kamy zrobiony .Najlepiej pakować tylko w zręczność i mądrość i takie klasy dać(Mnich/TC/woj).Woj podwyższa premię do ataku i coś tam jeszcze to dawało .Mnich po prostu jest nie do pokonania
Mnich zaiste jest postacią świetną. Równie atrakcyjną, co potężną. Muszę przyznać, że odczuwałem niemałą satysfakcję mogąc powalać i parować ciosy smoków strzegących wejścia do Moragi pod koniec gry. Jak dotąd przechodziłem NwN mnichem 4 razy i jest to zaraz po czarowniku moja ulubiona postać. Za każdym razem przechodziłem grę razem z Grimgnawem, gdyż stanowliśmy razem wspaniały duet, a ja jako "praworządny zły" praktycznie rzecz biorąc stawałem się w końcu mnichem Długiej Śmierci. No i najważniejsza zaleta mnicha - ilość ataków na turę przebijająca wszystkie inne postacie.
Cytat
Czy jest jakiś sposób w grze aby zresetować (lub poprostu zamienić) swoją drugą klasę i charakter?
Wiesz gram po raz pierwszy i wybrałem swojemu mnichowi jako drugą klasę łotrzyka (teraz mam 14 mnich / 2 łotrzyk) a co gorsza mam praworządnie dobry charakter czyli nie łapię się na żadną prestiżówkę :\
Wiesz gram po raz pierwszy i wybrałem swojemu mnichowi jako drugą klasę łotrzyka (teraz mam 14 mnich / 2 łotrzyk) a co gorsza mam praworządnie dobry charakter czyli nie łapię się na żadną prestiżówkę :\
W sprawie charakteru to możesz co najwyżej być złym, podłym s........... i złapać punkty "Ciemnej Strony", dzięki czemu char. zmieni Ci się na Praworządny Zły i będziesz mógł wybrać klasę prestiżową Zabójcy. Albo weź sobie jako prestiżówkę Tancerza Cieni, jego umiejętność Ukrywanie się na widoku pozwoli Ci się schować i uciec niemal przed każdym wrogiem . Natomiast w sprawie tych dwóch poziomów łotrzyka to już nic sie nie da zrobić . Możesz jedynie wczytać grę i zacząć od nowa.
Użytkownik Beron Heavyhand dnia czw, 17 kwi 2008 - 14:50 napisał
Temat o mnichu jest w dziale o Icewindzie, a gra ta działa na tym samym systemie Trochę głupio, żeby powstawał ten sam temat dwa razy...
No wiesz przeczytałem tamten temat poświęcony niby mnichowi i jednak wolałbym aby ciągnąć dalej ten, a dlaczego? A dlatego, że w tamtym temacie jest opisywane wszystko tylko nie sylwetka mnicha Poprostu sam spam i offtop jest w tamtym temacie
Są to jednak dwie różne gry, więc w tym dziale również może istnieć taki temat. Byle bez OT, właśnie. - Matthias
[Dodano po 51 sekundach]
Użytkownik Shiver dnia śro, 16 kwi 2008 - 22:48 napisał
- po 20 poziomie postać praktycznie przestaje się rozwijać, dlatego trzeba dodać drugą klasę lub najlepiej wybrać klasę Prestiżową [ ja często dodaję 1lvl czarownika i wybieram prestiżówkę Ucznia Czerwonego Smoka, by sobie podwyższyć atrybuty; +8 do siły i takie tam , poza tym Uczeń C.S. może nosić Rękawice Wielkiego Gada: +6 do trafienia i +2k6 obrażeń od ognia ]
Czy jest jakiś sposób w grze aby zresetować (lub poprostu zamienić) swoją drugą klasę i charakter?
Wiesz gram po raz pierwszy i wybrałem swojemu mnichowi jako drugą klasę łotrzyka (teraz mam 14 mnich / 2 łotrzyk) a co gorsza mam praworządnie dobry charakter czyli nie łapię się na żadną prestiżówkę :\
Temat o mnichu jest w dziale o Icewindzie, a gra ta działa na tym samym systemie Trochę głupio, żeby powstawał ten sam temat dwa razy...
Ja zawsze jak pierwszy raz przechodzę grę to wybieram mnicha. Nigdy nie wiadomo jakie przedmioty oferuje kampania a mnich nie potrzebuje ich wiele. Wraz z poziomem zyskuje takie rzeczy jak : niewrażliwość na Choroby i Trucizny, odporność na Magię i wiele innych. Ciężko o takie przedmioty które dają to wszystko co Mnich ma za free. Nie mniej mnich ma swoje plusy jak i minusy.
Plusy:
- wiele ataków; jak używa Gradu Ciosów to ma ich tyle co wojownik z dwoma broniami, z tym że ma większy damage.
- zwaliste obrażenia; wraz z poziomem rosną osiągając na 20lvlu 1-20 + obrażenia z Siły;
- wysokie KP; Dzięki przedmiotom zwiększającym mądrość i zręczność oraz Butom Duszy Słońca [ +5 do KP za uniki, +3 do Zręczności; moim zdaniem najlepsze butki w grze ]
- jest prawdziwym mago-bójcą; Dzięki odporności na magię = poziomowi mnicha+10 [ od 13lvl], oraz atutom Odskok i ulepszony odskok dzięki którym może całkowicie obronić się przed czarami obszarowymi;
- wszystkie jego rzuty obronne są wysokie; Pod tym względem nie ma w D&D drugiej takiej postaci.
- zwiększona szybkość; jak do tego dorzucimy np. Togę Ciemnego Księżyca[przyspieszenie] to mamy ekspresowe zwiedzanie miast i lochów
Minusy:
- nawet z super rękawicami [ polecam Rękawice Pięści Hin +5 ] nigdy nie dorówna celnością wojownikowi
- słabe krytyki; rzadko wchodzą i mają niski mnożnik obrażeń [ 20 /x2 ]
- na początku gry postać wolno się "rozkręca" więc gra może być trudna;
- po 20 poziomie postać praktycznie przestaje się rozwijać, dlatego trzeba dodać drugą klasę lub najlepiej wybrać klasę Prestiżową [ ja często dodaję 1lvl czarownika i wybieram prestiżówkę Ucznia Czerwonego Smoka, by sobie podwyższyć atrybuty; +8 do siły i takie tam , poza tym Uczeń C.S. może nosić Rękawice Wielkiego Gada: +6 do trafienia i +2k6 obrażeń od ognia ]
Hmm... na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy.
Plusy:
- wiele ataków; jak używa Gradu Ciosów to ma ich tyle co wojownik z dwoma broniami, z tym że ma większy damage.
- zwaliste obrażenia; wraz z poziomem rosną osiągając na 20lvlu 1-20 + obrażenia z Siły;
- wysokie KP; Dzięki przedmiotom zwiększającym mądrość i zręczność oraz Butom Duszy Słońca [ +5 do KP za uniki, +3 do Zręczności; moim zdaniem najlepsze butki w grze ]
- jest prawdziwym mago-bójcą; Dzięki odporności na magię = poziomowi mnicha+10 [ od 13lvl], oraz atutom Odskok i ulepszony odskok dzięki którym może całkowicie obronić się przed czarami obszarowymi;
- wszystkie jego rzuty obronne są wysokie; Pod tym względem nie ma w D&D drugiej takiej postaci.
- zwiększona szybkość; jak do tego dorzucimy np. Togę Ciemnego Księżyca[przyspieszenie] to mamy ekspresowe zwiedzanie miast i lochów
Minusy:
- nawet z super rękawicami [ polecam Rękawice Pięści Hin +5 ] nigdy nie dorówna celnością wojownikowi
- słabe krytyki; rzadko wchodzą i mają niski mnożnik obrażeń [ 20 /x2 ]
- na początku gry postać wolno się "rozkręca" więc gra może być trudna;
- po 20 poziomie postać praktycznie przestaje się rozwijać, dlatego trzeba dodać drugą klasę lub najlepiej wybrać klasę Prestiżową [ ja często dodaję 1lvl czarownika i wybieram prestiżówkę Ucznia Czerwonego Smoka, by sobie podwyższyć atrybuty; +8 do siły i takie tam , poza tym Uczeń C.S. może nosić Rękawice Wielkiego Gada: +6 do trafienia i +2k6 obrażeń od ognia ]
Hmm... na razie nic więcej mi nie przychodzi do głowy.
Cytat
Taak? Mi jak narazie udało się zdobyć tylko IMO średnią jakościowo Togę Starego Zakonu
Ja, co chwilkę trafiałem na coś, co mógłbym założyć... aż nie wiedziałem, co wybrać.
Cytat
Czasem jednak trzeba wydać niemałą sumkę jak się nie ma szczęścia i nie znajdzie dobrych rękawiczek ;]
A u standardowej klasy walczącej trzeba inwestować i w rękawice i w broń...
Cytat
W moim przypadku jest odwrotnie Mam 16 poziom, kończę właśnie czwarty rozdział podstawki a KP mojego mnicha = 30 ;|
Jak na 16 poziom, to przyzwoicie. A jak Ci za mało, to pakuj w mądrość.
Użytkownik Darnok Smith dnia śro, 16 kwi 2008 - 18:43 napisał
1. Nie wydajemy złota na ciężkie uzbrojenie (tarcza, zbroja, itp.) - wystarcza nam dobra toga, których w grze jest cała masa.
Taak? Mi jak narazie udało się zdobyć tylko IMO średnią jakościowo Togę Starego Zakonu
Użytkownik Darnok Smith dnia śro, 16 kwi 2008 - 18:43 napisał
2. Na broń też nie tracimy pieniędzy - Bozia rączki dała.
Czasem jednak trzeba wydać niemałą sumkę jak się nie ma szczęścia i nie znajdzie dobrych rękawiczek ;]
Użytkownik Darnok Smith dnia śro, 16 kwi 2008 - 18:43 napisał
4. Jest bardzo żywotny, a na późniejszych poziomach zabić go to prawdziwy wyczyn. Czyni go to bardzo wymagającym przeciwnikiem.
W moim przypadku jest odwrotnie Mam 16 poziom, kończę właśnie czwarty rozdział podstawki a KP mojego mnicha = 30 ;|
Użytkownik Darnok Smith dnia śro, 16 kwi 2008 - 18:43 napisał
5. Prosty schemat gry (zwłaszcza dla nowicjuszy) - wyjmujemy ręce z kieszeni i jesteśmy gotowi do walki.
Dobrze powiedziane
Cytat
Czy rzeczywiście jest to "idelana" postać czy jakiś oporny i ciężki w grze bohater?
Hehe, nie ma klasy idealnej. Jednemu podoba się wojownik, drugiemu czarodziej - obaj uważają swoją klasę za najlepszą, a i tak nie są one bez wad ( jeżeli byłoby inaczej gra zwyczajnie nie miałaby sensu).
Mnich pod wieloma względami jest wyśmienitym wyborem dla początkujących graczy. Dlaczego? Ano, między innymi dlatego, że:
1. Nie wydajemy złota na ciężkie uzbrojenie (tarcza, zbroja, itp.) - wystarcza nam dobra toga, których w grze jest cała masa.
2. Na broń też nie tracimy pieniędzy - Bozia rączki dała.
3. Ma całą masę przydatnych atutów, jak wymienione wcześniej 'Odbijanie strzał', 'Premia do KP' czy 'Zabójcza Dłoń'.
4. Jest bardzo żywotny, a na późniejszych poziomach zabić go to prawdziwy wyczyn. Czyni go to bardzo wymagającym przeciwnikiem.
5. Prosty schemat gry (zwłaszcza dla nowicjuszy) - wyjmujemy ręce z kieszeni i jesteśmy gotowi do walki.
6. A doświadczeni gracze mogą się pobawić w 'cichego zabójcę', poskradać się trochę i zabijać wrogów z zaskoczenia.
O minusach pisał nie będę, bo zwyczajnie ich nie dostrzegłem.
Witaj.Osobiście gram mnichem i jak narazie cieszę się z tego wyboru.Mnich nie może używać pancerzy,lecz może używać przedmiotów stworzonych specjalnie dla tej klasy.Modyfikator mądrości zostaje dodany do KP.Poza tym może się skradać i nieżle walczy.W 1 rozdziale znalazłem mnóstwo przedmiotów,które mnichowi ułatwiają przetrwanie(Toga Starego Zakonu,Toga Lśniącej Dłoni,Rękawice Pięści Hin,Rękawice Żółtej Róży i inne).Otrzymuje też całkiem ciekawe atuty(m.in odbijanie strzał,jedność ciała,odporność na choroby,grad ciosów,ogłuszająca pięść).Uważam,że jest ciekawą klasą.Polecam
Co sądzicie o mnichu? Czy rzeczywiście jest to "idelana" postać czy jakiś oporny i ciężki w grze bohater?
Jakie są wasze opinie na jego temat i jak polecacie go rozwijać
Jakie są wasze opinie na jego temat i jak polecacie go rozwijać