Osobiście mam nieco inny punkt widzenia niż część użytkowników tego forum, ponieważ jestem raczej twórcą (konkretnie programistą) niż graczem.
Dlaczego więc przeglądarka?
1. Znacznie łatwiejsze wykonanie takiej gry. Nie potrzebnę są umiejętności programistyczne (sockety, łączenie się poprzez internet).
2. Dostępność z każdego miejsca na Ziemi o każdej porze dnia i nocy. W wielu miejscach pracy pozostaje jedynie przeglądarka. I to własnie dlatego ludzie lubią grać w tego typu gry.
3. Prostota - żadnych sterowników, krzaczących się wymagań czy DirectX 10.xxx... Po prostu przeglądarka, czyli to co każdy system ma domyślnie zainstalowane. Nawet na najstarszych komputerach można sobie pograć.
4. Mała ilość czasu. W przypadku niektórych gier nie trzeba siedzieć 24/7 żeby coś osiągnąć. Wystarczy wejść raz dziennie, aby wydać energię.
Odnośnie argumenty Ekhtelion'a co do przeładowywania stron. Istnieje pewna technologia, która nazywa się AJAX. Umożliwia ona pobranie danych z serwera i ich podmianę na stronie w tle. Na dzień dzisiejszy wiele gier już ją wykorzystuje. W przypadku Orodlinu konkretnie jest to karczma, lista graczy, strażnica i powiadamianie o nowych wiadomościach. Znacznie ułatwia grę i oszczędza czas gracza, przez co tak naprawdę ciężko zauważyć, że to strona internetowa a nie aplikacja. Zapraszam do przetestowania tego rozwiązania w przypadku Orodlinu
.