Czemu akurat przeglądarka? - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Morgi,
Wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. Gry do pobrania mają to do siebie, że są znacznie bardziej złożone i mają wielkiego klienta, a czasami trzeba czegoś co się szybko włącza, nie jest tak skomplikowane. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

Pojawiające się takie takie gry jak Heroes Online, pokazują, że niedługo przeglądarkowe, mogą dogonić klienckie.
RRagon,
bo nie wymagają instalacji
nie potrzeba szybkiego łącza internetowego
i jest prosta w obsłudze (często te różne craftingi te ulepszenia zniechęcają mnie do gry w MMORPG)
a to że na przeglądarce to nie znaczy od razu że uboga, zobacz sobie np. Sfgame czy Krainę Wikingów
Majarek,
Co do samego AJAXA ...

Mam przyjemność tworzyć ze swoją "ekipą" kolejną edycję Kezarth i chyba mogę wyjawić, że będzie to konkretnie INTERAKTYWNA dla gracza dzięki właśnie Ajaxowi...

Jeśli chodzi o tworzenie gry to zgodzę się z Tarem i Klausem - lepiej się poducz... Jeśli chcesz mogę Ci doradzić kilka pierwszych kroków do zrobienia i/lub teamów (projektów) ...
Taramelion,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Klaus Korner dnia nie, 09 mar 2008 - 22:16 napisał

Kiedyś był oficjalny support dla administratorów... Jednak po upadku Vallheru, już nikt oficjalnie nie wspiera silnika. Jest cała masa for na ten temat, jednych lepszych, drugich gorszych. Osobiście polecam http://cgvia.pl. Nestety, jak to zwykle bywa przy gotowcach kręci się raczej grono osób które zbyt wiele do powiedzenia nie mają

Bez znajomości języków programowania (jakiegokolwiek, jakiejkolwiek) nie warto zabierać się za Vallheru. IMO stawianie gry po to tylko aby była klonem nie ma specjalnie sensu.



Zgadzam się z Klausem. Jeśli tak Ci zależy na tworzeniu gry dołącz do jakiegoś teamu tworzącego grę. Nawet jeśli mało wiesz/umiesz oni mogą Ci pomóc rozwinąć umiejętności.
Klaus Korner,
Kiedyś był oficjalny support dla administratorów... Jednak po upadku Vallheru, już nikt oficjalnie nie wspiera silnika. Jest cała masa for na ten temat, jednych lepszych, drugich gorszych. Osobiście polecam http://cgvia.pl. Nestety, jak to zwykle bywa przy gotowcach kręci się raczej grono osób które zbyt wiele do powiedzenia nie mają

Bez znajomości języków programowania (jakiegokolwiek, jakiejkolwiek) nie warto zabierać się za Vallheru. IMO stawianie gry po to tylko aby była klonem nie ma specjalnie sensu.
Sosna,
Klaus, a znasz może jakiś fajny i dokładny poradnik do tego jak zrobić taką grę w Vallheru (bo z tego co wiem nie jest to zbyt trudne), zawsze chciałem dla własnej satysfakcji zrobić taką grę w wolnym czasie
Klaus Korner,
Osobiście mam nieco inny punkt widzenia niż część użytkowników tego forum, ponieważ jestem raczej twórcą (konkretnie programistą) niż graczem.

Dlaczego więc przeglądarka?
1. Znacznie łatwiejsze wykonanie takiej gry. Nie potrzebnę są umiejętności programistyczne (sockety, łączenie się poprzez internet).
2. Dostępność z każdego miejsca na Ziemi o każdej porze dnia i nocy. W wielu miejscach pracy pozostaje jedynie przeglądarka. I to własnie dlatego ludzie lubią grać w tego typu gry.
3. Prostota - żadnych sterowników, krzaczących się wymagań czy DirectX 10.xxx... Po prostu przeglądarka, czyli to co każdy system ma domyślnie zainstalowane. Nawet na najstarszych komputerach można sobie pograć.
4. Mała ilość czasu. W przypadku niektórych gier nie trzeba siedzieć 24/7 żeby coś osiągnąć. Wystarczy wejść raz dziennie, aby wydać energię.

Odnośnie argumenty Ekhtelion'a co do przeładowywania stron. Istnieje pewna technologia, która nazywa się AJAX. Umożliwia ona pobranie danych z serwera i ich podmianę na stronie w tle. Na dzień dzisiejszy wiele gier już ją wykorzystuje. W przypadku Orodlinu konkretnie jest to karczma, lista graczy, strażnica i powiadamianie o nowych wiadomościach. Znacznie ułatwia grę i oszczędza czas gracza, przez co tak naprawdę ciężko zauważyć, że to strona internetowa a nie aplikacja. Zapraszam do przetestowania tego rozwiązania w przypadku Orodlinu .
Sosna,
Mnie się w tych grach podoba to, że zwykle nie zajmują dużo czasu, po za tym są gry w przeglądarkach na bardzo wysokim poziomie (np. runescape)
Majarek,
W tym że rozgrywka jest przez przeglądarke tkwi cały sens! To jest urok tych gier.
Najcześciej w uzasadnieniach "Dlaczego akurat {nazwa-gry)? Ponieważ jest rozgrywana przez przeglądarkę, łatwo dostępna..."
To jest gra wyobraźni, tutaj świat może wyglądać różnie... Dla każdego może być całkiem inny. Dlatego w to gramy
Ekhtelion,
Tak czy owak mi brakuje jakiejś prostej gierki typu przeglądarkowego jako aplikacji standalone ale za to dopracowanej wizualnie choc troche i bez tego nieustannego doladowywania stron.
Taramelion,
Ekhtelion - vide Tibia.

[Dodano po chwili]

poza tym gry przez przegladarke to rozwiniecie starożytnych mud'ów.
Nazin,
Czemu przez przeglądarkę?

Bo tak jest prościej

Zasadniczo nie potrzeba jakiejś ogromnej wiedzy dot. php aby odpalić taką gierkę i nią działać, c++ np wymaga jednak trochę więcej nauki i większości ludzi się nie chce

Poza tym są też inne kwestie, wiele osób gra w szkołach, pracy itp i po prostu łatwiej jest zalogować się przez przeglądarkę niż za każdym razem bawić się w ściąganie odpowiedniej aplikacji.
Ekhtelion,
To w sumie ciekawi mnie osobiście. Dlaczego tego typu gry powstają głownie jako aplikacje 'przeglądarkowe'? To spore ograniczenie jest w końcu. Wszystko wymaga odpowiedniej ekonomii by nie zarżnąć serwera, a jednocześnie umożliwić grę ludziom nawet ze słabym łączem. Czy nie lepiej byłoby napisać taką gierkę jako prosty i mały program, który każdy mógłby sobie pobrać na kompa? Nie wymagałby np. instalacji. A poza tym wtedy gry mogłyby być wyposażone w ciekawszą grafikę (czysto statyczną ale bogatą czy nawet w jakieś proste efekty dynamiczne) oraz muzykę.

Czuje się ktoś na siłach by mi odpowiedzieć?


Przypinam
Wczytywanie...