======================================================
Wiedźmin V.1.2
Plik ReadMe
30 listopada 2007 r.
======================================================
WAŻNE:
Zainstaluj poprawkę Microsoftu z następującego adresu, jeśli używasz 32-bitowej wersji systemu Windows Vista: http://support.microsoft.com/kb/940105
======================================================
Spis treści ======================================================
1. Minimalne wymagania systemowe
2. Zalecana konfiguracja
3. Instalacja
4. Zwiększanie wydajności
5. Najważniejsze poprawki
6. Znane problemy
7. Prawa autorskie i znaki handlowe
======================================================
1. Minimalne wymagania systemowe ======================================================
System operacyjny: Microsoft® Windows® XP Service Pack 2 lub Vista (musi zawierać najnowsze poprawki)
Procesor: Intel Pentium 4 2.4GHz lub AMD Athlon 64 +2800
Pamięć RAM: 1024 MB RAM dla systemu Microsoft® Windows® XP / 1536 MB dla systemu Microsoft® Windows® Vista
Grafika: 128 MB lub więcej pamięci na karcie graficznej DirectX9 z obsługą Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 6600, ATI Radeon 9800 lub lepsza)
Wolna przestrzeń dyskowa: 8,5 GB wolnego miejsca na dysku
Dźwięk: Karta dźwiękowa zgodna ze standardem DirectX 9.0c, głośniki lub słuchawki
Napęd DVD: DVD-ROM
======================================================
2. Zalecana konfiguracja ======================================================
System operacyjny: Microsoft® Windows® XP Service Pack 2 lub Vista (musi zawierać najnowsze poprawki)
Procesor: Intel Core 2 Duo (dwurdzeniowy) lub odpowiednik - AMD X2 bądź szybszy
Pamięć RAM: 2048 MB RAM
Grafika: 256 MB lub więcej pamięci na karcie graficznej DirectX9 z obsługą Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 (karta NVIDIA 7900 lub szybsza z pamięcią 512 MB)
Wolna przestrzeń dyskowa: 8,5 GB wolnego miejsca na dysku
Dźwięk: Karta dźwiękowa zgodna ze standardem DirectX 9.0c, głośniki lub słuchawki
Napęd DVD: DVD-ROM
======================================================
3. Instalacja ======================================================
POPRAWKA DO GRY WIEDŹMIN 1.2: 1) Uruchom Windows® XP/Vista.
2) Zamknij pozostałe aplikacje. Uruchom plik z poprawką.
3) Musisz wybrać ten sam język co przy instalacji gry.
4) Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć instalację poprawki do gry Wiedźmin.
5) Aby zainstalować poprawkę w wersji 1.2 NIE MUSISZ instalować poprawki w wersji 1.1.
GRA WIEDŹMIN: 1) Uruchom system Windows® XP/Vista.
2) Zamknij pozostałe aplikacje. Włóż płytę z grą Wiedźmin do napędu DVD.
3) Jeśli opcja autoodtwarzania jest aktywna, instalacja rozpocznie się automatycznie.
4) Jeśli opcja autoodtwarzania jest nieaktywna, wciśnij przycisk z logo Windows® + R, aby otworzyć okno dialogowe „Uruchom”.
5) Wpisz D:Autorun i kliknij przycisk OK. Uwaga: Jeśli napęd CD lub DVD oznaczony jest literą inną niż „D”, należy użyć odpowiedniej litery.
6) Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć instalację gry Wiedźmin.
7) Gra zostanie uruchomiona automatycznie po zakończeniu instalacji.
8) Instalacja DirectX®: Gra Wiedźmin na płycie DVD-ROM wymaga zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej. Jeśli nie posiadasz zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej, instalacja odpowiedniej wersji rozpocznie się automatycznie.
DEZINSTALACJA: 1) Poprawka może zostać odinstalowana tylko podczas dezinstalacji całej gry.
2) NIE URUCHAMIAJ pliku „removepatch.exe” z folderu gry.
UWAGA: Aby uruchomić grę Wiedźmin, należy włożyć do napędu DVD płytę z grą. Nie wyjmuj płytki w czasie gry!
======================================================
4. Zwiększanie wydajności ======================================================
1) Następujące karty graficzne obsługują grę tylko w rozdzielczości 800x600 przy niskim ustawieniu szczegółów:
Seria ATI RADEON 9800, seria ATI RADEON X700, seria ATI RADEON X1300/X1550, NVIDIA GeForce 6600 GT, NVIDIA GeForce 6600
2) Następujące karty graficzne obsługują grę w rozdzielczości 1024x768 przy średnim ustawieniu szczegółów:
ATI RADEON X800 PRO, ATI RADEON X850 XT, seria ATI RADEON X1600, seria ATI RADEON X1800, ATI RADEON X1950 Pro, ATI RADEON HD 2600 XT, NVIDIA GeForce 7800 GS, seria NVIDIA GeForce 6800, NVIDIA GeForce 6800 GT, NVIDIA GeForce 7600 GT, NVIDIA GeForce 7800 GS, NVIDIA GeForce 8600 GT
3) Następujące karty graficzne obsługują grę w rozdzielczości 1024x768 przy wysokim ustawieniu szczegółów:
ATI RADEON X1950 XTX, ATI RADEON HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 7800 GTX, NVIDIA GeForce 7950 GX2, NVIDIA GeForce 8800 GTS, NVIDIA GeForce 8800 GTX
4) NVIDIA zaleca pobranie najnowszych sterowników: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html
======================================================
5a. Najważniejsze poprawki wersji 1.2 ======================================================
Poprawki w rozgrywce i w tekście:
- Poprawki związane z Aliną, której nie było w domu (Akt 4).
- Poprawki do działania eliksiru Żonine Łzy. Można imprezować!
- Poprawki do niektórych drzwi na bagnach (Akt 5).
- Poprawki to Alchemika, który daje Geraltowi przedmioty związane z zadaniami (Akt 3).
- Poprawki do zbyt fajnych przedmiotów, które można znaleźć na Polach (Akt 4).
- Poprawki do znikającego przeciwnika (Akt 2).
- Poprawki do pojawiania się Alvina (Akt 1).
- Szereg drobnych poprawek w tekście.
Code bugs fixed:- Przyspieszenie czasów ładowania.
- Przyspieszenie czasów zapisywania.
- Kolejna porcja poprawek do stabilności gry.
- Poprawka artefaktów graficznych, które czasem pojawiały się na pasku ładowania.
- Poprawki w śledzeniu zadań na mapie.
- Poprawki do kursora związane z zadawaniem ciosów w pobliżu ścian.
- Faza zadania nie uaktualnia się, gdy Geralt jest martwy.
- Poprawki w numeracji autozapisów.
- Poprawki w mechaniźmie zapisywania gry (czasem pliki zawierały zbędne dane).
- Zablokowanie autozapisu, podczas gdy gracz jest pod działaniem efektów krytycznych.
- Zablokowanie przeniesienia wykonywania sekwencji na neutralnych NPC (na prawdę nie chciałem bić niewinnych ludzi, Wysoki Sądzie!).
- Poprawki związane z błędnym odgrywaniem muzyki Jaskra.
- Gra obsługuje już błędne pliki zapisu, wychodząc do głównego menu.
- Poprawka związana z efektem Zamieci po tym jak eliksir przestał działać (dzięki Plast!)
- Kolejne poprawki do broni, które znikały z rąk przeciwników.
- Poprawki do powielających się traw i małych kamyczków.
- Strzyga nie zadaje już obrażeń, gdy jesteśmy wystarczająco daleko.
Art bugs fixed:
- Kilka poprawek w dekoracjach lokacji.
- Poprawki w animacji ataku barghesta.
- W niektórych przerywnikach filmowych nie widać już „Czarnego Pana Z Kamerą” (zwolniliśmy go!).
======================================================
5b. Najważniejsze poprawki wersji 1.1======================================================
Poprawki rozgrywki i tekstu:- Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
- Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
- Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
- Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
- Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
- Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
- Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
- Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
- Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
- Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
- Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
- Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
- Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
- Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
- Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
- Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
- Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
- Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).
Poprawione błędy w kodzie:- Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
- Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
- Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
- SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
- SI: kilka poprawek w grze w pokera.
- Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
- Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
- Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
- Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
- Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
- Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
- Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
- Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
- Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
- Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
- Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
- Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
- Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
- Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
- Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).
Poprawki grafiki i dźwięku:
- Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
- Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
- Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
- Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
- Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
- Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
- Poprawki fizyki wilkołaka.
- Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
- Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
- Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
- Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
- Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
- Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
- Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
- Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.
======================================================
6. Znane problemy ======================================================
1) Gra Wiedźmin może wyczerpać wirtualną przestrzeń adresową w 32-bitowej wersji systemu Windows Vista. Microsoft opublikował poprawkę naprawiającą ten problem. Pobierz ją z następującego adresu, jeśli używasz 32-bitowej wersji systemu Windows Vista: http://support.microsoft.com/kb/940105
2) Następujące karty graficzne nie są obecnie obsługiwane: S3 Colt, S3 S27, S3 S8, karty graficzne Intel bazujące na chipsecie GMA 950. Dźwiękowe: Hercules Muse 5.1 (C-Media Audio).
3) Gra nie działa z następującymi procesorami: seria AMD Duron, AMD Athlon XP od 2400+ do 3200+, AMD Sempron od 2400+ do 2800+ oraz seria INTEL Celeron.
4) W przypadku niektórych spośród powyższych poprawek konieczne jest rozpoczęcie gry na nowo od początku, w przypadku innych wystarczy rozpoczęcie od nowa odpowiedniego rozdziału.
5) W Instrukcji użytkownika, na str. 21 podany jest błędny podział na tryby kamery. Jest: Izometryczna, Hybrydowa i TPP. Powinno być: Izometryczna Wysoka, Izometryczna Niska, TPP.
6) Gra Wiedźmin wspiera efekty dźwiękowe EAX w wersjach 4.0 lub nowszych. Jeśli Twoja karta dźwiękowa obsługuje inne wersje EAX, używaj opcji „Efekty Środowiskowe” zamiast EAX.
======================================================
7. Prawa autorskie i znaki handlowe ======================================================
© 2007 CD Projekt Sp z.o.o. Sprzedawane i rozprowadzane przez CD Projekt Sp z.o.o. Wyprodukowane przez CD Projekt RED Sp. z o.o. Ta gra została stworzona za pomocą BioWare Aurora Engine ©1997-2007 BioWare Corp. Wszelkie prawa zastrzeżone. BioWare, BioWare Aurora Engine i logo BioWare są znakami handlowymi BioWare Corp. Wszelkie prawa zastrzeżone. Windows i przycisk Start Windows Vista są albo zarejestrowanymi znakami handlowymi, albo znakami handlowymi Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Wszelkie pozostałe prawa autorskie i znaki handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli. NVIDIA, logo NVIDIA, GeForce i logo „The Way It’s Meant to be Played” są zarejestrowanymi znakami handlowymi lub znakami handlowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Wszelkie prawa zastrzeżone. Oparte na twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Korzysta z Bink Video. Copyright ©1997-2007 RAD Game Tools, Inc. Korzysta z Miles Sound System. Copyright ©1991-2005 RAD Game Tools, Inc. RenderWare jest zarejestrowanym znakiem handlowym Canon Inc. Części tego oprogramowania Copyright 1998-2003 Criterion Software Ltd. i jego licencjodawcy. Części tego oprogramowania korzystają z technologii SpeedTree. ©2001-2004 Interactive Data Visualization, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kod Lua ©1994-2007 Lua.org, PUC-Rio. Części tego oprogramowania ©1996-2004 The FreeType Project (www.freetype.org). Wszelkie prawa zastrzeżone. Części biblioteki Loki Copyright ©2001 Andrei Alexandrescu.
Wiedźmin V.1.2
Plik ReadMe
30 listopada 2007 r.
======================================================
WAŻNE:
Zainstaluj poprawkę Microsoftu z następującego adresu, jeśli używasz 32-bitowej wersji systemu Windows Vista: http://support.microsoft.com/kb/940105
======================================================
Spis treści ======================================================
1. Minimalne wymagania systemowe
2. Zalecana konfiguracja
3. Instalacja
4. Zwiększanie wydajności
5. Najważniejsze poprawki
6. Znane problemy
7. Prawa autorskie i znaki handlowe
======================================================
1. Minimalne wymagania systemowe ======================================================
System operacyjny: Microsoft® Windows® XP Service Pack 2 lub Vista (musi zawierać najnowsze poprawki)
Procesor: Intel Pentium 4 2.4GHz lub AMD Athlon 64 +2800
Pamięć RAM: 1024 MB RAM dla systemu Microsoft® Windows® XP / 1536 MB dla systemu Microsoft® Windows® Vista
Grafika: 128 MB lub więcej pamięci na karcie graficznej DirectX9 z obsługą Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 (NVIDIA GeForce 6600, ATI Radeon 9800 lub lepsza)
Wolna przestrzeń dyskowa: 8,5 GB wolnego miejsca na dysku
Dźwięk: Karta dźwiękowa zgodna ze standardem DirectX 9.0c, głośniki lub słuchawki
Napęd DVD: DVD-ROM
======================================================
2. Zalecana konfiguracja ======================================================
System operacyjny: Microsoft® Windows® XP Service Pack 2 lub Vista (musi zawierać najnowsze poprawki)
Procesor: Intel Core 2 Duo (dwurdzeniowy) lub odpowiednik - AMD X2 bądź szybszy
Pamięć RAM: 2048 MB RAM
Grafika: 256 MB lub więcej pamięci na karcie graficznej DirectX9 z obsługą Vertex Shader/Pixel Shader 2.0 (karta NVIDIA 7900 lub szybsza z pamięcią 512 MB)
Wolna przestrzeń dyskowa: 8,5 GB wolnego miejsca na dysku
Dźwięk: Karta dźwiękowa zgodna ze standardem DirectX 9.0c, głośniki lub słuchawki
Napęd DVD: DVD-ROM
======================================================
3. Instalacja ======================================================
POPRAWKA DO GRY WIEDŹMIN 1.2: 1) Uruchom Windows® XP/Vista.
2) Zamknij pozostałe aplikacje. Uruchom plik z poprawką.
3) Musisz wybrać ten sam język co przy instalacji gry.
4) Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć instalację poprawki do gry Wiedźmin.
5) Aby zainstalować poprawkę w wersji 1.2 NIE MUSISZ instalować poprawki w wersji 1.1.
GRA WIEDŹMIN: 1) Uruchom system Windows® XP/Vista.
2) Zamknij pozostałe aplikacje. Włóż płytę z grą Wiedźmin do napędu DVD.
3) Jeśli opcja autoodtwarzania jest aktywna, instalacja rozpocznie się automatycznie.
4) Jeśli opcja autoodtwarzania jest nieaktywna, wciśnij przycisk z logo Windows® + R, aby otworzyć okno dialogowe „Uruchom”.
5) Wpisz D:Autorun i kliknij przycisk OK. Uwaga: Jeśli napęd CD lub DVD oznaczony jest literą inną niż „D”, należy użyć odpowiedniej litery.
6) Postępuj zgodnie ze wskazówkami wyświetlanymi na ekranie, aby zakończyć instalację gry Wiedźmin.
7) Gra zostanie uruchomiona automatycznie po zakończeniu instalacji.
8) Instalacja DirectX®: Gra Wiedźmin na płycie DVD-ROM wymaga zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej. Jeśli nie posiadasz zainstalowanego pakietu DirectX® w wersji 9.0c lub wyższej, instalacja odpowiedniej wersji rozpocznie się automatycznie.
DEZINSTALACJA: 1) Poprawka może zostać odinstalowana tylko podczas dezinstalacji całej gry.
2) NIE URUCHAMIAJ pliku „removepatch.exe” z folderu gry.
UWAGA: Aby uruchomić grę Wiedźmin, należy włożyć do napędu DVD płytę z grą. Nie wyjmuj płytki w czasie gry!
======================================================
4. Zwiększanie wydajności ======================================================
1) Następujące karty graficzne obsługują grę tylko w rozdzielczości 800x600 przy niskim ustawieniu szczegółów:
Seria ATI RADEON 9800, seria ATI RADEON X700, seria ATI RADEON X1300/X1550, NVIDIA GeForce 6600 GT, NVIDIA GeForce 6600
2) Następujące karty graficzne obsługują grę w rozdzielczości 1024x768 przy średnim ustawieniu szczegółów:
ATI RADEON X800 PRO, ATI RADEON X850 XT, seria ATI RADEON X1600, seria ATI RADEON X1800, ATI RADEON X1950 Pro, ATI RADEON HD 2600 XT, NVIDIA GeForce 7800 GS, seria NVIDIA GeForce 6800, NVIDIA GeForce 6800 GT, NVIDIA GeForce 7600 GT, NVIDIA GeForce 7800 GS, NVIDIA GeForce 8600 GT
3) Następujące karty graficzne obsługują grę w rozdzielczości 1024x768 przy wysokim ustawieniu szczegółów:
ATI RADEON X1950 XTX, ATI RADEON HD 2900 XT, NVIDIA GeForce 7800 GTX, NVIDIA GeForce 7950 GX2, NVIDIA GeForce 8800 GTS, NVIDIA GeForce 8800 GTX
4) NVIDIA zaleca pobranie najnowszych sterowników: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.69.html
======================================================
5a. Najważniejsze poprawki wersji 1.2 ======================================================
Poprawki w rozgrywce i w tekście:
- Poprawki związane z Aliną, której nie było w domu (Akt 4).
- Poprawki do działania eliksiru Żonine Łzy. Można imprezować!
- Poprawki do niektórych drzwi na bagnach (Akt 5).
- Poprawki to Alchemika, który daje Geraltowi przedmioty związane z zadaniami (Akt 3).
- Poprawki do zbyt fajnych przedmiotów, które można znaleźć na Polach (Akt 4).
- Poprawki do znikającego przeciwnika (Akt 2).
- Poprawki do pojawiania się Alvina (Akt 1).
- Szereg drobnych poprawek w tekście.
Code bugs fixed:- Przyspieszenie czasów ładowania.
- Przyspieszenie czasów zapisywania.
- Kolejna porcja poprawek do stabilności gry.
- Poprawka artefaktów graficznych, które czasem pojawiały się na pasku ładowania.
- Poprawki w śledzeniu zadań na mapie.
- Poprawki do kursora związane z zadawaniem ciosów w pobliżu ścian.
- Faza zadania nie uaktualnia się, gdy Geralt jest martwy.
- Poprawki w numeracji autozapisów.
- Poprawki w mechaniźmie zapisywania gry (czasem pliki zawierały zbędne dane).
- Zablokowanie autozapisu, podczas gdy gracz jest pod działaniem efektów krytycznych.
- Zablokowanie przeniesienia wykonywania sekwencji na neutralnych NPC (na prawdę nie chciałem bić niewinnych ludzi, Wysoki Sądzie!).
- Poprawki związane z błędnym odgrywaniem muzyki Jaskra.
- Gra obsługuje już błędne pliki zapisu, wychodząc do głównego menu.
- Poprawka związana z efektem Zamieci po tym jak eliksir przestał działać (dzięki Plast!)
- Kolejne poprawki do broni, które znikały z rąk przeciwników.
- Poprawki do powielających się traw i małych kamyczków.
- Strzyga nie zadaje już obrażeń, gdy jesteśmy wystarczająco daleko.
Art bugs fixed:
- Kilka poprawek w dekoracjach lokacji.
- Poprawki w animacji ataku barghesta.
- W niektórych przerywnikach filmowych nie widać już „Czarnego Pana Z Kamerą” (zwolniliśmy go!).
======================================================
5b. Najważniejsze poprawki wersji 1.1======================================================
Poprawki rozgrywki i tekstu:- Naprawiono problemy dotyczące rozwoju niektórych umiejętności i zdolności.
- Naprawiono problemy związane z blokowaniem fabuły.
- Naprawiono problemy cyklu dnia i nocy druidów w Rozdziale 5.
- Poprawki sceny seksu z pielęgniarkami w Rozdziale 5.
- Poprawki dotyczące sygnetów (niektóre sygnety gracz otrzymywał dwa razy).
- Naprawiono niespójność fabuły dotyczącą Erkyna w Rozdziale 3.
- Poprawki lokalizacyjne wskaźnika wzrostu doświadczenia.
- Eliksir mutagenny - nowe poprawki wyświetlania komunikatu.
- Poprawiono przedmioty w animacjach jedzenia.
- Naprawiono zachowanie sprzymierzeńców Geralta względem potworów.
- Łowca głów nie jest już Agentem Smithem (nie powiela się). Panie Geralcie, tęskniliśmy za panem...
- Echinopsy i archespory używają teraz własnych kolców, a nie strzał.
- Poprawki do składników alchemicznych uzyskiwanych z niektórych potworów.
- Krypta Kruka - poprawki geometrii i modeli przedmiotów.
- Poprawiono kilka miejsc przeznaczonych do medytacji, w których nie była ona możliwa.
- Poprawiono niespójność fabuły w zadaniu z Berengarem.
- Berengar nie zniknie na oczach gracza, gdy gracz oszczędzi mu życie.
- Mnóstwo poprawek lokalizacyjnych (niektóre z nich nie będą działać ze starymi zapisami gry!).
Poprawione błędy w kodzie:- Naprawiono wszystkie zdiagnozowane problemy ze stabilnością i zamykaniem się gry.
- Naprawiono kilka błędów związanych z graniem przy pomocy klawiszy WSAD i myszki.
- Naprawiono problemy związane z użyciem klawiszy Alt-Tab (zamykanie i zawieszanie się gry, blokowanie kursora).
- SI: NPC nie ścigają już przeciwników których nie ma.
- SI: kilka poprawek w grze w pokera.
- Poprawiono wyświetlanie czasu działania eliksiru Kot.
- Upuszczane przedmioty są teraz bardziej rozproszone.
- Poprawiono efekty wizualne broni podczas dialogów.
- Gdy gracz używa szybkiego wczytywania, pojawia się okienko potwierdzenia.
- Poprawiono pojawiające się informacje tekstowe w niższych rozdzielczościach (na przykład 800x600).
- Wszystkie przeczytane książki mają teraz odpowiedni komentarz w opisie.
- Poprawiono animację siedzenia kilku postaci, które siedziały obok krzesła.
- Poprawki związane z liniami dialogowymi i opcjami rozgrywki przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Zapisywanie stanu gry zablokowane w czasie gdy rzucamy znak Aard.
- Dźwięk: poprawka związana z odgłosami szczurów w trybie zminimalizowanym.
- Poprawki związane z używaniem klawiszy Alt-Tab podczas przerywników filmowych.
- Naprawiono problemy związane z ponownym pojawianiem się przedmiotów w przechowaniu.
- Naprawiono problemy z efektem Zamieci w przerywnikach filmowych i dialogach.
- Poprawiono efekt toksyczności przy używaniu klawiszy Alt-Tab.
- Poprawki ciosów kończących - czasami nie pojawiała się animacja.
- Podczas wyjmowania nieznanego przedmiotu ze składu, użytkownik nie może już zobaczyć nazwy eliksiru.
- Poprawiono zapis gry w ciasnych miejscach (czasami gracz był teleportowany po wczytaniu).
Poprawki grafiki i dźwięku:
- Wyzima Klasztorna: ok. 30 poprawek fizyki; poprawione beczki; ok. 10 poprawek dekoracji.
- Kaer Morhen: poprawki dzikiej zwierzyny.
- Kanały: poprawki śpiących postaci; ok. 5 poprawek właściwości przedmiotów; ok. 10 poprawek rozmieszczenia szkieletów.
- Wyzima Klasztorna/Płonąca Wyzima: chorągiew na wieży nie jest już czarna.
- Stare Dworzyszcze: Poprawki w celu lepszego poruszania się Kościeja.
- Poprawki dekapitacji mutantów. To znaczy... brak tejże.
- Poprawki fizyki wilkołaka.
- Stojak na kolczugę ma teraz powierzchnię kolizji (gracz ani bohaterowie niezależni nie mogą przez niego przechodzić).
- Poprawki jasności Celiny we wnętrzach.
- Poprawki oświetlenia rycerzy Zakonu.
- Poprawki wyglądu chleba przy animacji jedzenia.
- Bardziej szczegółowy model wozu z koniem w początkowych przerywnikach filmowych.
- Poprawiono wpis w Dzienniku dotyczący krypt.
- Dziecko w przerywniku filmowym w epilogu nie wygląda już jak źle pozszywany młody Frankenstein.
- Stara kobieta i krasnoludy - poprawione animacje bezczynności.
======================================================
6. Znane problemy ======================================================
1) Gra Wiedźmin może wyczerpać wirtualną przestrzeń adresową w 32-bitowej wersji systemu Windows Vista. Microsoft opublikował poprawkę naprawiającą ten problem. Pobierz ją z następującego adresu, jeśli używasz 32-bitowej wersji systemu Windows Vista: http://support.microsoft.com/kb/940105
2) Następujące karty graficzne nie są obecnie obsługiwane: S3 Colt, S3 S27, S3 S8, karty graficzne Intel bazujące na chipsecie GMA 950. Dźwiękowe: Hercules Muse 5.1 (C-Media Audio).
3) Gra nie działa z następującymi procesorami: seria AMD Duron, AMD Athlon XP od 2400+ do 3200+, AMD Sempron od 2400+ do 2800+ oraz seria INTEL Celeron.
4) W przypadku niektórych spośród powyższych poprawek konieczne jest rozpoczęcie gry na nowo od początku, w przypadku innych wystarczy rozpoczęcie od nowa odpowiedniego rozdziału.
5) W Instrukcji użytkownika, na str. 21 podany jest błędny podział na tryby kamery. Jest: Izometryczna, Hybrydowa i TPP. Powinno być: Izometryczna Wysoka, Izometryczna Niska, TPP.
6) Gra Wiedźmin wspiera efekty dźwiękowe EAX w wersjach 4.0 lub nowszych. Jeśli Twoja karta dźwiękowa obsługuje inne wersje EAX, używaj opcji „Efekty Środowiskowe” zamiast EAX.
======================================================
7. Prawa autorskie i znaki handlowe ======================================================
© 2007 CD Projekt Sp z.o.o. Sprzedawane i rozprowadzane przez CD Projekt Sp z.o.o. Wyprodukowane przez CD Projekt RED Sp. z o.o. Ta gra została stworzona za pomocą BioWare Aurora Engine ©1997-2007 BioWare Corp. Wszelkie prawa zastrzeżone. BioWare, BioWare Aurora Engine i logo BioWare są znakami handlowymi BioWare Corp. Wszelkie prawa zastrzeżone. Windows i przycisk Start Windows Vista są albo zarejestrowanymi znakami handlowymi, albo znakami handlowymi Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Wszelkie pozostałe prawa autorskie i znaki handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli. NVIDIA, logo NVIDIA, GeForce i logo „The Way It’s Meant to be Played” są zarejestrowanymi znakami handlowymi lub znakami handlowymi NVIDIA Corporation w Stanach Zjednoczonych i innych krajach. Wszelkie prawa zastrzeżone. Oparte na twórczości Andrzeja Sapkowskiego. Korzysta z Bink Video. Copyright ©1997-2007 RAD Game Tools, Inc. Korzysta z Miles Sound System. Copyright ©1991-2005 RAD Game Tools, Inc. RenderWare jest zarejestrowanym znakiem handlowym Canon Inc. Części tego oprogramowania Copyright 1998-2003 Criterion Software Ltd. i jego licencjodawcy. Części tego oprogramowania korzystają z technologii SpeedTree. ©2001-2004 Interactive Data Visualization, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kod Lua ©1994-2007 Lua.org, PUC-Rio. Części tego oprogramowania ©1996-2004 The FreeType Project (www.freetype.org). Wszelkie prawa zastrzeżone. Części biblioteki Loki Copyright ©2001 Andrei Alexandrescu.