Na swój sposób to jest rasa, choć jej powstanie nie zależy od czynników, że tak ujmę, naturalnych. Coś jak kir-lanany czy fey'ri. Kluczowy jest tu na pewno element powstawania kolejnych osobników i czy odbywa się to poprzez łączenie się dwóch przedstawicieli gnolli. Nie wybiera się ich jednak jako rasę postaci z powodu tej prymitywnej kultury, bowiem podczas gry liczy się także zwykłe odgrywanie postaci poza walką oraz możliwość współpracy w grupie. Stąd też trafiają zwykle do kategorii przeciwników niż sojuszników.
Gnolle. - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Okej, więc są istotami inteligentnymi, ale czy dalej możemy je traktować jako "lud", czy "rasę"? W końcu nie "rodzą się" w normalny sposób, ale są efektem klątwy, czarnej magii lub czegoś w tym rodzaju. Czy zatem nie powinniśmy zaliczać ich do potworów lub wynaturzeń?
Gnolle są inteligentne, co nie zmienia faktu, że ich natura jest raczej chaotyczna i dążąca do zaspokajania prymitywnych instynktów. Nie zapominajmy, że ich bóstwem jest Yeenoghu, który się nie patyczkuje, dążąc do mordowania w imię bezsensownej destrukcji.
Czy gnolle są inteligentne? Zawsze wydawało mi się, że to po prostu kolejna zwierzoludzka rasa, poziomem inteligencji i kultury porównywalna np. z orkami, albo orklinami. Tak byli pokazani w Neverwinter Nights. Ale z tego co widać w BG3 i co przeczytałem na wiki to bliżej im do bezmyślnych potworów opętanych przez głód.