Na przykład: Supernatural, Buffy, X-Files.
Gracze wiedzą, że COŚ powoduje chaos. Muszą zebrać wskazówki z różnych źródeł (skrawek futra, naoczny świadek, który widział „wielkiego niedźwiedzia”, jakieś dziwne ślady wokół zabójstwa, skrawek zakurzonej książki bibliotecznej, która wspomina o czymś podobnym, ale było to 600 lat temu i tylko o tym napisano w martwym języku), a kiedy już dowiesz się, czym jest ta rzecz i jak możesz ją skrzywdzić, TYLKO WTEDY idziesz, polujesz na nią i zabijasz.
Gracze wiedzą, że COŚ powoduje chaos. Muszą zebrać wskazówki z różnych źródeł (skrawek futra, naoczny świadek, który widział „wielkiego niedźwiedzia”, jakieś dziwne ślady wokół zabójstwa, skrawek zakurzonej książki bibliotecznej, która wspomina o czymś podobnym, ale było to 600 lat temu i tylko o tym napisano w martwym języku), a kiedy już dowiesz się, czym jest ta rzecz i jak możesz ją skrzywdzić, TYLKO WTEDY idziesz, polujesz na nią i zabijasz.