Gry z wiedźmińskiej serii rozeszły się w 50 mln egzemplarzy - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Chyba wszyscy z nas kilkakrotnie dołożyli cegiełkę do tego wyniku, któremu nie można się dziwić – to wciąż świetna seria i faktycznie jeden z najlepszych towarów eksportowych, jeżeli chodzi o Polskę.
Grupa kapitałowa CD Projekt dziękuje graczom za wsparcie i zaangażowanie, a także pracownikom za ich poświęcenie w trudnym czasie. Co ciekawe, choć świat zdecydowanie zwolnił przez pandemię koronawirusa, to naszej rodzimej firmy to nie dotyczy. W pierwszym kwartale 2020 roku udało się wypracować 193 mln złotych przychodów i jest to rezultat o ponad dwa razy lepszy niż w roku poprzednim. Skonsolidowany zysk netto w ujęciu rocznym wzrósł ponad pięciokrotnie i wyniósł 92 mln złotych. Osiągnięty wynik robi tym większe wrażenie, gdyż studio równocześnie zainwestowało 54 mln złotych w nowe projekty.
To rekordowy I kwartał w historii Grupy, zarówno pod względem osiągniętych przychodów, jak i wyniku netto. Przyczyniła się do tego przede wszystkim kontynuacja bardzo dobrej sprzedaży Wiedźmina 3, który obchodził właśnie swoje piąte urodziny. Z tej okazji otrzymaliśmy wyjątkowy prezent – miło mi poinformować, że liczba sprzedanych kopii gier z serii wiedźmińskiej przekroczyła 50 mln.
Pozytywny wpływ na wyniki miały także premiery – Gwint po ubiegłorocznej premierze na urządzeniach z systemem iOS z powodzeniem zadebiutował na Androidzie, a Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści na Nintendo Switch. Jednocześnie inwestując ponad 54 mln zł w nowe projekty wypracowaliśmy dodatnie przepływy gotówkowe.
zdradził Piotr Nielubowicz, wiceprezes Zarządu Cd Projekt ds. finansowych
Niewątpliwie był to wyjątkowy czas, który zapamiętamy na długo. Decyzja o przejściu w tryb pracy zdalnej w finalnej fazie produkcji Cyberpunka nie była łatwa, jednak bezpieczeństwo zespołu pozostaje priorytetem. Dzięki zaangażowaniu i determinacji naszych pracowników sprawnie przeszliśmy na home office, kontynuując intensywne prace nad naszą najnowszą produkcją ze swoich domów. Chciałbym podziękować całemu zespołowi za wytrwałość w tym trudnym okresie. Przebywanie w domach skłoniło wiele osób do sięgnięcia po gry wideo, które w ostatnim czasie stały się jeszcze bardziej popularną formą rozrywki między innymi dzięki swojej dostępności. Cieszymy się, że nasze produkcje zyskały nowych fanów i że umiliły wielu ludziom ten niełatwy czas.
dodaje Adam Kiciński, prezes Grupy Kapitałowej CD Projekt