"Alaloth – Champions of The Four Kingdoms" to nadchodząca produkcja osadzona w dość klasycznym świecie fantasy. Z tego powodu możemy oczekiwać dobrze nam znanych i (nie)kochanych ras jak elfowie, orkowie, krasnoludowie i najbardziej oklepaną ze wszystkich; wstrętnych dwunogów znanych jako ludzie. Dzisiejszy news rzuci trochę światła na Edherest królestwo ludzi, w którym gnieździ się okrągłe 40 rodów szlacheckich, które z pewnością wiele namieszają w fabule gry.
Świat Alalotha
Tytułowa postać, Alaloth, to mroczny bóg, który zdradził swój panteon i udał się do krain śmiertelników. Uwięziony w Dolinie Burz, miejscu przecięcia czterech wielkich królestw: ludzi, orków, elfów i krasnoludów, sieje spustoszenie, pragnąc na zawsze zdławić nadzieję w sercach mieszkańców krain. Bestie wszelakie istniały na długo przed nadejściem Alalotha. Mówi się, że jego obecność ledwie przebudziła uśpione potwory. Niektóre doprowadziła do szaleństwa, inne nakłoniła do powrotu do Królestw. Jeszcze inne pojawiły się w miejscach, na które padły krople krwi złowieszczego boga.
Cztery krainy
Świat gry składa się z czterech krain. Północny zachód, gdzie leży republika Larastir, pokrywa gęstwina Lasu Goldwood, zamieszkana przez elfy strzegące prastarych tajemnic bogów. Północny wschód znaczą masywy gór zwanych Kłami Kemota, domena krasnoludów, osiedlonych w skalistym Karak-Hohn. Bezdroża zawładnięte przez orków, Pustkowie Baga, rozciągają się na cały południowy zachód. Cywilizacja ludzi wraz z ich złotym wiekiem kwitnie na południowym wschodzie, uwidoczniona ogromnymi zatokami, tętniącymi życiem miastami i kupieckim duchem. To właśnie Błogosławione Królestwo Edherest.
Błogosławione Królestwo Edherest
Edherest było niegdyś bogobojnym królestwem, trwając w wierze przez stulecia, pozostając silnym wobec okaleczenia Bogów i zejścia Alalotha. Wtedy jednak nadeszła Nawałnica, wielka burza sprowadzona przez Alalotha pragnącego uwolnienia, otwierająca oczy najwierniejszym z wiernych. Edherest zbłądziło. Straciło wiarę. Wygnało kapłanów, dotąd z uwagą i czcią wysłuchiwanych. Pokój między Domami stał się kruchy. Edherest przestało być błogosławionym królestwem. Na każdego utraconego kapłana przypadał nowy czarodziej, zaś sztuki magiczne przejęły rolę religii. Wciąż silne pozostawało wojsko, gromadzone przez każdy z Domów. Między mistrzami sztuki militarnej a czarodziejami nie było jednak zaufania. Większość żołnierzy nie ufała magom z powodu ich statusu, za którym nie stały realne dokonania, szkolenie, taktyczne wyczucie. Magia wciąż pozostawała niewiadomą na polu bitwy, często stanowiąc zagrożenie nawet dla sojuszników. Dlaczego Błogosławione Królestwo porzuciło wiarę w godzinie potrzeby? Jak rozdarte przez wewnętrzne i zewnętrzne konflikty Edherest zdoła stawić czoła Alalothowi?
Alaloth – Champions of The Four Kingdoms to RPG high fantasy osadzone w mrocznym świecie inspirowanym najbardziej posępnym okresem średniowiecza. To historia o wielkich wojownikach, wojnach i epickich potyczkach. Jako potężni bohaterowie (lub złoczyńcy), gracze podejmują się różnych misji, poprawiają swoją reputację oraz szukają starożytnych artefaktów i sekretów, dzięki którym odniosą zwycięstwo. Wyzwanie nie kończy się po pierwszym przejściu gry – pojawiają się nowe tryby rozgrywki, dzięki którym śmiałkowie mają więcej możliwości, by przemierzać królestwa i dostosować postacie do swojego stylu. Alaloth przenosi dynamikę ARPG na wyższy poziom, opierając mechanikę zabawy na zręczności gracza w mrocznym, brutalnym świecie pełnym magii i rozlewu krwi.