Tutorial korzystania z CSa - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Lordzio,
Drogi Wiktorze,
Bardzo ładny poradnik dla osób początkujących. Jeśli chcesz pokazać reszte swojej wiedzy to zajrzyj do mojego tematu o cs'e
Wiktor,
Dawno temu jak bawiłem się narzędziami do edycji gier ntrafiłem na Construction Set. Urządzenie proste i potężne zarazem. Jednych ruchem wydobywałem z wodnych odmętów nowe lądy. Postawiłem budynki, na koniec umieściłem ludzi. Fajna zabawa. Edytor dużo prostszy niż ten do Gothica, ale podaję wam tutek:


Program jest w pudełku razem z oryginalną wersją gry. Instalujemy go na dysku gdziekolwiek (nie musi być w folderze z grą). Program uruchamiamy klikając na ikonę z czerwonym mieczem z napisem Construction Set. Klikamy na open i pokazuje się nam coś takiego:
http://img193.imageshack.us/img193/2772/datafilesif3.jpg
Zaznaczamy pole wyoru przy pliku morrowind.esm
Jeżeli chcemy stworzyć nowy plugin, klikamy OK. Jeżeli jednak chcemy zmodyfikować istniejący, musimy odszukać go na liście i ustawić go jako aktywny (wcisnąć Set as Active File) aby CS wiedział, do którego pliku ma zapisywać powstałe zmiany.
http://img427.imageshack.us/img427/2981/fileeditopenpv0.jpg
Te przyciski odpowiadają od lewej za otwieranie, zapisywanie i ustawienia.
http://img340.imageshack.us/img340/156/fognlightqo0.jpg
Od lewej ta "żarowka" odpowiada za dodatkowe światła, więc jak jest ciemno na ni9ą klikajcie, kolejna ikonka odpowiada za mgłę.
http://img408.imageshack.us/img408/7855/dialogetcyo4.jpg
Od lewej edycja dialogów, skryptów, dźwięków.
http://img393.imageshack.us/img393/9895/objtabszo8.jpg
No tu mamy sporo zakładek. Jak umiecie angielski to nie ma problemu. Books to książki, creature-potwory, alchemy-składniki alchemiczne, lockpick-wytrychy itd.
http://img418.imageshack.us/img418/384/renderun7.jpg
Okno renderu, przez nie widzimy świat w tym edytorze.
http://img418.imageshack.us/img418/75/celllefttz9.gif
Świat morrowinda jest podzielony na części (tzw komórki), ktore wczytują sie gdy przechodzimy pomiedzy nimi (jak ktoś ma średnio szybki komputer nawet tego nie zauważy). Tu mamy odpowiednie obszary. Szukamy np. komórki o nazwie Balmora ( uwaga by nie kliknąć na Balmora (nazwa mieszkańca), bo przeniesie nas do jakiegoś mieszkania mającego tam domek). W oknie renderu pojawia nam się obraz danej komórki. Powinniście szybko opanowac co i jak.

STEROWANIE
Z + lewy przycisk myszy - poruszanie obiektem w górę i w dół.
X + lewy przycisk myszy - oddalanie i przybliżanie obiektu.
Y + lewy przycisk myszy - poruszanie obiektem na boki.
Z, X lub Y + prawy przycisk myszy - obracanie obiektem względem różnych osi.
C - powoduje, że szybko zostaniemy przeniesieni "przed oblicze" obiektu aktualnie zaznaczonego.
T - tak jak wyżej, z tą różnicą, że obiekt będziemy oglądać z góry.
F - jeśli chcemy aby obiekt znalazł sie na ziemi, to zamiast ustawiania go ręcznie możemy uzyć tego klawisza. Coprawda ludzie będą ustawieni trochę nad ziemią, ale to nic nie przeszkadza, bo w grze postacie będą stąpać idealnie po ziemi.
A - oświetla wszystkie obiekty widzoczne na planie. Jest to o tyle pomocne, że w wielu miejscach (szczególnie we wnętrzach), jest zbyt ciemno żeby cokolwiek robić.
M - pokazuje wszystkie markery, ale o tym w póĽniejszej części.
Spacja i poruszanie myszką powoduje przesówanie się terenu.
Shift i poruszanie myszką obraca widok terenu w dowolnych kierunkach, dzięki czemu możemy obejżeć nasze wypociny pod róznymi kątami.

Dobra, pamiętacie te zakładki z nazwami rodzajów itemów? No to klikacie np. na Books i pokazuje się wam niżej lista książek. Klikacie lewym klawiszem myszy na jednej z nich i (przytrzymując ciągle ten klawisz) przeciągacie na okno renderu (musicie miec w nim obraz, jakąś komórkę juz tam zaznaczoną). Prawda, że łatwe? Teraz klimay na ikonke zapisu. Dajemy modowi nazwę np. mój pierwszy plugin, zamykamy CSa, otwieramy menu Morrowinda, tam klikamy na Pliki. pokazują się nam różne nazwy modów (pluginów), w tym ta nasza. Zaznaczamy ją i gramy! Jak gra wywali jakieś błędy klikamy OK i wszystko w porzadku. Spacer wymięka, bo tym programem możemy nie tylko dodawać itemy, ale także dodawać dialogi NPC, skrypty i robić jeszcze wiele innych rzeczy.
Autor-Gother
Autor użył gotowych obrazków, zabrania się kopiowania części lub całości bez zgody autora.
Wczytywanie...