[Earthdawn] Podręczniki - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Szuszara,
Tutaj wrzucajcie opisy podręczników (albo je piszcie ) oraz oceniajcie je...

Zaczne od podstawki (nie moja recenzja):



Podstawka zaczyna się standardowo od wyjaśnień: co znaczy RPG i czym to się je. Następnie otrzymujemy (całkiem zjadliwe) opowiadanko, wprowadzające w klimat naszego ulubionego heroic fantasy. Dwa kolejne rozdziały opisują w skrócie historię świata oraz terminologię mechaniki systemu. Pięć rozdziałów poświęcono tworzeniu bohatera i związanymi z tym procederem informacjom tj. opisowi ośmiu ras dawców imion (ludzie, krasnoludy, elfy, orki, trolle, t'skrangi, obsydianie i wietrzniaki), trzynastu dyscyplin, których ścieżkami mogą podążać postacie graczy (czarodziej, fechtmistrz, iluzjonista, kawalerzysta, ksenomanta, łucznik, mistrz żywiołów, powietrzny łupieżca, trubadur, władca zwierząt, wojownik, zbrojmistrz, złodziej), dziesiątek talentów - magicznych umiejętności, które stanowią o potędze adeptów magii tego świata oraz opisowi kilku zwykłych umiejętności, które bohaterowie mogą chcieć nabyć. Dwa kolejne rozdziały traktują o sercu systemu EarthDawna: wszechobecnej, przeplatającej wszystko magii tego świata. Wyłożono w nich teorię magii (w zarysie) oraz najpopularniejsze zaklęcia dla czterech dyscyplin magów. Po jednym rozdziale poświecono na: zasady walki, opis najpopularniejszych niebezpieczeństw Barsawii, zasady rozwoju postaci. Osobny rozdział mówi o sposobach prowadzenia scenariuszy w świecie Przebudzenia Ziemi. W końcu otrzymujemy rozdział o ekwipunku, bestiariusz, informacje o potężnych magicznych przedmiotach i pasjach - uosobionych siłach odpowiadających poszczególnym emocjom dawców imion. Do tego dochodzi bardzo skrótowe opisanie najważniejszych miejsc i terenów Barsawii, mapa oraz karta postaci.
340 stron (32 kolorowe; tekturowa wkładka z rysunkami magicznych skarbów), index. Twarda oprawa.

Inna recenzja:
Podstawka do EarthDawna to dobra podstawka. Szczęśliwy posiadacz tejże zostaje z miejsca wciągnięty w świat przesycony magią, przygodą i bohaterskimi wyczynami. Podręcznik zawiera niezliczoną ilość ciekawych pomysłów, które razem wzięte składają się na barwny i żywy świat, pełen przygód, wyzwań i niebezpieczeństw. Egzotyczne rasy, podążający mistycznymi ścieżkami życiowymi adepci, powietrzne okręty, osobliwe stwory, potężne starożytne artefakty i przeplatająca wszystko magia. Mechanika przedstawiona dość przejrzyście nie należy do najprostszych, jednak przy odrobinie wprawy nie sprawia większych problemów. Co ważne w bardzo interesujący sposób przeplata się w licznych aspektach ze światem, że wspomnę tylko o specyficznym sposobie rzucania czarów i rozwoju bohaterów graczy. To wszystko plusy. Teraz kilka krytycznych słów. Najważniejszym minusem podstawki jest bardzo szczątkowy opis świata, który zawiera się w sześciu stronach tekstu. Opisy dyscyplin są także w powijakach, pełną ich krasę ujrzymy dopiero w dodatkach. Kilka zasad jest nie do przyjęcia (np. ogłuszanie), jeden z talentów opisanych w podręczniku zostanie wykorzystany dopiero w dodatku "Księga wiedzy" (!), a całość podręcznika ma mało przejrzysty podział (długie poszukiwania rozdziałów o awansie i ekwipunku . Drugie wydanie wyeliminowało kilka drobnych błędów (np. niektóre kolorowe strony tworzące całość rozmieszczone były oddzielnie) i zmieniło położenie mapy którą teraz bez problemu znaleźć można na początku i końcu podręcznika. Pozostaje jeszcze kwestia okładki. Oryginalna, angielska wersja (jest zamieszczona na kolorowych stronach z podpisem "Mgliste bagna") IMHO znacznie lepiej odzwierciedlała klimat świata, niż szarżujący na grzmotorożcu ork (sic!).

Cena: 69-79 zł (w zależności od wydania).
Wczytywanie...