Hmm. Zacznijmy od końca. Ileś tam ileś tam pokazuje Twoją premię do ataku, czyli współczynnik mówiący nam jak często będziesz trafiał. Polega to na tym, że Twój przeciwnik, jak i Ty macie coś takiego jak KP. Jest to klasa pancerza. Gdy atakujesz automatycznie wykonywany jest rzut dwudziestościenną kością (1-20). Do tego rzutu dodajesz właśnie tą premię i jeśli suma jest równa lub większa od KP przeciwnika to go trafiasz. Jeśli pojawi się ukośnik i druga wartość tzn., że Twoja postać ma już 2 ataki na rundę (czyli po prostu szybciej macha bronią
), z tym że, jak już na pewno zauważyłeś, drugi rzadziej trafia
.
Co do pierwszej kwestii to jest trochę dziwnie. Ułatwiłbyś mi trochę sprawę mówiąc jaką broń masz w rękach albo najlepiej patrząc na premię nie trzymając nic w dłoniach. Nie wiem jak tą kwestię rozwiązali w NWN, ale w podręcznikach jasno pisze, że premie się kumulują, a kapłan przy awansie na 4 poziom dostaje +1 i wojownik też +1 czyli wartość w obu przypadkach powinna być taka samo i wynosić: uwaga, uwaga +7/+2.


Co do pierwszej kwestii to jest trochę dziwnie. Ułatwiłbyś mi trochę sprawę mówiąc jaką broń masz w rękach albo najlepiej patrząc na premię nie trzymając nic w dłoniach. Nie wiem jak tą kwestię rozwiązali w NWN, ale w podręcznikach jasno pisze, że premie się kumulują, a kapłan przy awansie na 4 poziom dostaje +1 i wojownik też +1 czyli wartość w obu przypadkach powinna być taka samo i wynosić: uwaga, uwaga +7/+2.