Twórcy "The Bard's Tale IV", inXile entertainment, wypuścili na Kickstarterze kolejny tekst o swojej grze. Tym razem postanowili zdradzić parę słów o rozwoju postaci, czyli zdobywaniu doświadczenia, roli ekwipunku czy specjalizacji naszego bohatera. Wszystko ma się obracać wokół drzewek umiejętności.
class="lbox">Rozwój postaci w pierwotnej trylogii "The Bard's Tale" był mocno powiązany z wyborem początkowej klasy i oferował możliwość ewoluowania w inny typ, gdy osiągnęło się wyższe poziomy. Obiecujący Conjurer mógł dalej iść obraną ścieżką lub zmienić profesję i występować odtąd jako Magician, Wizard, Sorcerer czy w końcu Archmage. W "The Bard's Tale IV" postanowiliśmy zostawić ten system. Co więcej, poszerzamy go jeszcze o możność specjalizacji każdej klasy w unikalny zestaw podklas. Poprzez przerzucenie koncepcji podklas na strukturę drzewa, jesteśmy w stanie zaoferować wam ważne wybory za każdym razem, gdy zdobędziecie nowy poziom.
Każda klasa ma dostęp do swojego niepowtarzalnego drzewka umiejętności. Stąd właśnie bohater jest w stanie nauczyć się, jak dzierżyć nowy ekwipunek, przeznaczyć punkty na atrybuty, nauczyć się nowych zdolności i zdobyć efekty bierne. Tak naprawdę twoja postać może być w pełni opisana za pomocą swojego drzewka umiejętności. Na pierwszy rzut oka można odróżnić Sorcerera od Wizarda, Thiefa of Assassina czy Vanguarda od Commandera – to wszystko tylko przez zerknięcie na drzewko umiejętności. Za każdym razem, gdy bohater zdobędzie nowy poziom, otrzymuje jeden punkt na wydanie w drzewku, przy czym każda umiejętności kosztuje dokładnie jeden punkt.
Drzewka mogą zawierać wiele opcji, a ich złożoność rośnie wraz z rozwojem bohatera. Pierwszy rzut oka na drzewko Fightera może wyglądać podobnie do tego, pokazując jedynie nieco mniejszą liczbę umiejętności do odblokowania:
class="lbox">Na powyższym obrazku widzimy, że gracz ma parę możliwości wyboru dla swojego początkującego Fightera: może nauczyć się dzierżenia bardziej zaawansowanej broni jednoręcznej, broni dwuręcznej, zakładania cięższej zbroi, warzenia podstawowych mikstur, uzyskać dostęp do technik walki, zdobyć pakiet atrybutów czy nowe umiejętności bierne. Jako bonus, wiele z tych opcji zwiększa również atrybuty.
Po więcej informacji zapraszam pod ten adres target="_blank">pod ten adres.