class="lbox">
Po kilku miesiącach treningów, m.in. na poznańskim Pyrkonie, gliwickim Pionku, czy warszawskich Planszówkach na Narodowym, możecie dołączyć do grona "wykwalifikowanych" operatorów wież sekarowych, czyli optycznych telegrafów. Tworzymy wielką drużynę, złożoną nie tylko z fanów twórczości Pratchetta, ale również z miłośników gier logicznych. Bo taka jest właśnie trzecia "planszówkowa" część Świata Dysku.
W grze "Sekary" używacie skomplikowanego systemu lamp i migawek do przekazywania liter. Zadaniem operatora jest jak najszybsze przesłanie słownej wiadomości – swojej wiadomości! Zatem słowa "jak najszybsze" możecie zamienić na "byle przed innymi" i wyciągnąć z tego właściwe wnioski... Chyba, że do wyścigu włączy się niejaki Moist von Lipwig i kierowany przez niego Urząd Pocztowy Ankh-Morpork – wtedy trzeba będzie przyjąć czasowe zawieszenie broni, by wspólnie dopiec zacofanym pocztowcom!
Świat Dysku: Sekary to szybka i pełna interakcji gra planszowa, w której pokażecie mistrzom słownych układanek, że do pracy w telegrafie Świata Dysku bardziej użyteczne są twarde łokcie, niż znajomość alfabetu. Gra zawiera 3 warianty rozgrywki: rywalizacyjny, kooperacyjny oraz dla dzieci!
class="lbox">"Świat Dysku: Sekary" to trzecia po "Świat Dysku: Ankh-Morpork target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Świat Dysku: Ankh-Morpork" i "Świat Dysku: Wiedźmy target="_blank" rel="nofollow noopener noreferrer">Świat Dysku: Wiedźmy" gra planszowa z fantastycznego uniwersum Świata Dysku. Tytułowe Sekary zostały wynalezione przez Roberta Dearhearta, jako pierwszy system telekomunikacji. Wykorzystując złożoną technologię semaforową, operatorzy Sekarów przekazywali wiadomości przy użyciu szeregu lamp migawkowych, ustawionych na wysokich wieżach. Wiadomości były wypatrywane przez teleskop ustawiony na kolejnej wieży, oddalonej o ok. 20 mil. Wynalazca założył wówczas Kompanię Semaforową Wielki Pień, która rozbudowała sieć wież na całych Równinach Sto, aż do Ramtopów oraz przez Nienazwany Kontynent aż do Genui. Kompania Dearhearta została przejęta przez koncern biznesowy finansisty Reachera Gilta, którego bezlitosna polityka sprawiła, że Sekary stały się główną metodą przekazywania wiadomości w znacznej części Dysku. Stary system pocztowy, zarządzany przez Urząd Pocztowy Ankh-Morpork, szybko został zapominany.
Teraz jednak, mianowany przez Lorda Vetinariego nowy Poczmistrz Urzędu Pocztowego, niejaki Moist von Lipwig, zapowiedział odwet. Rzucone Kompani Wielkiego Pnia wyzwanie rozpoczyna wyścig przez kontynent. Komu pierwszemu uda się dostarczyć wiadomość z Ankh-Morpork do Genui – Poczmistrzowi, czy Sekarom?
class="lbox">Grę "Świat Dysku: Sekary" zaprojektowali Leonard Boyd i David Brashaw. Jest przeznaczona dla 2-4 graczy (wiek 14+).