Bethesda opublikowała filmik, w którym Todd Howard telegraficznym skrótem przedstawia nowy system perków, jaki zostanie wykorzystany w grze "Fallout 4". Nowy system będzie opierał się na cechach S.P.E.C.I.A.L. (Siła, Percepcja, Wytrzymałość, Charyzma, Inteligencja, Zręczność, Szczęście).
class="lbox">Ma też w sumie zaoferować 275 perków. Howard jako przykład wykorzystuje perki Charyzmy, które mogą nawet zaoferować możliwość manipulowania ludźmi. Cały plan perków wygląda jak całkiem ciekawy plakat. Jak to dokładnie działa?
Każda w siedmiu cech systemu S.P.E.C.I.A.L. będzie mieć przypisane oddzielne drzewko składające się z dziesięciu perków. Każdy z nich będzie można dodatkowo podnosić na pewien rank. I to właśnie w sumie daje nam 275 możliwości. Howard w swoim opisie przedstawia perk Intimidation (Zastraszanie), który pozwala na kierowanie spacyfikowanym przeciwnikiem. Wymagania? Poziom 50 i charyzma na poziomie 10. W filmiku możemy też podejrzeć inne perki. Np. Party Boy (Imprezowy Chłopiec), który niweluje możliwość uzależnienia od alkoholu w grze lub perk Bloody Mess (Krwawy Bałagan) dodający 5% do obrażeń oraz sprawiający, że przeciwnicy mogą okazyjnie eksplodować zamieniając się w krwawą, czerwoną pastę.
Może się wydawać, że taka ilość kombinacji może prowadzić do przekombinowania buildów postaci i naruszenia równowagi w grze. Spokojnie, Bethesda podobno pomyślała i o tym. Najniższy rank każdej 10-poziomowego perku umiejętności cech S.P.E.C.I.A.L. jest stworzony bardziej pod określone style gry, a więc przy ich rozwijaniu bardziej chodzi o ilość możliwości grania niż uzyskiwaną dzięki nim moc. Bethesda dodaje, że uzyskanie tej idealnej równowagi było ciężkie, ale udało się. O tym jednak ostatecznie przekonamy się pewnie, gdy do gry dorwą się gracze.
class="lbox">