60. aktualizację napisał sam Chis Avellone – żywa legenda branży cRPG. W obsiadianowym "Eternity" oraz w inXilowym "Tormencie" odpowiada za prace nad kompanami bohatera gracza. Drużyna z "Projektu" domyślnie ma składać się z sześciu osób, tak jak to miało miejsce w klasycznych grach na silniku Infinity.
Oczywiście nikt nie bezie bronił graczowi przechodzenia gry w pojedynkę, tudzież z mniejszą liczbą kompanów na drużynowym pokładzie, jeśli, rzecz jasna, tego zapragnie. Łączną liczba możliwych do zwerbowania npców ma składać się z ośmiu przygotowanych przez twórców (z przygotowaną zawczasu osobowością) oraz ośmiu bohaterów zaprojektowanych przez gracza w "Holu Awanturników".
Istotnym cechą npców projektowanych pod okiem Chrisa jest to, że odpowiadają każdej klasie postaci oferowanej przez grę. Jednak, zawsze istnieje możliwość, że gracz będzie chciał podróżować z npcem o tej samej klasie postaci, co jego bohater. Wtedy, ze względu na rozbudowany system rozwoju postaci, npc będzie na tyle inny mechanicznie, że, jeśli gracz tego zapragnie, nie będzie on dublował roli jego głównej postaci. Innymi słowy – mechanicznie nie będzie jej klonem.
Warto też dodać, że każdy z obsidianowych npców ma mieć odrębne, własne cele, do których realizacji może przyczynić się gracz, biorąc udział w zaprojektowanym specjalnie dla jego towarzysza queście. Identycznie jak to miało miejsce z zadaniami dla drużynników z gry "Baldur's Gate 2".
Wszystkich członków ekipy poznamy przed środkiem gry po to, żeby gracz czasie rozgrywki miał czas, aby wytworzyć więź z npcem. Moim zdaniem fenomenalna postać Ammona Jerro z "Neverwinter Nights 2" traciła sporo na tym, że dochodziła do drużyny pod sam koniec gry, przez to wielu moich znajomych odrzucało czarnoksiężnika na rzec mniej interesujących, ale bardziej "oswojonych" postaci. Tu tego błędu twórcy nie powtórzą.
Bohaterowie niezależni będą rzecz jasna dysponować własną osobowością, której wyraz dawać mają w dialogach. Służyć mogą nie tylko swoimi umiejętnościami bitewnymi czy eksploracyjnymi ale też radą. Podobnie jak w "Masce Zdrajcy" lokacje, szczególnie podziemia, zaprojektowano z podziałem na obszary, aktywujące partie dialogowe powiązanymi w jakiś sposób z drużynowymi npcami.
Po więcej informacji zapraszam tutaj.