Tworzenie czarodzieja - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

PancaHammer,
Edytowałem, bo na większości forów pisanie posta pod postem jest uznawane za złe, a z czymś takim się nie spotkałem, żeby samo się łączyło Pro forum -.-
A w opisach:
Uniki - "postać uzyskuje premię za uniki +1 do KP przeciwko atakom przeciwnika, bądź wroga, który atakował jako ostatni."
Talent magiczny - "postać posiadająca ten atut jest wyjątkowo biegła w posługiwaniu się zaklęciami z pewnej szkoły. Uzyskuje więc premię +2 do ST rzutu obronnego wszystkich rzuconych zaklęć z tej szkoły."
Obojętnie, którą szkołę wybiorę, zawsze to jest w opisie...
W każdym razie wybrałem uniki Jak będę miał jeszcze jakieś problemy, to napiszę. Dzięki Rincewind
Pozdrawiam
Rincewind,
Na następny raz możesz spokojnie napisać drugiego posta pod rząd. Forum jest tak przemyślnie zaprogramowane, że połączy go z poprzednim, a jednocześnie posta uzna jako nowego .

Nie pamiętam co dawały uniki, ale jeśli jakąś stałą premię do KP, to jest to warte zastanowienia, bo magicy są bardzo mało żywotni i czasem dwa lepsze trafienia (na początku gry) równają się śmierci. Co do tego ulepszenia magii, to z pewnością jest to wywołanie. Sprowadzenie odpowiada chyba za przywoływanie towarzyszy (aczkolwiek tu mogę sie mylić). Nie ma tam przy opisie atutu za co jest odpowiedzialna dana szkoła magii? Albo przynajmniej przy tworzeniu postaci czarodzieja bądź czarownika? Ale odradzałbym na starcie te atuty, bo prawdę mówiąc w początkowych etapach gry mało będzie stworzeń odpornych na magię, a nawet jak takie się trafią, to ich modyfikatory powinny być jeszcze na tyle niskie, że czaru przeważnie nie uda im się zniwelować (ewentualnie troszkę go osłabią). Co nie znaczy, że atut jest zbędny. Owszem, jest potrzebny, ale to raczej przy wyższych levelach (ok. 10).
PancaHammer,
Wielkie dzięki Rincewind, bardzo mi pomogłeś. Grałem w Baldura, ale tam to było jakieś prostsze. Nie było takich bajerów jak atuty... W takim razie wezmę zalecane cechy i profil. A to czytałem. Od razu jak odpaliłem i zobaczyłem to podobieństwo do Baldurs Gate, to wiedziałem, że gra jest genialna. No, w każdym razie jeszcze raz dzięki.
Pozdrawiam
@Edit
Otóż kolejny problem. Mam sobie tego czarodzieja i 3 lvl, zaraz po tym, jak stworzenia uciekły. Mam do wybrania atut... Zalecane podaje mi uniki, co wydaje się niezbyt pasujące dla czarodzieja. Chciałem wybrać ulepszenie szkoły magii i tą szkołę, z której są czary typowo zadające obrażenia. I tu pojawia się problem. Zapewne przez genialne spolszczenie, które podaje inne nazwy w opisach czarów i przy talentach. Więc talent ulepszający np. kwasową strzałę Melfa, czy ognistą kulę to sprowadzanie, czy wywoływanie (takie opcje mam przy awansie, a w opisie strzały jest przywoływanie...). A pozatym jaki inny mogę dodać, jeśli tego nie warto?
Rincewind,
Ad 1. Rasa? Jaka tylko Ci się podoba. Zauważ, że niektóre rasy mają bonusy do inteligencji, kosztem innych umiejętności, inne mają kary. W zasadzie tu wszystko zależy od Ciebie, ale na początek nie radziłbym brać maga pół-orka .

Ad 2. W zasadzie biorąc zalecane można stworzyć dość mocną postać i sugerowane bonusy są zazwyczaj trafione. Dodatkowy punkt statystyk, jeśli się nie mylę, dostajesz co 5 poziomów, także na pewno będzie mógł mieć ten 19 poziom.

Ad 3. Profile. Tutaj także w przypadku pierwszej gry radziłbym wybrać gotowy profil. Z własnym trzeba mieć jednak już jakieś pojęcie o systemie DnD.

Ad 4. Konkretny typ magii? To zależy. Sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy wolisz aby czary z jednej ze szkół były dla przeciwnika trudniejsze do uniknięcia/odparcia (kosztem jest brak dostępu do jednej ze szkół magii), czy może chciałbyś raczej mieć dostęp do wszystkich czarów, jednak bez wspomnianego wcześniej bonusu. Biorąc specjalizację w jakiejś dziedzinie, odradzam szkołę, która zakazuje używania magii przywołania (kule ognia, przyspieszenie i większość czarów ofensywnych).

W zasadzie ogólna rada brzmi: jak nie wiesz co masz wziąć, wciskaj "zalecane". Po jakimś czasie powinieneś się oswoić z systemem gry i kojarzyć już poszczególne jego elementy. Zresztą wszystkie atuty, umiejętności itp są dokładnie opisane. Pozwodzenia. Gra jest warta świeczki i nieprzespanych nocy .

Ps. Zapraszam tutaj. Na pewno taka lektura przed rozpoczęciem gry się przyda.
PancaHammer,
Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum. Wczoraj kupiłem Neverwinter Nights i zacząłem grę. Wybrałem czarodzieja (człowieka, a może lepiej wziąć inna rasę i jaka?), ale nie wiem jak najlepiej rozdać punkty do cech... Kiedy biorę zalecane, jest to 16, a sam mogę dać max. 18 inteligencji. Ile sie opłaca dać? Wyczytałem, że żeby rzucać najlepsze czary, trzeba mieć 19. I w co potem dawać? Nie znam systemu rozwoju postaci w tej grze, więc czy kiedy zdobędę wyższy lvl dostane punkty do cech, np. żeby mieć te 19 inteligencji? Następna sprawa to profile... Czy warto brać gotowy, czy lepiej stworzyć własny? Jeśli tak, to jakie umiejętności i atuty? Czy warto go specjalizować w jakimś konkretnym typie magii? To by były wszystkie pytania. Od razu mówię, że szukałem w solucjach i na forum, ale nic nie znalazłem. Mam nadzieje, ze ktoś bardziej doswiadczony mi odpowie i z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Wczytywanie...