Disney zamyka LucasArts - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Lavo,
Myślę, że to dobra wiadomość, zarówno dla konsumenta, jak i dla samego Disneya. Gry będą robić bardziej doświadczone studia.
Chaaber,
Z biznesowego punktu widzenia to nawet bardzo rozsądne, skoro marka nie przynosi dochodów. Tym bardziej, że logo dalej będzie funkcjonowało i sygnowało gry ze świata Star Wars. Pozostaje nam jedynie czekać na chętnych do wykupienia licencji i robienia świetnych produkcji. Może Bethesda?
krzyslewy,

Koniec października do moment, w którym Disney wykupił wytwórnię LucasFilm wraz ze wszystkimi jej markami i podległymi oddziałami, zaś początek kwietnia to czas, kiedy zamknął jeden z nich – konkretnie ten zajmujący się produkcją gier, czyli LucasArts. Co to oznacza dla graczy?

lucasarts

Po ocenieniu naszej pozycji na rynku, zdecydowaliśmy się odsunąć LucasArts od produkcji gier i zacząć udzielać licencje [zewnętrznym podmiotom], minimalizując ryzyko działalności firmy, a jednocześnie poszerzając portfolio wysokiej jakości gier ze świata Star Wars. Skutkiem tych zmian są zwolnienia w firmie. Jesteśmy wdzięczni i dumni z utalentowanego zespołu, który pracował nad naszymi nowymi tytułami – takie oświadczenie wysłał przedstawiciel LucasFilm magazynowi Game Informer.

LucasArts teraz istnieje tylko na papierze – do produkcji gier zatrudniane będą inne firmy, choć jego logo nadal będzie się pojawiało. Serwis Kotaku donosi, że doszło do zwolnienia aż 150 osób, a świetnie zapowiadający się "Star Wars 1313" oraz "Star Wars: First Assault" zostały anulowane. Jest jednak szansa, że ten pierwszy, mimo wszystko, się ukaże – przedstawiciel zespołu twierdzi, że w dalszym ciągu można udzielić jego licencję komuś innemu. Przyznaje też, że zamknięcie LucasArts było planowane już od przejęcia przez Disney. Doszliśmy do momentu, w którym z biznesowego punktu widzenia nie moglibyśmy dalej robić gier na własną rękę – zdradza.

star wars, star wars 1313

Teraz czas odpowiedzieć na pytanie – czy to dobrze. Na pewno utrata pracy przez tyle osób to wiadomość zła, jednak LucasArts od dawna nie tworzył świetnych produkcji. Znacznie lepiej wychodziło to zewnętrznym studiom – przykładów nie trzeba długo szukać, choćby seria "Star Wars: Knights of The Old Republic", za którą odpowiadają BioWare i Obsidian. Może więc ta decyzja tylko przysłuży się graczom? Jak myślicie?

Wczytywanie...