Project: Eternity – pierwszy etap prac nad grą już prawie za Obsidianami - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Ranger Krzyś,

Czterdzieste szóste uaktualnienie na kickstarterowej stronie projektu, zapowiedź zakończenie wczesnej fazy prac przy Eternity. Zwykle przy produkcji gier, Obsidiani dzielą pracę na cztery etapy – prototype, vertical slice, production, finalization.

project eternity

Pierwsza faza – prototype – to czas sprecyzowania luźnych pomysłów w konkretną wizję gry, ustalenie "filarów" na jakich ma się opierać rozgrywka. W tym przypadku najważniejszym ma być odtworzenie tego specyficznego uczucia, które towarzyszyło graczom w czasie przechodzenia cRPGów na silniku "Infinity" (baldurów, icewindów i tormentów*).

W tym celu potrzeba było opracować kilku założeń. Najważniejsze z nich to:

  • Sprawa poruszania się i walki postaci. Drużyna protagonisty włącznie z nim ma składać się z szóstki bohaterów, każda z tych postaci może być poruszana oddzielnie jak i w grupie, przy zachowaniu szyku. Dochodzi do tego sprawa AI npców i potworów. Sztuczna inteligencja ma za zadanie określić cel, dojść do niego, zaatakować. Wszystko te zachowania trzeba rzecz jasna zwizualizować.
  • Kwestia numer dwa – mechanika gry. Nie chodzi tylko o określanie zasad znanych z papierowych RPG – czyli: jaką to statystykę trzeba podnieść, by lepiej lać wroga. To dla przykładu, także mechanizmy w rodzaju konstruktora dialogów, systemu inicjowania oraz finalizacji tzw. "questów" przez gracza.
  • Sprawa trzecia – środowisko. A dokładniej lokacje po których przemieszczać się będzie protagonista "Eternity". Rzecz jasna mają być ręcznie malowane, na wzór tych z "baldurów", z trójwymiarowymi, animowanymi elementami w tle (np. wodospad). Opuszczanie mapy by przenieść się na kolejną plansze, ma przywodzić na myśl (jak twierdzi jeden z projektantów) słynna kwestię "przed wyruszeniem w drogę...". Pod spodem projekt przykładowej lokacji.
project eternity, projekt lokacji

*do mistrzów oczywistych uwag: wiem, wiem na "infinity engine" powstał tylko jeden Torment.

Wczytywanie...