Czy Saga Diablo To Crpg? - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Hyrol,

Użytkownik aMorek dnia sob, 21 lip 2007 - 14:33 napisał

Diablo to Hack&Slash z elementami cRPG. Nic więcej

[post="75705"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]



Nieeeeee... O wiele więcej niż ci się wydaje... To jest piąty żywioł! Ale w świecie BN... Bo singiel jakiś taki nijaki...
Dabu,
Diablo to Hack&Slash z elementami cRPG. Nic więcej
Hyrol,
H&S pełną parą! Nie grałbym jednak w niego, gdyby te możliwości rozwoju postaci. Każda postać może być jak na siebie potężna, a jak bardzo to tylko zależy od chęci. Ten właśnie wątek naprowadza mnie, abym powiedział że jest to RPG. Ale napewno jest to H&S, jakkolwiek by nie popatrzał na tą grę.
Quarmug,
H&S i co tu więcej mówić.
Gość_M3n747*,
H&S jak się patrzy. W Diablo 2 sytuacja już trochę lepiej wygląda niż w jedynce, bo i fabuła jakaś jest, i rozwój postaci nieco lepiej pomyślany, nawet motyw podróży jest (bardzo częsta rzecz w RPG/cRPG, zauważyliście?) i nawet zastanawiałem się jakiś czas nad zasadnością terminu "action RPG", ale po zaklikaniu milionowego potworka mi przeszło. Cała nadzieja w trójce.
Medivh,
Troszkę odkurzę temat Oto tyły pudełek angielskich Diablo - spójrzcie co jest dokładnie na ich środku (napis):

Diablo

Lord of Destruction

Kto ma rację? Ja osobiście Diablo uważam za H&S, ale dokładnie to chyba tego nawet założyciele gatunków nie wiedzą
Ekhtelion,
A czy to w sumie ważne? Kazdy jakoś inaczej sobie pewnie tą gre wyobraża i trudno jest wprowadzić jednoznaczne zaszufladkowanie.
Tokar,
To ja już nie wiem czy ja mam racje, czy wy................. ;( Puście ankiete, to się rozwiąze problem :?:
Rincewind,
W sumie mógłbym się podpisać pod podziałem Ekhteliona (zwłaszcza w kwesti H&S), ale pozostane przy swoim, że Icewind to cRPG! A Władcę Pierścieni, to w ogóle bym do zręcznościówek zaliczył ;p. Dla mnie on nie ma nic wspólnego z RPG (to tak jakby powiedzieć, że Enter The Matrix jest aRPG ;p). Co z tego, że są poziomy, skoro za nie są tylko kombosy... W Bard's Tale nie grałem, ale do aRPG zaliczyłbym np. Evil Island.

Ps. Ekh, coś się ostatnio strasznie śpieszysz (literówki :twist:).


Czas to złoto .
Dany,
Dobra, poprawiam się. Diablo 2 to H&S w 100%. Więcej dodawać nie muszę.
Ekhtelion,
Akurat tak się składa, że w tym linku który podałeś to w ogóle jakieś jaja sobie robią i nie tylko z polski . Wpiszcie sobie england i poczytajcie.

A co do systematyki gatunkowej gier trzeba będzie poczekać aż jacyś poważniprofesorowie odkryją gry komputerowe i się wezmą za ich uporządkowywanie.
Orish Shanlen,
Jedna rzecz: aRPG != gra z elementami cRPG. aRPG to po prostu cRPG, w którym kluczowym elementem jest walka, ale obok tego istnieje też jakieś odgrywanie ról. Natomiast odgrywanie ról w Diablo jest praktycznie żadne.

Poza tym nie ufam wikipediom. Zwłaszcza po tym: http://uncyclopedia.org/wiki/Poland
Ekhtelion,
Ja to widzę tak:

RPG - odgrywanie postaci, dialogi, bogata fabuła, gracz ma możliwość wpływu na wydarzenia, walka oparta na systemie, bogactwo swiata(stwory, ekwipunek, lokacje). przykłady: BG, NWN, Morrowind)

H&S - przemy do przodu i rąbiemy, bogaty świat (ekwipunek stwory), mały wpływ na wydarzenia, walka pół zrecznościowa. przykłady: Diablo, Sacred i Dungeon Siege

podtyp h&s czyli dungeon crawler - taki h&s w wydaniu hardcore czyli czysta rzeźnia bez myślenia

action RPG (a w sumie bardziej by pasowało: zrecznościówki): brak wpływu na wydarzenia, skąpy ekwipunek i swiat, system walki praktycznie całkowicie bazujący na zrecznosci gracza, praktyczny brak dialogów (zastapione cutscenkami). przykąłdy: Władca Pierścieni The Bard's Tale

Zasadniczo dla mnie to ten ostatni gatunek nie powinien już mieć w nazwie RPG bo nie ma nic z nim wspólbego.

Tokat nie zasłaniaj się Wikipedią bo tam to sami internauci piszą i mogą napisać co im się żywnie podoba
Dany,
Ja uważam Diablo za aRPG, chociaż strasznie zalatuje H&S. Tryb single nudzi się po 2 krotnym przejściu, multi wciąga.
Ciągłe klikanie myszką jest po jakimś czasie tak monotonne i męczące, że nawet nowe, silniejsze potwory nie likwidują nudy. Wszystko ogranicza się do klikania i zmieniania czasem umięjętności F1-F12. Singla przeszedłem całkowicie ze 3 razy różnymi postaciami i więcej już mi się nie chciało.
Co do Battlenet'a to chyba ratuje tę grę od odejścia w niepamięć. Multi jest naprawdę grywalne, jeżeli grasz z kimś lub masz klan. Większość chodzi na itemy lub ćwiczy na duele. Grałem w multi do czasu wyjścia 1.10. Późniejsze zmiany nie podobały mi się i zaprzestałem gry. Znam osoby, które grają w Diablo 2 od jego wyjścia 6 lat temu do dzisiaj bez przerwy. Ja bym tak nie potrafił. Teraz Diablo stało się pełne cheaterów. Większość używa botów, dupuje przedmioty, stosuje maphacki oraz programy do przejmowania kont. Wszyscy chcą itemy, niektórzy je sprzedają na Allegro za kasę. Dla mnie to żadna frajda.
Tak więc Diablo stało się dziwnym tworem przypominającym MMo. Jedyne co z RPG widzę ciekawego, to duże mozliwości rozwoju każdej postaci, mnogość stworów i sprzętu.
Orish Shanlen,
Icewind to właśnie aRPG. Nie można powiedzieć, że to H&S, bo po pierwsze ma fabułę (mimo iż mało ambitna), a po drugie mamy o wiele większy wpływ na to, co robią bohaterowie. Czyli odgrywanie ról jest. Nie jest to jednak czysty cRPG, głównie ze względu na bezsensowne ciągłe siekanie potworów.

Wracając do Diablo ten temat założyłem głównie przez to, że na forum i na stronie jest on w kategorii cRPG na co jestem trochę uczulony Mam nadzieję że to jedynie przez to, że nie było gdzie tego działu "upchnąć"

Cytat

A Diablo ma w sobie trochę więcej elementów RPG

A jakież to elementy? Kiedyś chyba ktoś z cdaction napisał że Simsy to cRPG i wytłumaczył to tym, że istnieje możliwość rozwoju postaci :lol:

Cytat

do tego ma tryb multi.

Europa Universalis też ma tryb multi :]

Cytat

Z resztą sam Blizz mówi o niej "zręcznościówką z elementami RPG." czyli aRPG

Niestety wątpię czy Blizzard sam wie, co mówi. Ehhh...
Tokar,
No dla mnie klasycznym przykładem h&s jest Władca Pierścieni:Powrót Króla czy Demon Stone (czyli tylko bezmyślne nawalanie potworów, znikome elementy RPG i brak multi). A Diablo ma w sobie trochę więcej elementów RPG i do tego ma tryb multi. Z resztą sam Blizz mówi o niej "zręcznościówką z elementami RPG." czyli aRPG

Cytat

(Ja Diablo znam głownie z opowiadań i jakiś 5min grania ale przeciez to jest oczywiste).


Trza było sobie troszeczkę więcej pograć lub odpalić BN (Jak to się mówi: "prawdziwa gra zaczyna się dopiero na Battle.net'cie")

PS. czekam na kolejne ataki Trza rozruszać ten temat, bo forum coś ostatnio stoi.
PS.2 Co do Icewind Dale http://pl.wikipedia.org/wiki/Icewind_Dale i co pisze ? cRPG
http://pl.wikipedia.org/wiki/Diablo_II Diablo II- i co piszę ? RPG/h&s czyli aRPG

Cytat

Europa Universalis też ma tryb multi :]


Cytat

Niestety wątpię czy Blizzard sam wie, co mówi. Ehhh...


Litości ! To żadne argumenty..............
Ekhtelion,
O w morde orka! Tokarze, jeśli Diablo to nie h&s to co ma nim być. (Ja Diablo znam głownie z opowiadań i jakiś 5min grania ale przeciez to jest oczywiste). Jaki jest twoim zdaniem klasyczny przykład h&s'a?
Tokar,
Oj nie mówcie mi prosze, że Diablo to klasyczny H&S Bo tak raczej nie jest. Ja raczej myślę, że ta świetna giera jest pomiędzy H&S a RPG (czyli jak to kolega ujoł aRPG).
Rincewind,
Pewnie dlatego, że dla wszystkich jest to oczywiste. To, że Diablo to Hack&Slash oczywiście ;p. Swoją drogą kiedyś nawet Ekh pytał się czy Icewind, to nie przypadkiem H&S, także na pewno co do Diablo nikt nie ma wątpliwości.

Użytkownik Orish Shanlen napisał

Hmm, czemu się pozmieniała wielkość liter w temacie?

Dobre pytanie. Trzeba coś z tym zrobić, bo głupio wygląda .
Orish Shanlen,
Stały temat na wielu forach, jestem trochę zaskoczony, że go tu nie ma...

Co sądzicie o Diablo? Czy można nazwać je cRPG? Czy jest to po prostu H&S? A może coś pomiędzy, czyli aRPG?

Ja uważam, że Diablo to H&S w najczystszej formie. Nie można tu mówić o jakimkolwiek RPG, bo odgrywanie ról ogranicza się do biegania i siekania potworów. To co mówi bohater (a mówi baardzo rzadko) jest całkowicie niezależne od gracza. Jedyne co możemy to pobawić się klawiaturą numeryczną.
Cóż poza tym? Liniowa do bólu fabuła, prymitywne zadania typu wynieś-przynieś-powymiataj, niewielki realizm (itemy i te sprawy). To na pewno nie ma nic wspólnego z RPG.
Nie przeczę, że gra jest wspaniała, chociaż gra singlowa może się znudzić nawet już po pierwszym przejściu. Oczywiście jest battlenet do multi, co sprawia, że gra jest bardzo ekscytująca i można tu już mówić o jakiejś przeinaczonej formie MMORPGa.
Kiedyś ktoś to dobrze ujął: jako cRPG gra jest denna, ale jako H&S należy do najlepszych w tym rodzaju. Ja się mogę z tym tylko zgodzić.

edit:
Hmm, czemu się pozmieniała wielkość liter w temacie?
Wczytywanie...