Najstarsza tekstowa gra przeglądarkowa przeżywa przebudzenie - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Kiedyś (2005? 2006?) grałem w Imperium. Przyznam, że faktycznie jest to jednak z najlepszych tekstowych polskich gier przeglądarkowych [lub przynajmniej taką była] - zdecydowana większość z nich to gorzej niż chłam. W Imperium da się poklikać przez dłużej niż tydzień, a te wszystkie "Valhery" były denne już 4-5 lat temu.
Na plus - istnieje Wiki Imperium.
W Imperium Smallville & MANCRPG, bo o tej internetowej produkcji mowa, wiele się ostatnio zmienia. Słychać poruszenie i gwar tłumnie powracających maniaków tekstowych rozgrywek. Odświeżony Imperium Staff przypomniało sobie o obowiązkach, jakie wzięło na swoje braki i w momencie, kiedy gra miała umrzeć śmiercią naturalną, nie do końca chwalebnie, tego weterana polskiej sceny przeglądarówek uratowało naprawienie głównych bolączek programistycznych.
Chodzą słuchy również, że wyłoniony został już zwycięzca XIII Ery i trwają intensywne prace na kolejną Erą. Ponoć planowana jest pewna drobna zmiana... Mianowicie Administratorzy zapewniają, iż tym razem nie będzie odgrzewania starych kotletów. Jeśli zapytacie mnie o co tym myślę, to przychodzi mi do głowy tylko jedno.
Pomimo oficjalnego statusu tekstowej gry internetowej, Imperium posiada dwa tryby wyświetlania: graficzny oraz tekstowy. Tekstowy tryb przeznaczony jest dla osób, które nie lubią niepotrzebnych urozmaiceń i upiększeń, a uwielbiają samodzielnie snuć wyobrażenia na podstawie przeczytanych w grze opisów. Drugi tryb rozgrywki zawiera graficzną oprawę strony oraz graficznie przedstawiane lokacje, które niejednokrotnie zastępują ich tekstową wersję, co stanowi uproszczenie dla osób ze słabą wyobraźnią, bądź dla tych, które lubią graficzne oprawy.
Jako gra utrzymana w klimacie Fantasy, Imperium stanowi pożywkę dla wszystkich osób lubiących lochy, smoki i magiczne przygody oraz tych, które pragną odciąć się od nudnej i szarej codzienności, wcielając w czarodzieja rzucającego potężne czary, druida warzącego sekretne eliksiry czy rzemieślnika, spędzającego czas w pracowni kowalskiej. Zadaniem gracza jest zabawa, prowadzenie postaci zgodnie z własnymi zachciankami, potrzebami, przekonaniami i możliwościami. Jako gra turowa, Imperium nie wymaga poświęcenia całej doby na rozgrywkę i zarywanie nocy ślęcząc przed komputerem z hektolitrami kawy pod ręką, ponieważ system turowy kumuluje najważniejszy element gry – energię, bez której niemożliwe jest prowadzenie rozgrywki w jakimkolwiek stopniu.
System rzemiosła stanowi nieodzowny element rozgrywki. Zależy od niego między innymi, czy profesje walczące będą posiadały odpowiednie uzbrojenie, które zapewni im przetrwanie lub też, czy dostępne na rynku będą mikstury, których przydatności w walce nie da się opisać słowami – możliwości rzemieślników jest znacznie więcej. Dla osób, które zamiast podstaw do działania wolą działać, przewidziany został system taktyki walki, nawiązujący do strategii, który wymaga inteligencji i sprytu, a także podstawowej cechy – ciekawości. Początkowo system ten może wydać się trudny, lecz zrozumienie go idzie w parze z ilością prób prawidłowego ustawienia taktyki, bez której walka toczy się w narzuconym przez system toku.
Dla osób towarzyskich, bez względu na posiadaną przez nich profesję, przewidziany został odpowiednik tradycyjnego czatu, umożliwiający komunikację z innymi graczami w czasie rzeczywistym oraz system klanów, pozwalający na utworzenie pewnego rodzaju społeczności wewnątrzgrowej.