Łowca jak malowany. - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Ranger Krzyś,
Ten łowca powstał przed edycją 3.5. I zmiany są duże, przede wszystkim - łowca zamiast być obdarowywany odgórnie narzuconymi atutami, sam może w nich przebierać, dlatego też stanowi bardzo ciekawą opcję. No i został stworzony przez ojca trójeczki, Monty'ego Cooka, więc jest prawie, że kanoniczny
Lionel,
Widzę, że w porównaniu do ed. 3.5 niewiele wprowadził. Grając tropicielem zawsze brakowało mi tego, że posiada taki skąpy zasób zaklęć i ich różnorodność.
Ranger Krzyś,
Jeśli ktoś z was wciąż gra w wersję 3.0 i chce kierować przyzwoitym Rangerem, to proponuję przyjrzeć się leciwej już (ale wciąż jarej) alternatywnej wersji łowcy by Monte Cook. Tak jest, autorstwa tego gościa, który odpowiada za trójkę. Innymi słowy - boom RPG pierwszych lat nowego tysiąclecia to jego wina. Wracając do tematu - tu macie alternatywnego Rangera do edycji 3.0 - http://jtevans.kilnar...ame/ranger.pdf


Jakieś opinie?
Armando,
Zapomniałem dodać, że obrona dwiema broniami krasnalowi też się przyda (szczególne, że z powodu gorszej zręczności będzie mieć dość niską klasę pancerza) oraz obowiązkowo irokez na głowie i baryłka piwa w plecaku

ps. gość Adonis to ja, po kilku minutach walki ze sklerozą przypomniałem sobie login i haslo na forum
Amrors,
Bardzo Ci dziękuje. Z pewnością wykorzystam podane przez Ciebie archetypy postaci. Bardzo interesujący jest według mnie krasnoludzki łowca gigantów . Jeszcze raz wielkie thx.
Gość_Adonis*,
To ja podam przykłady 2łowców, używam statów 15 14 13 12 10 8 (tak jak w postaciach bez rzutów, lub z kupowaniem pkt, postać dzięki temu nie jest super pro koksem z samymi 16-18)

1. Bardziej typowy, taki Legolas
Elf si 12 / zr 15+2=17 / bd 14-2=12 / int 10 / rzt 12 / cha 8
umiejki (6 na maxa można, lub więcej po trochu):
3umiejętności na max bym się starał: ciche poruszanie i skaradanie to podstawa, warto wiedzę naruta lub lochoznastwo (jeśli masz w drużynie druida z wiedza nat, to weź lochoznastwo, a jak barda/maga z lochoznastwem to narutę, u mnie postać zawsze ma jakąś gałąź wiedzy, to się na prawde przydaje)
i dodatkowo 4-5umiejętności w miarę po równo rozwijać (będą miały te 60-80% wartości cech głównych czyli i tak ładnie): leczenie bo to przydatna sprawa (zwłaszna na trucizny i choroby, nawet jak gram druidem z magią leczącą to i tak leczonko rozwijam, po co magię na drobnostki marnować), skakanie i wspinaczka (lekki pancerz, małe obciążenie to i kary malutkie czyli łatwo się wszędzie dostaniesz), spostrzegawczość lub nasłuchiwanie i przeszukiwanie (no chyba, że masz łotrzyka to można przeszukiwanie odpuścić)

walczyć będzie 2lekkie bronie (np 2x krótki miecz lub rapier +kr miecz) i łuk
pref wrogowie bym polecał na pierwszego orki lub goblinoidy (zależy co misio planuje), warto pomyśleć o ludziach bo z nimi się praktycznie zawsze walczy, do tego magiczne bestie i smoki (sporo różnych potworków od słabo-średnich po wymiataczy)

atuty: styl walki na 2bronie (czyli za darmo wszystkie poziomy walki 2broniami dostaniemy podczas wbijania lvl) z atutów finezja w walce (celność ataku lekką bronią idzie ze zręczności) , obrona dwiema broniami (+1kp z bronią w drugim ręku), dodatkowo warto bezpośredni strzał (+1 atak i dmg w promieniu 9m) i szybki strzał (1strzał więcej, kara -2 do wszystkich ataków w danej rundzie, ale zazwyczaj się opłaca) potem już będziesz wiedział co lubisz robić i atuty pod to weźmiesz.

2. krasnoludzki łowca gigantów / strażnik podziemi (niby dziwna, ale bardzo klimatyczna postać)
Krasnolud si 15 / zr 13 / bd 14+2=16 / int 10 / rzt 12 / cha 8-2=6
umiejętności jak u pierwszego łowcy, ale tu koniecznie wiedza lochoznastwo, a nie natura

broń krasnoludzki topór (1k10 obrażeń, dla krasnoludów to broń bojowa, a nie egzotyczna, czyli bez problemów łowca może ją nosić)+ mały toporek w drugą ręke (lekka broń, żeby kara była mała), na dystans rzucane toporki (można rzucać po 1 kazdą ręką jak w walce 2brońmi, lekka broń czyli kary małe, a do obrażeń dochodzi bonus od siły)

atuty: uniki, ruchliwość (łatwiej uniknąć ataków okazyjnych), na 6poziomie szybki dobywanie broni (czyli w akcji darmowej wyciągami kolejne toporki do rzucania, licząc ulepszoną walkę 2broniami mamy 4rzuty toporkiem na rundę, w sam raz na początek walki żeby troche wrogów zmiękczyć, potem topory do walki wręcz i dobijanie, a po walce zbierami toporki )

preferowany wróg: na początek orkiwie lub goblinoidy lub wynarurzenia (sporo tego jest w podziemnych potworkach) ewentualnie ludzie, potem giganci (krasnolud ma rasowo uniki na nich i jeszcze jako łowca dostanie bonus do obrażeń = prawdziwy zabójca gigantów).
Amrors,
Zacząłem niedawno swą przygodę z D&D. Posiadam podręcznik gracza. I tu się zaczyna problem. Czy byście mogli podrzucić co nie co statystykach i rozdaniu atutów, umiejętności (chodzi o archetyp łowcy). Szukałem na necie przykładowych kart owej klasy, ale nic mi nie wpadło. Liczę na waszą pomoc
Wczytywanie...