Szybka walka - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Hassan',
Dobra, zobaczymy jak sprawdzi się w to w praniu i napiszę.
eimyr,
To umagicznienie to jest właśnie to. Modyfikator do ataku lub KP za masterwork albo enchant.
Hassan',
Aaa nie biorąc pod uwagę magii, tylko modyfikator do KP i do ataku?

W założeniu taka walka to najprostsze turlanie bez używania jakichkolwiek wymyślnych taktyk. Jeśli walczący będzie chciał z nich korzystać, rozegra spotkanie turowo.
eimyr,
poziom +k6-k8+1 +(najwyższy poziom ulepszenia)/2 + (liczba magicznych przedmiotów)/3 > SW + przebijanie

+k6-k8+1 to efekt losowy, który daje zmienność od -6 do +6 - to zakres potworków, dla których wynik walki jest losowy
najwyższy poziom ulepszenia zaokrąglamy zgodnie z matematyką, czyli w efekcie
+1 = 1
+2 = 1
+3 = 2
+4 = 2
+5 = 3...

tak samo liczba przedmiotów umagicznionych.

Przebijanie stwora, to umagicznienie które ignoruje oraz dla którego ma odporność na obrażenia (np. dla ataku +2 i odporności 5/+1 przebijanie ma wartość 3). Dla wrogów ludzkich liczy się najwyższe ulepszenie w broni i najwyższe ulepszenie w pancerzu zsumowane.

Co Ty na to?
Amral,
Oczywiście, że lepiej, a najlepiej tego nie uproszczać bo to dd.

Ostatnia wersja z k6 brała pod uwagę skalę wyzwania czyli założenie że postać może pokonać potwora tylko o 6 silniejszego na SW. W podręcznikach dopuszczalna jest różnica 8SW. Jeśli jednak chcesz wziąć pod uwagę przedmioty to faktycznie lepiej wrócić do bazowego ataku zależnego od klasy i dodać to K6 + modyfikatory uzbrojenia. Wtedy jednak potwory musiałby się opierać nie na SW, a na KP...
Hassan',
Rzut musi brać pod uwagę wyposażenie postaci. Może być dowolnie skomplikowany, nie ja będę go obliczał.
eimyr,
@ Amral

Pierwszopoziomowy goblin pokonuje epickiego bohatera. Lepiej byłoby chyba użyć mniejszych kości, żeby nie było takich jajec.
Amral,
Poziom postaci + 1k20 przeciw SW+1k20 (albo k10) w zależności od tego jak bardzo chcesz utrudniać.

Ewentualnie PP + 1K20 kontra KW(potwora)+1k20.

Sama skala wyzwania nie może być bo tym sposobem pierwszopoziomowa postać jest w stanie pokonać demony. Jeśli jednak upierałbyś się przy tym to możesz zrobić k6 + poziom postaci. Wtedy ma to rację bytu jeszcze jako tako.
Hassan',
Akurat potrzebne mi jest to do komputerowego kodu, ponieważ chcę dać możliwość wyboru takiego, albo takiego sposobu.
eimyr,
Przecież to nie ma sensu... W systemie D&D nie ma niczego ciekawego poza rzutami kostką, a Ty nawet to chcesz usunąć?
Hassan',
Szalom, potrzebuję opinii kogoś kto ma dobrze rozkminioną mechanikę walki w wersjach 3 i 3.5.

Szukam dobrze wyważonego pomysłu na rzut, którym możnaby załatwiać całą walkę. Przeciwnicy zazwyczaj mają gdzieś przy swoich statach ujęte skale wyzwania, więc pewnie te cyferki byłyby SW samego rzutu.

Utknąłem przy rozkminianiu tego na 1k20 + premia do ataku, i nie jestem pewien co dalej.

Pomocy!
Wczytywanie...