No fajnie sporo poprawek, których oczekiwałem, choćby wytwarzanie więcej niż jednego przedmiotu oraz licznik przedmiotów w kieszeniach, a i schowek się przyda, kiedy wyjdzie wersja 2.0 jeszcze raz siądę sobie do tej gry, widać dobrą wole ze strony twórców.
Patch 1.3 już dostępny - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Schowek w 1 akcie to Dyson Bóbr. Trzeba zejść do podziemi karczmy, tam gdzie można bić się na pięści.
U mnie jest jakiś błąd:W 1 akcie zamiast schowka wyświetla się sklep...
Czy zawartość skrzyni na przechowywanie towarów jest przenoszona do następnym aktów, jak w Wiedźminie pierwszym?
O, fajnie, że będzie można przeglądać filmiki! Przekopywanie wszystkich savów w poszukiwaniu danych animacji jednak było mocno pracochłonne.
Części tych poprawek szczerze nie rozumiem i nie wiem, po co je wprowadzono. Np. znak Quen - do tej pory przydawał mi się tylko w walce z jednym przeciwnikiem, bo stado nekkerów od razu go przebijało. Albo usunięcie postaci z animacji końcowej - po co właściwie? Z kolei możliwość deponowania przedmiotów jest cudowna Tego mi brakowało.
Musieliśmy trochę poczekać na kolejny patch do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów. Dostępna jest już poprawka opatrzona numerkiem 1.3.
Wśród zmian, poza tymi czysto technicznymi, także m.in osłabienie znaku Quen, dodanie schowków w karczmie (rozwiązanie znane z jedynki), jak też nowe darmowe DLC o nazwie "Wór pełen piór".
Patch jest do pobrania stąd. Pełna lista zmian w rozszerzeniu newsa.
Poniżej lista zmian, jakie wprowadza patch 1.3:
- Nowy darmowy DLC – „Wór pełen piór” to nowe zadanie dostępne w drugim akcie gry. Aby je rozpocząć, należy udać się do ekscentrycznego Elthona mieszkającego w samotnej chacie niedaleko kamieniołomu w pobliżu Vergen. Największa nagroda czeka u Elthona dla najbardziej cierpliwych graczy,
- Gra obsługuje formaty obrazu 4:3, 5:4, 16:10,
- Dodano schowek na przedmioty. Gracze mogą przechowywać przedmioty z ekwipunku w karczmach. Aby pozostawić przedmioty w schowku lub je z niego odebrać należy porozmawiać z karczmarzem,
- Do ekwipunku dodano kategorię „Rupiecie” zwiększającą przejrzystość klasyfikacji przedmiotów,
- Dodano nową kategorię w menu „Dodatki” umożliwiającą odgrywanie animowanych sekwencji (wspomnień Geralta, snów ukradzionych przez harpie, itp.) poza grą,
- Wprowadzono opcję Szybkiego ładowania gry pod klawiszem F9,
- Wprowadzono opcję chowania HUD aby umożliwić tworzenie zrzutów z ekranu bez wyświetlonych paneli. W przypadku nowych instalacji opcja ta dostępna jest domyślnie pod klawiszem „H”. Użytkownicy, którzy dokonali modyfikacji w konfiguracji klawiszy muszą przejść do panelu „Ustawienia klawiszy” w narzędziu konfiguracyjnym Wiedźmina 2, a następnie przypisać tej opcji wybrany klawisz. Uwaga: nie ma możliwości kontynuowania gry przy schowanym HUD,
- Dodano licznik przedmiotów umieszczonych w kieszeniach,
- Do panelu alchemii dodano opcję tworzenia kilku przedmiotów naraz,
- Usunięto błąd polegający na braku obsługi rozdzielczości 2560x1440,
- Rozwiązano problemy związane z technologią nVidia 3D Vision. Gracze nie muszą już odinstalowywać powiązanych sterowników,
- Wprowadzono poprawki do obsługi funkcji 3D Vision, SLI oraz Crossfire przez grę,
- Poprawiono obsługę funkcji Ubersamplingu przez karty nVidia,
- Wprowadzono poprawki do panelu opcji „Ustawienia klawiszy” umożliwiając konfigurację przycisków myszy dla osób leworęcznych,
- Wprowadzono dodatkowe opcje ustawień klawiszy umożliwiające konfigurację przycisków służących do szybkiego wyświetlania paneli użytkownika,
- Usunięto problem związany z resetowaniem opcji gry w momencie aktualizacji. Instalacja patcha nie resetuje już opcji gry,
- Plik konfiguracyjny nie zostaje nadpisany w momencie aktualizacji i nadpisania launchera oraz urządzenia konfiguracyjnego,
- Podczas aktualizacji launcher ulega zamknięciu zapobiegając pojawieniu się błędu aktualizacji,
- Launcher zostaje całkowicie zamknięty i nie działa dłużej w tle,
- Błąd aktualizacji „Zainstalowana wersja gry jest niewłaściwa lub niekompletna” pojawiający się w przypadku braku wystarczającej ilości miejsca na dysku systemowym został przeformułowany aby lepiej informować o przyczynie problemu,
- Mutageny pełnią również funkcję składników alchemicznych. Częstotliwość pojawiania się słabszych mutagenów jest dużo wyższa niż silnych mutagenów, a ogólna częstotliwość pojawiania się wszystkich mutagenów została zmniejszona,
- Wprowadzono poprawki do częstotliwości pojawiania się mutagenów oraz w sklepie Thoraka,
- Sekcja w prologu obejmująca ucieczkę przed smokiem pozostaje niedostępna do momentu ukończenia wszystkich części prologu związanych ze szturmem na twierdzę, łagodząc tym samym poziom trudności na początku gry,
- Podczas walki z kejranem po zawaleniu mostu na mapie, na końcu mostu pojawia się pinezka mająca na celu pomoc graczowi w odnalezieniu właściwej drogi i ukończenie zadania,
- W wielu zadaniach pinezki na mapach zostały poprawione,
- Osłabiono moc znaku Quen – czas trwania znaku zmniejsza się o 20% szybciej po otrzymaniu ciosu od przeciwnika. Wprowadzono również inne, mniejsze poprawki związane z balansem tego znaku,
- Usunięto problem związany z brakiem możliwości stosowania olejów na srebrnych mieczach,
- Usunięto problem związany z petardami Smoczy sen. Sztylety zadają bossom połowę obrażeń,
- Wprowadzono szereg optymalizacji w karczmie w Vergen,
- Usunięto błąd podczas odgrywania muzyki w sekwencjach skradania się,
- Usunięto błąd związany z siłowaniem się na rękę z Bartoszem Szkutą. Gracze nie mogą dłużej bez końca wzbogacać się na siłowaniu z tym przeciwnikiem,
- Usunięto możliwość rozpoczęcia walki na pięści z kobietą modlącą się pod pomnikiem w Vergen,
- Przeciwnicy w mini grze w jednej z karczm zmieniają swoje pozycje we właściwy sposób nie blokując się nawzajem,
- Usunięto błąd związany z mieczem Fenna podczas walki,
- Usunięto błędy związane z Rękawicami zielarza,
- W prologu Geralt zachowuje swój długi stalowy miecz przez cały czas, tzn. podczas sekcji szturmu nie jest ekwipowany domyślny miecz,
- Usunięto błąd związany z nieśmiertelnością niektórych nekkerów,
- Usunięto błąd związany z pojawianiem się podczas gry czarnego ekranu uniemożliwiającego dalszą rozgrywkę,
- Nad gniazdami nekkerów po ich zniszczeniu nie pojawiają się dłużej ikony interakcji,
- Po ukończeniu zadania „Zapach kadzideł” nie pojawia się informacja o zakończeniu zadania niepowodzeniem,
- Usunięto nagłe przejście do gameplay’u tuż przed rozpoczęciem przerywnika z Cynthią i Filippą,
- Usunięto Triss, Roche’a i Iorwetha podczas końcowej animacji tuż przed rozpoczęciem wyświetlania napisów końcowych,
- Poprawiono ścieżki patroli strażników,
- Usunięto możliwość zabicia wysłannika Redanii w namiocie Henselta, uniemożliwiając jego respawn,
- Elfka w Vergen nie zastyga dłużej w pozie „stracha na wróble”,
- Zgnilce pożywiające się zwłokami nie pojawiają się po spaleniu danego ciała,
- Wprowadzono szereg poprawek związanych z funkcjonowaniem społeczności w grze,
- Wprowadzono szereg poprawek w ustawieniach kamery w dialogach,
- Wprowadzono niewielkie zmiany do sekwencji dialogowych (m. in. poprawiono gestykulację króla Foltesta na murach miasta w prologu),
- Usunięto blokadę postępu w zadaniu „W szponach szaleństwa”