„Skyrim” – garść nowości - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Obserwator,
A ja tam może z chęcią zagram pod warunkiem, że nie trafi mi się coś godnego mojej uwagi
krzyslewy,
Ja ktory ne gralem w inne czesci TES(ale moze kiedys zagram) nie bede ocenial Skyrim pod wzgledem Obliviona i dlatego gra moze mi sie spodobac.
Sosna,
Owszem ale trzymał się na styk w kategorii gier rozbudowanych (tak w moim przekonaniu) były uproszczenia, ale nie do przesady. W jednym z poprzednich newsów był cytat jednego z twórców, który mówił, że Skyrim chcą skierować nie tylko do RPG'owców, ale również (a nawet szczególnie) dla casualowego gracza, coś podobnego mówiono przy Dragon Age, a ten jest jaki jest, a serii TES może to wyjść znacznie bardziej na gorsze, bo rozbudowana rozgrywka była najważniejszym aspektem tej gry.
Jezid,
A Oblivion był prostszy od Morrowinda, czyli...? Dystans rośnie ale nadzieja się tli.
Sosna,
Ja i tak podchodzę do tego ze sporym dystansem, w końcu twórcy sami powiedzieli, że Skyrim będzie grą znacznie prostszą niż Oblivion, pytanie tylko o ile...
krzyslewy,
Nie gralem jeszcze w żadna czesc TES ale w ta napewno zagram .Szykuje sie bardzo dobra gra,choc jest malo tworcow gier rpg to jednak jak juz cos stwoarza to rzadko gra sie nie podoba.
Tokar,

Po dość wyczerpujących prezentacjach na targach E3 2011, szum wokół „Skyrim” odrobinę przycichł. Cóż, zapewne każdy się tego spodziewał i już cierpliwie odlicza dni do sierpniowych targów Gamescom, gdzie najprawdopodobniej Bethesda zaleje nas kolejnymi informacjami na temat swojego najnowszego dziecka. Jednak cierpliwość nigdy nie była cnotą, z której słynęli gracze.

skyrim, bethesda

Dlatego też potentaci z Rockville postanowili zabawić się ze swoją społecznością w popularne „25 pytań”. Układ był prosty – fani zarzucają twórców najbardziej palącymi kwestiami, a oni starają się obszernie odpowiedzieć na najciekawsze z nich. Co z tego wyszło? Całkiem smakowity materiał, zawierający kilka ciekawostek, o których nie mieliśmy okazji jeszcze usłyszeć.

Tak więc w telegraficznym skrócie:

  • System zbroi w grze jest podobny do tego znanego z „Obliviona”. Dolne i górne części pancerza są ze sobą zespolone, gdyż dzięki temu zabiegowi twórcy uniknęli problemów z niepowtarzalnym stylem nordyckiego opancerzenia (sytuacje, w których górny pancerz pokrywa większą część dolnych elementów). Związane jest to również z kwestiami technicznymi (chociażby szybsze wczytywanie), co pozwoliło umieścić większą ilość postaci w zasięgu wzroku bohatera. Ile w tym prawdy, oceńcie sami.

  • Główny wątek w „Skyrim” skupi się na opowiedzeniu pojedynczej historii. Oczywiście, będą miejsca, w których gracz zostanie postawiony przed dokonaniem pewnych wyborów, wpływających w jakimś stopniu na zakończenie, jednakowoż raczej nie powinniśmy oczekiwać takiej wolności jak w „Fallout: New Vegas”. Inną bajką są zadania poboczne, które posiadają różne drogi do osiągnięcia celu np. zadecydowanie czy wbijemy komuś sztylet w plecy, czy uratujemy życie. Konkludując, system podobny do „Obliviona” – więcej zadań, mniej dylematów moralnych. skyrim, bethesda
  • Łupy będą zależne od tego, w jakiej strefie aktualnie się znajdujesz. Jeżeli zaczniesz eksplorować lochy, które z założenia mają nie stanowić żadnego wyzwania, naturalne jest, że w kufrach znajdziesz tylko śmierdzące skarpety, a nie legendarne artefakty. Natomiast w przypadku, gdy trafisz do lokacji wypełnionej po brzegi pułapkami i legendarnym tałatajstwem (wyższym o kilka poziomów od Twojego bazowego), to oczywiście szansa na magiczne przedmioty wzrasta. Analogiczna sytuacja jest z zadaniami, których decydujesz się podjąć.

  • Nie będzie włóczni i średnich pancerzy – twórcy tłumaczą to brakiem czasu i chęcią skupienia się na ważniejszych aspektach rozgrywki.

  • Zaklęć w stylu lewitacji czy przeniesienia również nie będzie – zrezygnowano z nich permanentnie.

  • „Skyrim” pozwala na zaprzyjaźnienie się z pewnymi NPC. Oprócz tego, że będą nas traktować inaczej niż zwykłych zjadaczy chleba, to przy odpowiedniej dozie perswazji i samozaparcia, zgodzą się na małe szabrowanie lochów lub inne wspólne przygody. Ba! Istnieje również instytucja małżeństwa, a jeżeli posiadamy własny dom, nasz wybranek serca się do niego wprowadzi.

  • Jednym z najpotężniejszych składników rzemieślniczych są smocze łuski, z których będzie można wykuć najpotężniejszy pancerz w grze (w wersji lekkiej i ciężkiej).

  • W tej chwili twórcy nie planują 64-bitowego exe w „Skyrim” na komputery osobiste.

  • System magicznego uzbrojenia nie uległ większym zmianom od czasów „Obliviona”. Regeneracja wyjątkowych właściwości danego oręża związana jest ściśle z kamieniami dusz, natomiast w przypadku pancerza, różnorakie premie są przypisane permanentnie i nie ma potrzeby ich „doładowywania”. skyrim, bethesda
  • Gracz dostanie w swoje ręce specjalne trucizny i czary, które pozwolą mu obezwładnić przeciwnika w taki sposób, aby go ominąć, nie brudząc sobie przy tym rąk.

  • Wprowadzono opcje mordobicia w tawernach.

  • Nie będzie można zarządzać umiejętnościami towarzyszy. Wygląda na to, że czeka nas model z „Fallout: New Vegas”, czyli dodatkowy profit, zależny od tego, kogo zaprosimy do naszej przaśnej drużyny.

  • Smoki będą zostawiać ślady swojej aktywności w prowincji, ale pozostawią miasta i ich drogocenne budowle w spokoju (chyba, że odpali się jakiś skrypt).

  • System karmy nie będzie opierał się na punktach czy innych statystykach, ale raczej na czynach naszego bohatera. Będzie to pewien generalny obraz całości – jak widzi Ciebie społeczeństwo?

  • Bohater ponownie będzie niemową, a w grze usłyszymy tylko jego pomrukiwania i jęki (m.in. smocze okrzyki).

  • Istnieje możliwość kontynuowania gry po ukończeniu wątku głównego.
Wczytywanie...