BioWare ostatnio wziął się ostro do roboty w kwestii informowania o „Dragon Age II” (najwyższy czas, bo premiera już w marcu) i zdradził paru serwisom kilka smakowitych sekretów związanych z przygodami Hawke, które postanowiłem zgrabnie podsumować. Nie są to może jakieś kluczowe kwestie, ale powinny one zaciekawić każdego gracza, który czeka na tę produkcję z wypiekami na twarzy.
Tak więc w telegraficznym skrócie...
- Jak informuje Mark Darrah, Hawke może osiągnąć maksymalnie 50 poziom doświadczenia. Nie znaczy to jednak, że będzie można uzyskać taki „level” w przypadku jedenej sesji. Według niepotwierdzonych wieści, twórcy planują stworzyć coś na wzór „szaleńczego poziomu trudności” z serii „Mass Effect” lub też (co bardziej prawdopodobne) pozostawiają sobie otwartą furtkę dla różnej maści DLC czy pudełkowych dodatków.
- W tym samym wywiadzie możemy się dowiedzieć, że system craftingu uległ radykalnej zmianie. Otóż nie będzie potrzeby zapychać plecaka toną środków, służących do wytwarzania przedmiotów czy warzenia mikstur. Zamiast tego wystarczy znaleźć źródło danego specyfiku i poinformować o tym najbliższego handlarza. W zamian otrzymamy specjalne punkty, dzięki którym będziemy mogli stworzyć pewne przedmioty (odnalezione źródła są nieskończone, co najwyżej wymagane jest wyszukanie kolejnych w celu wytworzenia potężniejszych gratów).
- Każdego, kto zapomniał zachować zapisane stany gry i nie ma ochoty przechodzić pierwszej części kolejny raz, zapewne ucieszy wieść, że BioWare przygotował trzy alternatywne historie związane z losami Szarego Strażnika – jedną z nich będzie można wybrać na początku rozgrywki:
- Bohater Fereldenu – nasz dobroduszny heros dobił paktu z Morrigan, tym samym przeżywając potyczkę z Arcydemonem. Alistair zasiadł na tronie.
- Męczennik – młody, cyniczny do szpiku kości, dalijski elf poświęcił swoje życie walcząc z Plagą. Alistair i Anora rządzą wspólnie w Denerim.
- Zero kompromisów – krasnoludzki szlachcic stanął na czele Szarych Strażników. Skazał na banicje Alistaira, poświęcił żywot Loghaina i posadził na tronie Anorę.
No dobra... ale co z Amarantem, całą draką z Architektem i pojedynczymi przygodami zawartymi w DLC?! Kanadyjczycy nabierają wody w usta.
- Sztuczna Inteligencja naszych towarzyszy, pozwoli nam na wybranie jednego z sześciu zachowań podczas potyczki: agresywnego, defensywnego, czujnego, pasywnego, nastawionego na walkę na odległość bądź wbiegnięcie w sam środek bitwy.
- Elf Merrill jest specjalistą w pewnej specyficznej odmianie magii krwi.