Comiesięczna aktualizacja postępów listopad – 2010 - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Courun Yauntyrr,
Jedyne co kojarzę to Kara Korum, a raczej Karakorum, pewnie stąd nazwa
Taramelion,
Mimo problemów ma się dobrze (np. silnik graficzny Kithaju). Ja czekam, aż wymyślą dodatek prowadzący graczy poza krainę Cesarza.
Strażnik,
Łał. Ta gra jeszcze żyje
Taramelion,

aoc, chosainNa polskim forum AoC można znaleźć interesującą wszystkich graczy Conana informację o nadchodzących aktualizacjach. Obszerną informację napisał nam Skwarkan – Polish Head of GM and CM.

To bardzo pracowity miesiąc dla naszego zespołu ze względu na spodziewane wyjście serii aktualizacji 2.1, musimy więc przygotować poszczególne jej części, zacząć je testować i rozpocząć składanie pierwszych, gotowych do wypuszczenia wersji. Obecna seria aktualizacji przyniesie ze sobą wiele ważnych ulepszeń oraz wprowadzi do gry zupełnie nową zawartość.

Postanowiliśmy podzielić zawartość serii zamiast czekać aż „wszystko będzie gotowe” w formie jednej, wielkiej aktualizacji. Oznacza to, że pierwsze etapy będzie można zobaczyć w najbliższym miesiącu. Opowiadaliśmy już dużo o wielu spodziewanych nowościach, ale udało nam się wcisnąć jeszcze więcej zawartości, o której porozmawiamy dziś po raz pierwszy.

Postępy w pracach nad Zewem Jhebbala Saga

Pierwszy etap aktualizacji 2.1 przyniesie ze sobą mnóstwo nowej, dynamicznej zawartości, nad którą pracowaliśmy przez całe lato. W poprzedniej aktualizacji mówiliśmy już o nowej mini-grze PVP, nowym systemie kolejek oraz nowych dodatkach towarzyskich, a wszystkie te nowości przechodziły otwarte testy w ciągu poprzedniego miesiąca. Zależało nam szczególnie na zyskaniu pozytywnych opinii jeśli chodzi o nową mini-grę oraz zawartość związaną z PVP.

A jak przebiegały te testy? O podzielenie się najświeższymi wieściami dotyczącymi ich przebiegu poprosiliśmy jednego z naszych projektantów systemów, Tima Donksa, który pracuje nad nową mapką.

“Wielu graczy skorzystało z możliwości rzucenia okiem na nową mini-grę i, co ważniejsze, podzieliło się z nami swoją opinią na jej temat. Spora część udzielonych nam przez nich informacji wpłynęła na wprowadzenie zmian, które pojawiły się już na serwerach testowych. Przykładowo, zmieniliśmy ilość punktów na mapie, jakie należy zdobyć, długość trwania mini-gry oraz ogólnie zasady punktacji. Będziemy kontynuować testy oraz wciąż ulepszać i wygładzać nową mini-grę, przygotowując ją do wypuszczenia na żywe serwery. Dziękujemy za wszystkie opinie, którymi podzieliliście się z nami do tej pory. Nie wahajcie się informować nas o swoich przemyśleniach.”

Testy pozwoliły nam również porządnie sprawdzić w praktyce nowy system kolejek. Z niecierpliwością oczekujemy chwili, kiedy te nowe dodatki pojawią się na żywych serwerach.

Nowe wydarzenie związane ze świętem zimowym

Jednym z elementów, którego nie ujawniliśmy do tej pory, jest nowy dodatek w postaci nowego święta zimowego dla Hyborii. Tuż po tym, jak już drugi rok z rzędu Noce Zagubionych Dusz cieszyły się powodzeniem, postanowiliśmy kontynuować ten trend dodając nowe, sezonowe wydarzenie z okazji przesilenia zimowego.

Wykonując nową serię zadań, gracze pomogą Aesirom w zorganizowaniu święta z okazji przesilenia zimowego, zażegnując grożące ze strony Vanirów niebezpieczeństwo, które może przerwać jego obchody.

Wyciągnęliśmy to, co sprawdzało się najlepiej, z poprzedniego wydarzenia sezonowego i jeszcze bardziej to rozwinęliśmy, dodając do tego całe mnóstwo sezonowych nagród, by stworzyć tę oto propozycję na tegoroczną zimę.

Nowe dodatki do zawartości

Skoro mamy dla was tyle jeśli chodzi o dynamiczną zawartość, to co z nową zawartością przeznaczoną do gry jednoosobowej, drużynowej i rajdów? Nie obawiajcie się, dla każdej z tych kategorii mamy co nieco w zanadrzu, o czym nie opowiadaliśmy do tej pory, jako że wciąż nadawaliśmy projektom ostateczne szlify. Zawartość ta ujrzy światło dzienne wraz z ukazywaniem się serii 2.1 w okolicach Nowego Roku.

Jak wspomnieliśmy nieco wcześniej w ciągu roku, założeniem tej serii było, by każdy znalazł w niej coś dla siebie, a nie zrobienie z niej jednego, wielkiego dodatku odpowiadającego jednemu stylowi grania, czy konkretnym preferencjom. A więc co dokładnie się w niej pojawi?

  • Dwie nowe instancje przeznaczone dla sześciu graczy o maksymalnym poziomie, zlokalizowane w mieście Pai-Kang
  • Nowe spotkania rajdowe w Jadeitowej Cytadeli, w ramach rozbudowywania zawartości dotyczącej rajdów czwartego poziomu
  • Jedna nowa “codzienna” instancja w Kara Korum, przeznaczona dla pojedynczych gracz o maksymalnym poziomie
  • Dwa nowe lochy ACG (auto content generation – o automatycznie generowanej zawartości), które będą dostosowywać się do graczy pomiędzy poziomem 40 a 80

O udzielenie szczegółowych informacji dotyczących wprowadzanej zawartości poprosiliśmy producenta zawartości Pera Storløkkena.

“W tej serii bardzo chcieliśmy zaoferować graczom pewną różnorodność i dać im więcej możliwości wyboru co zrobić z czasem w grze, szczególnie w Khitaju. Zależało nam, by doprowadzić historię cesarza, powstania i wiszącego nad Khitajem zła do takiego końca, który satysfakcjonowałby graczy, więc właśnie na tym koncentruje się zawartość dotycząca Pai Kang."

Drużynowe instancje – Dzielnice Paikang

Cesarz Yah-Chieng traci kontrolę nad ludem Khitaju, mocniej zaciska więc swą żelazną rękę na dzielnicach Paikang – coś będzie musiało się jej poddać albo pęknąć. W dzielnicach Ai oraz T’ian’an Mroczny Legion łupi i dręczy ludzi, a z serca Jadeitowej Cytadeli, miejsca zamieszkania samego cesarza, niczym zmarszczki na oleistej wodzie, rozprzestrzeniają się szaleństwo i zepsucie. Zbierz przyjaciół i pomóż Powstaniu odzyskać kontrolę nad tymi dwiema dzielnicami. Znów wlej nadzieję w serca ludzi!

Rajdy w Jadeitowej Cytadeli

Cesarz zbyt długo pozostawał głuchy na lament swego ludu i żądania wiernych poddanych. Choć Khitaj popada w ruinę, on zamyka się w samotności, by obsesyjnie rozmyślać nad potwornością z gwiazd. Ostateczna godzina jest niczym kosa, która sunie ku szyi Boga-Cesarza. Wszystkie frakcje mają dość jego panowania i chcą, byś je zakończył. Wyrusz w pełną niebezpieczeństw podróż do Jadeitowej Cytadeli, potężnej budowli górującej nad miastem Paikang. Wywalcz sobie drogę przez Cesarskie Ogrody i ożywiony Zodiak; stocz walkę z samym Cesarzem, najpotężniejszym czarodziejem Wschodu i przygotuj się na dokonanie straszliwego wyboru, który będzie mieć wpływ na przyszłość Khitaju.

Instancja jednoosobowa – Kara Korum

Ponieważ chcieliśmy także dodać jakąś zawartość dla pojedynczego gracza – stąd więc nowe, codzienne instancje. Wersja dla graczy o maksymalnym poziomie znajduje się w Kara Korum, a za jej ukończenie codziennie przyznawane będą niezłe nagrody.

Nowa zawartość ACG dla pojedynczych graczy

Wreszcie, chcieliśmy dać nieco więcej możliwości pojedynczym graczom, którzy wciąż zdobywają kolejne poziomy. Przez długi czas jedyną dynamiczną zawartością dla pojedynczych graczy była Villa w Dzielnicy Szlacheckiej Tarantii, dlatego też w tej serii postanowiliśmy to zmienić. Zawartość ACG najprawdopodobniej pojawi się pod koniec serii, ale powinna stanowić miły dodatek, jeśli chodzi o możliwość zdobywania nowych poziomów.”

Przygotowaliśmy całe mnóstwo nowych dodatków, mamy więc nadzieję, że znajdziesz wśród nich coś dla siebie, niezależnie od tego, czy czekasz na nową mapkę PVP, nową zawartość sezonową, nowe rajdy, czy też nową zawartość przeznaczoną do gry jednoosobowej.

Zbalansowanie i tym podobne

Zespół zajmujący się systemami ma jak zwykle pełne ręce roboty, zajmując się zakulisowymi liczbami i obliczeniami, w kwestii szczegółów oddaję więc głos naszemu głównemu projektantowi systemów, Einarowi Forselvowi.

“W ciągu tego miesiąca koncentrowaliśmy się na kilku rzeczach. Jeśli chodzi o zmiany w klasach, poświęciliśmy wiele uwagi Strażnikowi i mieliśmy mnóstwo pracy z testowaniem jej i wprowadzeniem ulepszeń.

Następnie przyjrzeliśmy się dużo bardziej szczegółowo dwóm kwestiom, zbalansowaniu obrażeń zadawanych przez daną klasę oraz głównym zdolnościom. W efekcie przyglądamy się dużo bardziej szczegółowo podstawowym problemom ze zbalansowaniem gry, jako że nie wszystkie dodatki i zmiany z zeszłego roku zostały zaadaptowane. Jeśli chodzi o obrażenia, przyglądamy się puli obrażeń dla wszystkich klas i przygotowujemy kilka zmian. Zaczęliśmy też szczegółowo rozpatrywać kwestie podstawowej równowagi mechaniki, głównie zdolności pozwalające na kontrolę nad tłumem. Spoglądamy świeżym okiem na to, jak działają i jaki mają wpływ na walkę. Możliwe, że w przyszłości zauważycie zmiany w tej materii. Zaczynamy też przyglądać się konkretnym statystykom PVP i rozważamy co da się tam ulepszyć.”

Jak zwykle zmiany te zostaną wprowadzone w trakcie udostępniania serii aktualizacji 2.1.

Kończąc…

Mając bardzo napięty harmonogram na najbliższych kilka miesięcy (pamiętajcie, że oprócz całej tej zawartości czeka nas także integracja techniczna Dreamworlda!), naprawdę nie możemy się doczekać odpalenia serii 2.1 i udostępnienia wam wszystkich nowych dodatków.

Craig 'Silirrion' Morrison
Game Director

Wczytywanie...