Systemy w klimacie antycznym - Odpowiedź

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!

Podgląd ostatnich postów

Frey,

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Rangramil dnia piątek, 27 sierpnia 2010, 23:48 napisał

Jedna mała prośba: daj szanse polskiej ortografii. Zaczynaj zdania wielką literą i pilnuj literówek.


Nie przesadzasz, aby troszkę? Pisałem na szybko w formie wypunktowania.

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Amral dnia sobota, 28 sierpnia 2010, 00:12 napisał

A ja ze swojej strony zaproponuje jako tło wojnę trojańską. Nie będziesz musiał się zapoznawać z persami co pozwoli dopracować świat grecki. No i problem, żelaza mamy z głowy:)


Wojna trojańska była dość dawno (nawet w stosunku do realiów do których chce odnieść moją antyczną scenerię). Poza tym świetnie nadaje się jako historyczny element świata. Dodatkowo znane jest nam obecni tylko jedno wydarzenie z tego okresu, osadzając świat podczas wojen z persami nie trzeba nawet dużo wymyślać, historia sama pisze nam scenariusze.
Dlatego Achilesowi ja podziękuję.

[Dodano po 16 dniach]

Znalazłem, coś bardzo ciekawego. Może ktoś kiedyś w googlach będzie szukał czegoś podobnego. Zatem dla potomnych zostawiam link:

http://rpg.drivethrus...SRC=Newsletter

Jest to setting d20, osadzony właśnie w mitologicznej grecji, koło roku 700 p.n.e.
Amral,
A ja ze swojej strony zaproponuje jako tło wojnę trojańską. Nie będziesz musiał się zapoznawać z persami co pozwoli dopracować świat grecki. No i problem, żelaza mamy z głowy:)
Rangramil,
Jedna mała prośba: daj szanse polskiej ortografii. Zaczynaj zdania wielką literą i pilnuj literówek.
Frey,
dzięki, sądzę, że każdy z tych motywów wykorzystam, generalnie chce czerpać najwięcej z mitologi greckiej, ale o perską i egipską też zahaczę (bo chcę ogólnie pod kontem tej części morza śródziemnego)

sławne postacie na pewno będą
będą też sławne artefakty w stylu włóczni Achilesa czy butów hermesa (choć to akurat trochę popukultorowe)
fakt medycyna była kiepska, ale od czego magiczne strumyki i baśniowy shit Ma to być czasami lekki herotic więc jakoś trzeba dać bohaterom szansę się uleczyć.
Miasta będą nierealistyczne tzn. duże miasta jak Tebes, Ateny itp będą trochę "bogatsze" nisz to mogło być w rzeczywistości.
Co do zewnętrznego wroga, to niezbyt lubię kiedy gracze dowodzą wojskami, ale mogą dostać zdanie zwerbować jakiegoś wielkiego bohatera, ewentualnie mogą zostać wysłani jako szpiedzy
Rangramil,
No to kilka rad z mojej strony:

- chociaż żelazo było już wtedy popularne, większość pancerzy wciąż wytwarzano z brązu. Nie pamiętam statów z Savage, ale je osłab jakoś, albo odrzuć "górną półkę".
- zewnętrzny wróg to dobry pomysł na tło, dla graczy to po prostu zbyt duży kęs do ugryzienia, chyba, że dasz im na boczku zadanie zabicia wielkiej bestii, która podczas bitwy dziesiątkuje oddziały, albo udanie się na Olimp i zabieganie o przychylność rezydujących tam boskich sił.
- poczytaj trochę o greckich polis i wypisz sobie po 1-2 charakterystyczne cechy.
- pamiętaj, że mitologia Grecka jest bogata i zasadniczo za każdym krzakiem mogą czaić się fauny, nimfy, czy inny baśniowy szajs.
- jak olewamy realizm, to nie wahaj się dorzucić tu i tam mitycznych herosów, spotkanie z Heraklesem może wbić się w pamięć mocniej niż jego pięść w twoją twarz.
- pamiętaj o prawie nieistniejącej medycynie i o tym, że bogowie rzadko leczyli rany, czy to osobiście, czy za pośrednictwem kapłanów.
- zaściankowość, większość nawet wykształconych obywateli polis, niewiele wiedziało i sąsiednich krajach, chyba, że byli kupcami, albo uczestniczyli w wojnie z nimi.
- jak zdecydujesz się na Persję, to przejrzyj ich mitologię, w końcu oni też mają jakieś potwory i bogów po swojej stronie.
- no i niewolnictwo, popularne i całkowicie akceptowane, warto pamiętać o tym motywie.
Frey,
Wod jest trochę zbyt mroczny, mi bardziej zależy na epickości.

Jakieś systemy były, kiedyś ktoś przenosił DnD pod starożytność. Generalnie mechaniki nie potrzebuję (będę korzystał z Savage Worlds).
Ok zatem precyzuje. Około rok 400 p.n.e. możliwe drobne obsuwa do 500 p.n.e. (nie ma to tak kolosalnego znaczenia). Okres historyczny chce dopasować tak, zeby Rzym był jeszcze niezbyt mocny (czyli na pewno przed podbojem Kartaginy). Zarazem na pewno nie chce Aleksandra Macedońskiego, zastanawiam się nad wojną z Persją - generalnie zewnętrzny wróg zawsze jest fajny, ale muszę to przemyśleć - generalnie jest jest to istotne. Realizm, raczej nie bardzo. Chce mieć mityczne stworzenia, bogowie chodzący po ziemi (bardzo rzadko) ale się zdarza.
Ma być przede wszystkim zabawa, chronologia wydarzeń może być lekko przesadzona.
Rangramil,
Nie znam żadnego systemu ze starożytności, ale mogę sypnąć garścią rad, kiedyś używałem mechaniki warhammera (pierwsza edycja) do sesji w starożytnym Rzymie. Tylko musiałbyś sprecyzować epokę (era brązu, żelaza) i poziomu fantasy (realistycznie, czy z bogami chadzającymi po ziemi, faunami chlejącymi z pastuchami i wiecznie głodną hydrą).
eimyr,
Każdy system WoDa możesz wrzucić do tego settingu. A najważniejszym, bo najbardziej ogarniętym jest Mumia.
Frey,
Witam,

chciałbym się spytać czy znacie jakieś systemy (najlepiej autorskiego) osadzone w starożytności, najlepiej w gracji (ale może być też np. egipt). Na pewno coś takiego musiało powstać, chce się do tego dokopać. Liczę na każde wsparcie, każdy tytuł mi się przyda.

Planuje poprowadzić kilka przygód w tych klimatach i sądzę, że systemy autorskie pozwolą mi znaleźć kilka pomysłów (dodatkowych).
Wczytywanie...