O systemie walki w Fable III - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
Oby to wyszło lepiej...
Na dobrą grę cRPG składa się kilka elementów. Na pierwszym miejscu stawiana zawsze jest fabuła, ale nawet perfekcyjnie stworzona historia z czasem się znudzi jeżeli autorzy danego tytułu nie zaoferują nabywcom ciekawego, najlepiej jakiegoś unikalnego jak na gatunek cRPG systemu walki. I właśnie na temat tego wypowiedział się Josh Atkins – producent trzeciej odsłony Fable.
Magia wydaje się być tym elementem, który czekają największe zmiany. Autorzy tytułu stwierdzili, że gracz po zdobyciu danego czaru już od początku będzie mógł korzystać z jego maksymalnej mocy, ale naładowanie tej ma zająć sporo czasu, co pozwoli przeciwnikom na skuteczny atak. Oczywiście wraz z rozwojem mocy magicznych proces rzucania takiego ulepszonego zaklęcia przyspiesza się, aż w końcu wykonywane jest błyskawicznie.
Kolejny z nowych elementów to tzw. "Spellweaving", czyli "Tkanie czarów". Oznacza to tyle, że za pomocą dwóch rękawic gracz będzie mógł ze sobą łączyć zaklęcia. Jako przykład podano popularnego Fireballa oraz Vortex, co po połączeniu ma zaowocować ognistym wirem. Na obecną chwilę przewidziane jest 20 kombinacji tego typu.
Wypowiedziano się także na temat broni. Te wraz z rozwojem bohatera mają się przeistaczać w potężniejszy oręż, co sprawi, że nawet najzwyklejszy miecz może w przyszłości stać się niezłym rozwalaczem łbów. Opcja ta być bardzo powiązana z trybem kooperacji i niektóre z orężów rozwiną się dopiero wtedy, gdy zostaną podarowane drugiej osobie.