Zamierzeniem tej gry jest innowacja mechaniczna, jak i fabularna. Pod kątem graczy mechanicznych tworzymy różnorodne moduły, aby odwzorowanie realnych miast w grze było jeszcze lepsze. Poprawiamy od nowa proporcje, zmieniamy system szkolenia, dodajemy o wiele więcej umiejętności możliwych do wyszkolenia. Innymi słowy - jeśli mówimy tutaj o Vallheru, to raczej o nikłych resztkach, jakie z niego zostaną, więc to nie powinno nikogo odstraszać, ani tym bardziej dawać sygnału, że pojawią się osoby, które będą "koksić", bo znają metody. O nie, nie.
Jeśli mówimy o mechanice fabularnej, i tutaj pewne ciekawostki zostaną wprowadzone. Nie mogę niestety zdradzać publicznie wszystkiego, jednak mam nadzieję, że to choć trochę zachęci.
Dla graczy fabularnych mamy główny wątek oparty o wiele historii i wydarzeń, wyjaśniony należycie przez ogromne zbiory materiałów i rozwijający się w zupełnie inny sposób. Może na pierwszy rzut oka wygląda na mało innowacyjny, jednak mamy już obmyślone, jak uczynić go atrakcyjnym już od samego początku gry. Nie uciekam również od licznych "akcji" dla wszystkich graczy, nawet początkujących. Pokazujemy innowacyjny pogląd na wszystkie dostępne rasy, oferujemy również nowe rasy i klasy. Nowa religia, z zastrzeżeniem, że chętni będą mogli wykreować własne "wiary lokalne", gdyż wiadomo, że krasnolud nigdy nie uwierzy w to samo, co zwykły człowiek.
Ogrom nowych możliwości, dokładne opisy różnorodnych rzeczy, nawet tak drobnych jak roślinność i wiele innych ułatwień dla graczy fabularnych.
Nie chcemy pisać nowego silnika, gdyż zajęłoby to za dużo czasu. Czytając kod Vallheru faktycznie można zauważyć, że jest on napisany dość prymitywnie i mizernie, lecz nie można tutaj odmówić mu jednej rzeczy - wielkości. Co prawda dobrego programistę można poznać po tym, że pisze jak najmniej linii, aby poprawnie osiągnąć zamierzony cel, lecz taka ilość feature'ów, jakie oferuje ów system wymaga napisania ogromnej ilości kodu. Poza tym sytuacja wygląda tak, że obecnie ja jestem programistą tego projektu i obeznanie mam jedynie z PHP, a nie z graniem w RPG'i. Mogę przepisać i zoptymalizować wszystkie skrypty, jednak nie jestem zaznajomiony z graniem w tego typu gry i nie wiedziałbym co pisać od podstaw.
Obecnie bazujemy na wersji 1.3, ale nie powinno być to żadnym odnośnikiem, gdyż sam silnik jest jedynie odnośnikiem, pewną wytyczną do tego jak to ma mniej więcej wyglądać.