Przedmioty dające cudze umiejętności w "D3" - Odpowiedź
Podgląd ostatnich postów
W ciszy panującej ostatnio wokół "Diablo III" w umysłach graczy rodzą się kolejne pytania. Jedno z nich dotyczyło pojawienia się w grze przedmiotów umożliwiających korzystanie z umiejętności należących do innych klas postaci, co znamy dobrze z "Diablo II". Chodził tu przede wszystkim o słowa runiczne, dające dodatkowe umiejętności właścicielom przedmiotów. Właśnie to pytanie wyrwało Bashioka z milczenia.
Pytanie, czy też raczej opinia, odnosiło się głównie do "Enigmy", pozwalającej graczom na korzystanie z Teleportacji niezależnie od klasy postaci. Argumentem przeciw wprowadzeniu takich rozwiązań do nowej odsłony sagi o Diablo było to, że za sprawą umiejętności ze słów zacierają się granice miedzy postaciami i znika unikatowość zdolności przypisanych tylko im, gdyż stają się ogólnodostępne.
Dodatkowo pognębiono twórców "D2" stwierdzeniem, że jedynym powodem wprowadzenia bonusowych umiejętności ze słów była stagnacja systemu gry, która liczyła sobie wówczas 6 lat. Jak odpowiedział na to Bashiok?
3 lata, o połowę mniej. To jednak wciąż dość długi czas jak na grę. Uważam, że to JEST ekscytująca cecha. Tworzenie przedmiotów dających ci zdolności innych klas? Cholera, tak, zamierzam zagrać jeszcze raz, to brzmi ŚWIETNIE. Ale to, które zdolności były udostępniane, zależało od długoterminowych efektów. Co więcej, są to generalnie słowa trudne do ułożenia w normalnych okolicznościach. Dość łatwo usprawiedliwić tworzenie takich przedmiotów założeniem, że tylko kilka osób będzie biegało po świecie mając te moce do dyspozycji.
Jeśli chodzi o Diablo III, nie powiedziałbym “nigdy”, ale zapewnianie sposobu na dostęp do zdolności innych klas nie jest czymś, na czym koncentrujemy się lub co planujemy na najbliższą przyszłość. Myślę, że parę lat po premierze gry będziemy potrzebować sposobu na dodanie jej pikanterii, a właśnie to jest, mówiąc szczerze, najłatwiejszą metodą. Myślę też, że mamy dość wiedzy, umiejętności i doświadczenia do sprawowania inteligentnej kontroli nad takimi rzeczami. Chciałbym mieć też nadzieję, że te sprytne rozwiązania mogłyby pomóc nam w znalezieniu lepszych sposobów na utrzymanie interesującego charakteru całości.
Na to, że w "D3" zabraknie takich przedmiotów, poza powyższą wypowiedzią Community Managera, wskazuje również fakt, że słowa runiczne jako takie w nowej odsłonie przestaną istnieć, o czym pisaliśmy tutaj.