Handel

3 minuty czytania

handel

1. Wstęp

Pierwiastek ekonomiczny w grze jest rodzajem odskoczni od typowego życia poszukiwacza przygód. Dzięki wymianie towarów będziesz miał szansę szybko napełnić swoją kiesę. Już na samym początku rozgrywki, po tym jak Lady Sa'Sani weźmie cię pod swoje skrzydła, możesz rozpocząć handel, ale dopiero na Wybrzeżu Mieczy będziesz miał szansę w pełni wykorzystać aspekt finansowy Gniewu Zehira.

W akcie pierwszym będziesz mógł jednocześnie zabrać ze sobą 10 towarów, z czasem pojemność ta wzrośnie do 15. Każdy surowiec bądź towar jesteś w stanie kupić za sztabki handlowe (SH), z których każda warta jest 15 SZ.

2. Surowce i Towary

Każde miasto kupuje i sprzedaje materiały i artykuły w różnych cenach (w SH). Gniew Zehira oferuje ich 12, które można podzielić na dwie grupy:

  • Zwykłe: ruda, drewno, skóry.
  • Unikalne: zalantar, zimne żelazo, dożynkowy miód, smoczy miód, mroczna stal, gładzona kość słoniowa, adamant, mithral, sól.

Te pierwsze są szeroko dostępne, natomiast te drugie występują na określonym terenie lub zostaną odblokowane w wyniku wydarzeń losowych. Oczywiście za unikalność trzeba słono płacić, jednakże warto w nią zainwestować, gdyż na dłuższą metę przynosi pokaźne przychody.

Samarach Leilon Zachodni Port Phandalin Zajęcze Jagody Nowy Rozdział Port Llast Highcliff Burzowy Las
Ruda 8 6 9 9 15 9 15 6 9
Drewno 4 12 6 6 6 3 6 12 3
Skóry 10 5 3 1 5 3 5 5 3
Zimne Żelazo 80 80 40 40 40 40 80 80 40
Mroczna Stal 50 50 50 50 50 50 50 50 50
Mithral 200 200 80 80 80 80 200 200 80
Adamant 300 300 50 50 50 50 300 300 50
Zalantar 130 130 70 70 70 70 130 130 70
Gładzona Kość Słoniowa 200 200 100 100 100 100 200 200 100
Dożynkowy Miód 80 80 45 45 45 45 80 80 45
Smoczy Miód 60 60 20 20 20 20 60 60 20
Sól 75 75 50 50 50 50 75 75 50

3. Faktorie Handlowe

By osiągać zyski i wysyłać karawany, trzeba wybudować filie swojej organizacji w różnych miejscach. Każde miasto żąda za to innej zapłaty, w zależności od położenia i zasobności mieszkańców. Jest to dość kosztowne, ale kto nie inwestuje, ten się nie bogaci.

Miasto Koszt
Leilon 300 SH, 5x skóra
Zachodni Port pomoc mieszkańcom ze smoczym problemem
Phandalin 200 SH, 5x ruda
Highcliff 100 SH, 5x drewno
Neverwinter 800 SH
Burzowy Las 100 SH, 5x ruda
Port Llast 100 SH, 5x ruda, wygnanie Luskańczyków
Nowy Rozdział 800 SH, 10x ruda
Zajęcze Jagody 500 SH, 10x skóra

4. Karawany

Karawany mogą zostać wysłane wyłącznie z jednej faktorii handlowej do drugiej. Możesz je ulepszyć, dzięki czemu będą przynosić większe profity i staną się odporniejsze na ataki bandytów. Profity z ich działalności możesz otrzymać w postaci sztabek handlowych u Variel w Warowni na Rozstajach. Poniżej przedstawione jest zestawienie kosztów budowy i ulepszeń karawan oraz ich potencjalne zyski w SZ.

Trakt Koszt Budowy Zysk Koszt I Ulepszenia Zysk Koszt II Ulepszenia Zysk
Leilon – Highcliff 3750 75 7500 112 11250 150
Leilon – Zachodni Port 6000 120 12000 180 18000 240
Leilon – Warownia 4000 80 8000 120 12000 160
Highcliff – Zachodni Port 5000 100 10000 150 15000 200
Highcliff – Warownia 1000 20 2000 30 3000 40
Highcliff – Neverwinter 1000 20 2000 30 3000 40
Phandalin – Warownia 3500 70 7000 105 10500 140
Phandalin – Zajęcze Jagody 2500 50 5000 75 7500 100
Zajęcze Jagody – Burzowy Las 8000 160 16000 240 24000 320
Zajęcze Jagody – Nowy Rozdział 8000 160 16000 240 24000 320
Burzowy Las – Warownia 2500 50 5000 75 7500 100
Burzowy Las – Neverwinter 3000 60 6000 90 9000 120
Nowy Rozdział – Neverwinter 10000 200 20000 300 30000 400
Neverwinter – Warownia 2000 40 4000 60 6000 80
Neverwinter – Port Llast 4500 90 9000 135 13500 180

5. Inwestycje

Dodatkowo, by zwiększyć swój dochód i zapewnić bezpieczeństwo na traktach, możesz postarać się o pewne ulepszenia. W całości zajmuje się tym Variel w Warowni na Rozstajach. Każda inwestycja, prócz pewnych surowców, wymaga również wkładu w formie sztabek handlowych (1. inwestycja – 500 SH, 2. 500 SH, 3. 1000SH, 4. za darmo, 5. 5000 SH). By przekazać sztabki organizacji, porozmawiaj z dziewczyną.

Inwestycja Koszt
Budowa kaplicy Waukeen 5x drewno, 5x mithral
Ulepszenie Portalu 5x adamant, 5x mroczna stal
Lepsze uzbrojenie Szarych Płaszczy 5x zalantar, 5x zimne żelazo
Lepsze opancerzenie Szarych Płaszczy 5x mithral, 5x adamant
Rozpuszczenie informacji 5x ruda, 5x drewno, 5x skóra

Dzięki ulepszeniu portalu będziesz mógł przenosić się do każdej twojej faktorii handlowej na Wybrzeżu Mieczy za darmo. Niestety jest to podróż w jedną stronę.

Na koniec nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć pokaźnych zysków, bezpiecznych szlaków, uczciwych kontrahentów oraz by w twoim kupieckim żywocie codziennie błogosławiła ci Waukeen, Przyjaciółka Kupców.

Komentarze

0
·
Jest na bogactwo łatwy sposób. Będąc na mapie klikamy na Warownię Na Rozstajach i wybieramy odpoczynek. Odpoczywamy 100 razy (zajmie to minutkę) i jesteśmy tak bogaci, że możemy wszystko

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...