Tworzenie Portretów
Krok 1
Przy użyciu jakiegokolwiek edytora obrazu, który obsługuje format Targa (.tga), utwórz nowy czysty obraz o wymiarach 256 x 512. Oprogramowanie, które zawiera obsługę tego formatu to na przykład Photoshop bądź Paint Shop Pro.
Tylko górna część portretu jest pokazywana w grze, więc rozmiar zdjęcia wstawianego do portretu powinien mieć wymiary 256 x 400 pikseli. Dolna część obrazu pozostaje pusta i jest nie pokazywana w grze.
Obszary obrazu:
- płótno to cały obraz
- portret to obszar widoczny w grze
- pusty pozostaje nieużywany (lecz jest wymagany)
Krok 2
Stwórz swój portret, ale pamiętaj, że musi się on mieścić w obszarze portretowym. Zapamiętaj, chociaż rozmiar sumaryczny płótna jest 256 x 512 piksli, używaj tylko górnej części całego płótna czyli rozmiaru 256 x 400 pikseli.
Krok 3
Do gry musisz stworzyć pięć wersji swojego portretu. Kiedy utworzyłeś już największą wersję portretu to wystarczy, że będziesz zmieniał jej rozmiary, aby utworzyć pozostałe wersję.
Wymiary wszystkich potrzebnych wersji:
256x400 (na płótnie 256x512) – używany przy biografii postaci
128x200 (na płótnie 128x256) – używany przy karcie postaci
64x100 (na płótnie 64x128) – używany w portrecie gry
32x50 (na płótnie 32x64) – używany przy liczbie członków w drużynie i w kolistym menu
16x25 (na płótnie 16x32) – używany przy czacie
Krok 4
Koniecznie musisz zapisać pliki w formacie Targa (.tga), (wybierając opcje "24 bits" oraz "uncompressed"). Pliki należy nazwać zgodnie z poniższym schematem:
xxxxxxxxxxxxxxxh.tga (dla płótna 256x512)
xxxxxxxxxxxxxxxl.tga (dla płótna 128x256)
xxxxxxxxxxxxxxxm.tga (dla płótna 64x128)
xxxxxxxxxxxxxxxs.tga (dla płótna 32x64)
xxxxxxxxxxxxxxxt.tga (dla płótna 16x32)
Gdzie prefiks "xxxxxxxxxxxxxxx" oznaczasz dowolną nazwą portretu, którą tworzysz o długości od 1 do 15 znaków i tą samą dla wszystkich wersji. Litery, które są za prefiksem (h, l, m, s, t), oznaczają wielkość obrazu (Huge, Large, Medium, Small i Tiny / Ogromny, Duży, Średni, Mały i Malutki).
Przykładowe pliki powinny się nazywać tak:
przyklad_h.tga
przyklad_l.tga
przyklad_m.tga
przyklad_s.tga
przyklad_t.tga
Jak widzisz przykładowe obrazy mają ten sam prefiks "przyklad_" (co daje w sumie 8 znaków, więc nazwa ta jest zgodna ze standardem – 1 do 15 znaków), jak również odpowiednie końcówki – h, l, m, s, t.
Kiedy utworzyłeś już swój portret lub pobrałeś go skądś możesz użyć go w grze.
Importowanie Portretów do Gry
Krok 1
Importowanie portretów do gry jest wręcz banalne. Po prostu kopiuje się pięć wersji portretu do katalogu "portraits", który znajduje się w miejscu instalacji Neverwinter Nights
Krok 2
Teraz możesz wybrać portret kiedy tworzysz nową postać. Zauważ, że twój stworzony portret będzie zarówno dostępny dla Mężczyzn i Kobiet, w przeciwieństwie do oryginalnych portretów w grze, które dzielą się na te kategorie.
Używanie portretów w Multiplayerze
Podczas gry multiplayer, gdy używasz swojego portretu, to pozostali gracze nie będą widzieć twojego portretu, chyba że mają oni taki sam portret w katalogu "portraits". Po prostu gra szuka portretu o takiej nazwie w tym katalogu.
Jeśli więc chcesz aby twoi przyjaciele zobaczyli twój portret to wyślij im go i poproś o umieszczenie w katalogu "portraits".
Komentarze
Dodaj komentarz