Klasy

5 minut czytania

Tworzenie postaci jest nieodłącznym elementem zabawy w Faerun Game. Jednym z ważnych kroków jest wybór klasy postaci. To ona zdeterminuje w dużym stopniu twój rozwój mechaniczny oraz znacząco zawęzi pole popisu przy grze fabularnej. Przyjrzyjmy się zatem dostępnym klasom w grze, oto one:

Wojownik

Wojownicy to popularna profesja. Zwykle zbrojnymi zostają krasnoludy, choć nic nie stoi na przeszkodzie by elfy i ludzie także obrały tę ścieżkę. Wojownicy posiadają największe zdolności bitewne – najważniejsze są siła i wytrzymałość, ale też bez odpowiedniej szybkości i zręczności nie sposób się obejść. W Zapomnianych Krainach profesją tą para się największa część społeczeństwa. Podczas walki zbrojny często posługuje się bronią białą, a najczęściej ubiera się w mocne pancerze – choć są w Faerunie doskonale wyszkoleni szermierze, którym zbroja tylko przeszkadza. Wojownicy z reguły zostają złymi rzezimieszkami, silnymi ochroniarzami, wiernymi obrońcami, dumnymi zdobywcami lub po prostu neutralnymi poszukiwaczami przygód. Wszystko zależy w dużej mierze od celu jaki przed sobą stawia taka osoba – najczęściej jest to okazja do rozróby i przetestowania swoich zdolności bitewnych, lub chęć zemsty na kimś, ale także samoobrona czy zmierzenie się na arenie z innymi dla rozgłosu i chwały. Spotyka się także wojowników, którzy najmują się za pieniądze – najemnicy łączą się nawet w grupy, aby móc podejmować się trudniejszych zadań. Krasnoludy, które zostają wojownikami, są najczęściej nieokrzesane i porywcze, ale rekompensują to swoją siłą, co czyni z nich niebezpiecznych przeciwników. Ich broń zadaje duże obrażenia, a starannie wykonana ciężka zbroja doskonale chroni przed obrażeniami. Elfi szermierze posługują się lekka bronią i pancerzem, która pozwala im na wykorzystanie swojej szybkości i zręczności podczas walki. Natomiast ludzie wybierający tę profesję zostają równie dobrymi zbrojnymi, co zwinnymi wojownikami.

Mag

Magowie mają swój wzór rozwoju, którego należy się trzymać aby osiągnąć sukces i stworzyć silną postać. Elfy często wybierają tą profesję, choć ludzie też z niej nie rezygnują, natomiast krasnoludy wybierają ta kastę bardzo rzadko. Magów nie obchodzą bronie czy pancerze. Nie uważają, iż siła czy wytrzymałość są najważniejsze – prawdziwa siła leży gdzie indziej. Są to przede wszystkim jego zaklęcia – dopracowywane w skupieniu i wymagające długiego treningu. W Faerunie magowie często są odludkami, lecz wspólny cel potrafi połączyć nawet czarodziei. W końcu w jedności siła, zaś obietnica zgromadzenia większej potęgi potrafi skusić niejednego. Adepci Magii posiadają ogromną wiedzę, są charyzmatyczni, inteligentni i roztropni – lecz znajdzie się też spora grupa tych, którym brak wyraźnie jednej lub kilka klepek. W swoim szaleństwie popadają w obłęd wymyślając coraz to nowe nieznane w skutkach zaklęcia i uroki. Tacy czarodzieje są bardzo niebezpieczni, gdyż najczęściej stosują te wynalazki na żywych istotach i w dużej mierze bez zgody zainteresowanych. Magami zostają przeważnie osoby, które chcą poznać tajniki magii, aby mogli stać się w przyszłości najpotężniejszymi czarownikami swych czasów. Krasnoludy nie wybierają tej profesji – chyba, że są to jacyś odmieńcy, którzy pragną żyć inaczej niż wszyscy. Tacy zostają najczęściej dziwnymi i szalonymi wynalazcami. Jest to ulubiona klasa elfów, które są mądre i roztropne. Ludzcy magowie są inteligentni i utalentowani, lecz znajdują się też wśród nich niebezpieczni szaleńcy, których nie powinno się dopuszczać do czarów.

Rzemieślnik

Tę klasę tworzą alchemicy, kowale i kupcy. Z tą profesją najlepiej radzą sobie krasnoludy, elfy i gnomy, lecz inne rasy także mogą okazać zainteresowanie tą ścieżką rozwoju. Tylko rzemieślnicy potrafią posługiwać się kowalskim młotem z nadzwyczajną zręcznością oraz szkolić umiejętności handlowe – wszystko po to, aby sprzedać swoje wyroby po jak najwyższych cenach. Używają broni białej, gdyż nie interesują ich zaklęcia – w zasadzie walka także, lecz nigdy nie wiadomo, z kim przyjdzie wymieniać towary, dlatego też zawsze noszą przy sobie broń. Zostają bogatymi handlarzami, silnymi kowalami lub chciwymi szulerami czy ciekawskimi przemytnikami. Interesuje cię szybki zysk, by potem żyć z tego co uda ci się zgromadzić? Jeśli tak to ta klasa jest właśnie dla ciebie.

Złodziej

Mówi się, że kiedy pojawiła się inteligencja pojawili się i oni – złodzieje. Wśród tej klasy najczęściej spotyka się niziołków, lecz nie zdziw się, jeśli jakiś elf, człowiek czy może nawet krasnolud zapragnie poznać się bliżej z zawartością twojej sakiewki. Podobno to jeden z najstarszych zawodów świata, jednak na pewno jeden z mniej poważanych. Nikt nie lubi tych łotrzyków, ale każdy chciałby mieć ich po swojej stronie – z jeszcze innej strony zaprzyjaźnienie się z kimś takim to jak randka z kobrą – na pewno nie będzie nudno. Złodzieje wolą posługiwać się sprytem niż siłą – ponad otwartą, honorową walkę stawiają podstępy oraz skrytobójstwo. Czasem starcia nie da się uniknąć, ale cel uświęca środki i nie ma takiego sposobu, przed którego użyciem łotrzyk się zawaha. Wybór dalszej kariery jest raczej ograniczony, stąd wielu zostaje zabójcami czy włamywaczami. Niestety to wszystko powoduje, iż nie są zbyt lubiani przez mieszkańców Faerunu, a już na pewno siły porządkowe próbują zwalczać ich na każdym kroku. Wielu z nich prowadzi podwójne życie w taki sposób, aby zabezpieczyć się na wypadek gdyby coś poszło nie tak. W każdym stadzie znajdzie się „czarna owca” – w tym przypadku są to jednak osoby, które nie wspierają kogoś dla osobistych korzyści. Tacy najczęściej zostają zwiadowcami karawan, czy też przewodnikami grup poszukiwaczy przygód. Wyjątek potwierdza regułę, więc widząc złodzieja lepiej mieć na niego oko.

Barbarzyńca

Gdyby wojownika nazwać synem wojny, barbarzyńcę trzeba by było nazwać jej mężem. Z najdzikszych miejsc całego Faerunu zaczęli przybywać barbarzyńcy, głodni bogactw oraz sławy. Ich domem jest pole bitwy, ich językiem jest dźwięk pękających broni, okrzykiem bojowym jęki umierających wrogów, a napojem krew zabitych przeciwników. Barbarzyńcy piją z czaszek wrogów a jedzą sztućcami zrobionymi z ludzkich kości. Są najbardziej nieokrzesaną grupą obywateli wśród mieszkańców Faerunu. Tę niełatwą drogę obierają najczęściej półorkowie, których sposób myślenia i życia jest dość zbieżny z ideologią „mężów” wojny. Krasnoludy, ludzie a nawet czasem elfy – gra daje pełną dowolność i nie ogranicza wyboru tej profesji do konkretnej rasy, choć nie uświadczymy raczej niziołka i gnoma barbarzyńcy. Wielu ma ich za dzikusów, lecz są to po prostu osoby silnie kultywujące siłę fizyczną, honor i wierność bogom związanym z walką. Z tego także powodu nie tolerują magii – nie dość, że nie używają czarów, to i magiczne przedmioty, zwłaszcza bronie, są w ich rękach bezużyteczne. O chwale barbarzyńcy decyduje on sam – nie jakieś dziwne i niezrozumiałe sztuczki czarodziejów, którzy nie potrafią nawet natrzeć na wroga. Coś za coś – profesja ta daje im w zamian większą odporność na efekty czarów, jak i magicznej broni. Uprzedzenia do magów wywołały już kilka potężnych bitew z Czarodziejami. Na ślady owych walk można natknąć się czasami podróżując po bezdrożach Zapomnianych Krain. Ich główną domeną jest walka, lecz podobnie jak wojownicy, jako tako radzą sobie również z kowalstwem czy stolarstwem. Niezależnie czy barbarzyńcą jest krasnolud czy człowiek, klasa ta ma takie same cechy.

Każda z profesji to życiowa droga, czasem jedyna. Wszystko to, aby kroczyć do przodu ku chwale i potędze. Kim zostaniesz? Reset postaci pozwoli na posmakowanie wszystkich. Wypróbowanie każdej i wybranie tej najbardziej nam odpowiadającej? Czemu nie!

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...