Szczegółowy rozwój postaci

Czytano: 10098 razy

Jednym z najprzyjemniejszych aspektów w grach RPG jest to, że możesz określać swoją postać na różne sposoby. Podczas gdy wszyscy zaczynają grę mniej więcej tak samo, godziny walk i przygód nadadzą kształt temu kim będziesz i co będziesz mógł zrobić. W końcu poczujesz, że posiadasz postać, która naprawdę jest twoja.

Age of Conan: Hyborian Adventures jest bardzo tradycyjną grą, jeśli chodzi o rozwój postaci przez zdobywanie punktów doświadczenia i podnoszenie się w poziomach. Wraz z przebiegiem gry rozwiniesz swoją postać na wiele sposobów, np.:

  • Atrybuty: Twoje podstawowe atrybuty, takie jak siła i inteligencja wzrastają automatycznie, gdy zdobywasz poziomy do dalszego rozwoju swojej postaci.

  • Umiejętności: Każda postać ma podstawowy zestaw umiejętności, taki jak spostrzegawczość, wspinanie się, ukrywanie się, a ty możesz rozdzielać między nie punkty za każdym razem, gdy awansujesz na następny poziom.

  • Atuty: Dzięki zdobywanym poziomom dostajesz punkty, które możesz zainwestować w mnóstwo różnych atutów, które dają twojej postaci nowe zdolności lub takie, które ulepszają już istniejące.

  • Zdolności: Zdobycie nowego poziomu może również zagwarantować ci nowe techniki walki, nowe pozycje, które zmodyfikują twój styl walki i nowe czary.

Postawy
Postawa obronna po lewej, postawa ofensywna po prawej.)

Mówiąc prosto, zdobywasz doświadczenie podczas grania – czy to przez zabijanie wrogów czy przez wypełnianie zadań – i poprzez gromadzenie doświadczenia zdobywasz również poziomy. W Age of Conan jest 80 poziomów do zdobycia i zdobywanie ich jest kluczem do uczynienia twojej postaci potężną i aby odblokować olbrzymią ilość różnych atutów i zdolności.

Atrybuty

Atrybuty są wspólne dla wszystkich postaci. Każdy je posiada i będą one miały wpływ na twoją postać na wiele różnych sposobów, takich jak decydowanie o tym ile życia i punktów magii będziesz miał. Podstawowe atrybuty – siła, zręczność, budowa ciała, mądrość i inteligencja – są podnoszone automatycznie podczas awansowania na następne poziomy.

Oto lista niektórych z atrybutów dostępnych w Age of Conan:

  • Siła: Daje ci premię do obrażeń w walce wręcz i podnosi wskaźnik ataku dla określonych typów broni.

  • Zręczność: Daje ci premię do wskaźnika obrony i podnosi wskaźnik ataku dla sztyletów i broni dystansowych.

  • Budowa ciała: Zapewnia ci zdrowie i wytrzymałość.

  • Inteligencja: Zapewnia ci punkty magii i podnosi wskaźnik magii u magów.

  • Mądrość: Zapewnia ci punkty magii i podnosi wskaźnik magii u kapłanów.

Oczywiście w świecie Hyborii możesz również napotkać przedmioty, które wzmocnią twoje atrybuty. Z pewnością każdy poszukiwacz przygód odważyłby się przejść przez głębiny Cytadeli Czarnego Pierścienia w poszukiwaniu miecza, który zapewnia swemu właścicielowi silne ramię? A co powiecie o magicznym pierścieniu, strzeżonym przez demony wewnątrz Sanktuarium Płonących Dusz, który poszerzy twoją wiedzę i zapewni ci inteligencję sięgającą ponad granice śmiertelników?

Umiejętności

Wszystkie postacie mają zestaw podstawowych umiejętności do nich dołączonych. Zawierają się w nich spostrzegawczość, bandażowanie, odnawianie punktów magii, koncentracja podczas inkantacji, krycie się, wspinanie i kpina, jednak nie są ograniczone tylko do nich. Kiedykolwiek osiągniesz nowy poziom dostajesz małą ilość punktów do rozdzielenia wedle własnej woli pomiędzy te różne umiejętności. Jednak nie polepszają się one wraz z ich używaniem.

Poniżej lista niektórych z umiejętności dostępnych w Age of Conan:

  • Spostrzegawczość: Wpływa na to jak dobrze obserwujesz środowisko wokół ciebie, na przykład zwiększa możliwość zauważenia ukrytych wrogów, a nawet pułapek.

  • Bandażowanie: Pozwala ci na szybkie leczenie, kiedy nie jesteś zaangażowany w walkę.

  • Odnawianie punktów magii: Podobnie jak przy bandażowaniu, jednak działa na punkty magii.

  • Koncentracja podczas inkantacji: Decyduje o tym jak podatny jesteś na anulowanie czaru podczas jego inkantacji. Na przykład bycie atakowanym powoduje utratę koncentracji.

  • Ukrywanie się: W świecie Hyborii każdy może się po trosze schować, co czyni cię trudnym do namierzenia. Jednak nie każdy jest w tym tak samo dobry!

  • Wspinanie się: Decyduje o poziomie trudności obiektów, na które możesz się wspiąć.

  • Kpina: Im wyższa ta umiejętność, tym większa szansa na zwiększenie poziomu nienawiści w twoim ataku. Doskonałe dla postaci „czołgów” (tanków).

Niektóre umiejętności bazują na tak zwanych „umiejętnościach na kliknięcie”, to znaczy, że muszą być aktywowane przez kliknięcie na ikonę na pasku. Jedną z takich umiejętności jest np. spostrzegawczość. Ta umiejętność będzie działać zawsze w tle, i powiadamiać cię będzie o określonych rzeczach, np. ukrytych wrogach. Lecz jeśli dostaniesz wiadomość, że coś wykrywasz, musisz użyć „umiejętności na kliknięcie”, by spróbować ujawnić ukrytych przeciwników. Innymi są umiejętności pasywne, takie jak kpina czy koncentracja podczas inkantacji.

Zauważysz, że nie podnosisz umiejętności władania broniami. Twoja klasa determinuje jaką broń możesz użyć i nie musisz podnosić żadnej umiejętności, by uderzać mocniej.

„Podczas gdy umiejętności mniej wpływają na modyfikacje postaci niż atuty, są wciąż ważną częścią rozwoju postaci.”, mówi twórca gry, Ande Griffin. „Na przykład większość klas używających czarów będzie chciała mocno zainwestować w Koncentrację podczas inkantacji, by uniknąć przeszkód tak, jak to tylko możliwe, podczas gdy gracz PvP będzie chciał zainwestować w Spostrzegawczość, by zmniejszyć szansę na wpadnięcie w pułapkę.”

Atuty

W samym jądrze sytemu rozwoju postaci w Age of Conan są atuty. Pozwala ci to na używanie punktów zdobytych podczas awansowania na wyższe poziomy, by dać swojej postaci nowe zdolności lub uczynić te już istniejące bardziej potężnymi. Można to porównać z systemami talentów z innych gier, zazwyczaj będących systemem opartym na kształcie drzewa.

Każda postać ma trzy drzewka atutów, które mogą być obejrzane w każdej chwili poprzez kliknięcie odpowiedniej ikony w interfejsie. Istnieje jedno główne drzewko właściwe twojemu archetypowi (Żołnierz, Mag, Kapłan, Łotrzyk) i dwa drzewka właściwe twojej klasie.

Przykładowo, Mroczny Templariusz ma dostęp do drzewka atutów Żołnierza jako dodatek do drzewek właściwych jego klasie zwanych Deprawacją – koncentrującej się na atutach zorientowanych na techniki walk – i Profanacją, która koncentruje się na atutach zorientowanych na czary. Atuty zostały stworzone, by ulepszyć jego techniki i czary, ale również by zagwarantować mu nowe zdolności. Wszystkie drzewka atutów mają inne imiona dla różnych klas, np. Juggernaut i Burza dla Strażnika i Brutal oraz Rzeź dla Zdobywcy.

Drzewko Atutów Deprawacji Mrocznego Templariusza
Drzewko atutów Deprawacji Mrocznego Templariusza

Jednym z przykładów nowej umiejętności, którą Mroczny Templariusz otrzymuje dzięki systemowi atutów, jest Cień Strachu, który leży na samym końcu drzewka Deprawacji. Użycie tego atutu sprowadzi z cienia kompana, który będzie dla niego walczył.

Poniżej lista niektórych przykładowych atutów dostępnych w Age of Conan:

  • Wilczy Głód: ten atut Mrocznego Templariusza da ci duże zwiększenie obrażeń kiedykolwiek użyjesz technik zużywających punkty życia (w ten sposób czyniąc je potężniejszymi).

  • Przezwyciężanie Przeciwności: ten atut Zdobywcy podnosi jego niewrażliwość bazując na tym z jaką ilością przeciwników walczy, czyniąc go silniejszym, jeśli duża ilość przeciwników sprzysięgła się przeciwko niemu.

  • Bez Ucieczki: ten atut Barbarzyńcy pozwala mu rzucić bronią w wybrany cel zadając mu dużą ilość obrażeń, ale równocześnie rozbroi Barbarzyńcę.

  • Umacnianie: ten atut Strażnika podnosi wagę wszystkich członków drużyny czyniąc ich odpornymi na powalające ataki. Inny atut ulepszy jeszcze ten i pozwoli członkom drużyny na wyprowadzenie kontrataku przeciw wszystkim ich atakującym.

  • Horda Impów: ten atut Demonologa zabija twoje aktualne zwierzę i sprowadza od czterech do ośmiu małych impów, które wpadają w szał i sieją totalne spustoszenie.

„Nasze drzewka atutów nie zostały stworzone, by określać postać czy jej rolę w grze. Są tam, by w jakiś sposób pomóc przerobić ci twoją postać i uwydatnić elementy, które już posiadasz.”, mówi twórca gry, Evan Michaels. „Nie chcemy karać cię za wybory, których chcesz dokonać. Nie chcemy sprawić żebyś czuł, że jesteś mniej efektywny, dlatego że wytrenowałeś określone serie atutów.”

W grze istnieją również różne atuty, które wytrenowane zostaną automatycznie, gdy osiągniesz kolejny poziom, szczególnie takie atuty, który decydują o tym jakich broni i pancerzy możesz używać. Posiadasz także atuty rzemieślnicze, jednak te trenowane są poprzez wykonywanie rzemieślniczych zadań, które poprowadzą cię od nowicjusza aż do mistrza w wybranej przez ciebie profesji.

Zdolności

Na końcu, jednak wcale nie najmniej ważne, znajdują się techniki walk, czary i postawy, które uzyskasz podczas zdobywania poziomów. Gdy osiągniesz kolejny poziom, będziesz w stanie odnaleźć sklepikarzy, którzy sprzedają zwoje z czarami, a niektóre mogą być znalezione nawet podczas poszukiwania przygód. Postawy i techniki walk są gwarantowane automatycznie przy każdym zdobytym poziomie.

  • Techniki walk: Istnieją techniki walk, które zyskasz podczas zdobywania poziomów. Wykonujesz je podczas walk poprzez serie różnych machnięć swoją bronią, czego rezultatem są fascynujące animacje i większe zadawane obrażenia. Może to prowadzić również do innych efektów, na przykład do ogłuszenia przeciwnika.

  • Czary: Nie byłaby to gra fantasy, gdyby nie występowały tu czary (choć Age of Conan jest grą „low-fantasy”, w której magia jest straszna i niebezpieczna). Poprzez nabywanie zwojów z czarami lub poprzez ich znajdywanie podczas przygód, będziesz w stanie pozyskiwać nowe czary do rzucania. Nie są one automatycznie trenowane.

  • Postawy: By uczynić walkę jeszcze bardziej interesującą, twórcy gry dodali system postaw, które pozwalają ci ustawić się w określonej pozycji podczas walki. Postawy ofensywne pozwolą ci zadać więcej obrażeń, jednak narażą cię również na otrzymywanie większych obrażeń. Postawy defensywne działają w odwrotną stronę.

Pasek Technik Walk Barbarzyńcy
Pasek technik walk Barbarzyńcy

Techniki walk i czary mogą mieć zwiększoną efektywność, np. poprzez inwestowane w określone atuty. Przykładowo, Lśniący Żar, atut Demonologa, sprawi, że czar Uderzenie Płomieni wyrządzi więcej obrażeń, podczas gdy Gotująca Krew, atut Barbarzyńcy, sprawi, że jego technika walki Berserk zada jeszcze bardziej dewastujące obrażenia niż zwykle.

„Wkładamy niesamowity wysiłek w to, by uczynić rozwój postaci w Age of Conan czymś, w co będziesz chciał zatopić pazury.”, mówią twórcy gry, Griffin i Michaels. „Chcemy zagwarantować ci dużo różnych sposobów na grę i chcemy sprawić, by rozwój postaci był łatwy i zrozumiały.”

Udostępnij:
Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Facebooku
Autor tłumaczenia: Matthias Circello
Oryginał z: community.ageofconan.com
Dodano: niedziela, 20 kwietnia 2008

Komentarze

Nie jesteś zalogowany. Zaloguj się aby dodawać komentarze! Nie masz konta? Załóż nowe!