Chris Avellone odchodzi z Obsidian Entertainment!

2 minuty czytania

Szok i niedowierzanie. Współzałożyciel oraz współwłaściciel Obsidian Entertainment, a także jedna z jego najbardziej rozpoznawalnych twarzy, zdecydował się opuścić studio. Legenda branży przetrwała największe kryzysy, aby odejść w momencie, kiedy zespół jest na ustach wszystkich graczy i w końcu osiągnął sukces, na jaki zasłużył.

chris avellone

"Oficjalnie pożegnałem się ze studiem Obsidian Entertainment, aby przyjąć posadę nauczyciela Obrony Przed Czarną Magią w Hogwarcie. (Okey, tylko pierwsza część tego zdania jest prawdziwa. Wszystkiego dobrego i dalszych sukcesów dla moich kolegów, każdy z nich to dobry ziomek)" – dowcipnie potwierdził swoje odejście Chris Avellone.

Jednak, jeżeli głębiej spojrzymy na sprawę, oficjalne odejście Chrisa z zespołu nie jest takim ogromnym zaskoczeniem. W ostatnich miesiącach twórca zajmował się głównie pracą analityczną (doradztwem i fachową oceną pomysłów innych projektantów), a także był aktywny podczas konferencji branżowych, na których poprowadził kilka ciekawych wykładów. Jeżeli już brał się za jakąś namacalną robotę, to były to pomniejsze koncepty (postać Niezłomnego oraz Zrozpaczonej Matki w "Pillars of Eternity", luźna współpraca ze studiem InXile w związku z "Wasteland 2" oraz "Torment: Tides of Numenera") niż faktyczne trzymanie steru całej produkcji.

planescape: torment

Na chwilę obecną trudno powiedzieć, czy Avellone żegna się z branżą na stałe, aby rozpocząć nowy rozdział w swoim życiu i spróbować świeżych doświadczeń, czy też będzie nadal aktywny w tworzeniu gier cRPG. Jedno jest pewne, jeżeli pierwsza opcja okaże się prawdziwa i ojciec "Planescape: Torment", "Fallout 2" czy "Fallout: New Vegas" odejdzie na stałe – będzie to prawdziwy cios dla fanów gatunku.

Mimo to, za te wszystkie wspaniałe godziny spędzone w pochłoniętym udręką i apatią Sigil, na spalonych nuklearnych pustkowiach i w ponurych postapokaliptycznych metropoliach czy majestatycznej oraz niebezpiecznej Krainie Lodowego Wichru – jesteśmy mu winni pełen szacunek, a także wsparcie dla jego decyzji, cokolwiek postanowi.

Dzięki Tobie kocham cRPGi, Mistrzu. Tego nigdy nie zapomnę.

Źródło: twitter.com

Komentarze

0
·
Zaiste, Mistrz przez duże M! Szkoda, że odchodzi z Obsidianu, wielka szkoda...
0
·
Wielka szkoda... ale na pewno gdzieś się zaraz zakręci

Swoją drogą, o ile Niezłomny całkiem spoko, to Zrozpaczona Matka to nie było jakieś mistrzostwo świata
0
·
Jakoś wierze, że zaraz się gdzieś pojawi, pewnie jako analityk albo ekspert ale szkoda, że opuszcza Obsidian bo jak czytam to był jednym z twórców studia a to zawsze zastanawia, co go do tego skłoniło.
0
·
Czemu ;(

Najbardziej utalentowany scenarzysta odchodzi z jednego z najbardziej obiecujących studio gier tworzących crpg. Wielka szkoda.

Mam nadzieję, że będzie jeszcze pomagać przy nowym torment, oraz dołączy do jakiegoś studia.
1
·

Cytat

Swoją drogą, o ile Niezłomny całkiem spoko, to Zrozpaczona Matka to nie było jakieś mistrzostwo świata :P"

O ile mnie pamięć nie myli, te postacie zostały okrojone z początkowych elementów fabularnych aby były bardziej mainstreamowe
0
·

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Mikeal dnia środa, 10 czerwca 2015, 12:19 napisał

O ile mnie pamięć nie myli, te postacie zostały okrojone z początkowych elementów fabularnych aby były bardziej mainstreamowe


Dokładnie, w pierwszym momencie właśnie pomyślałem, że to mogło być przyczyną odejścia. Skoro mają kroić jego pomysły, bo są zbyt kontrowersyjne i szokujące, to niech przeniesie się do studia, gdzie wykorzystają pełnię ich możliwości. Generalnie ja nie rozpaczam, najwyraźniej miał powody, żeby odejść, a jeśli będzie chciał, to na pewno uraczy nas kolejnymi świetnymi cRPG-ami
0
·
Ile dałbym aby zagrać w crpg, tworzonego w całośći przez Chrissa A gdyby dodatkowo był w 2D, i w universum FR/Planespace to byłbym w 7 niebie
0
·
Dunio a co jeśli okazałoby się tak słaba, że zniszczyłaby wszystkich jego fanów?
0
·
@UP Nie wierze w to

Przejdź do cytowanego postu Użytkownik Mikeal dnia środa, 10 czerwca 2015, 12:19 napisał

O ile mnie pamięć nie myli, te postacie zostały okrojone z początkowych elementów fabularnych aby były bardziej mainstreamowe

Dlatego Chris powinien pisać do gier jak torment,gdzie takie elementy są na porządku dziennym.
Kotor 2 i NWN 2 Maska Zdrajcy pokazał, że obsidian potrafi genialnie robić takie gry

Co do PoE, to obsidian zrobił błąd że chciał zrobić ,,baldur gate 3'', zamiast zrobić grę w klimacie i fabule maski zdrajcy.
0
·
Lepiej rozważy inną posadę niż nauczyciela obrony przed czarną magią - oni zawsze źle kończą.

Szkoda, że odchodzi zawsze mi się kojarzył z Obsidianem (czy przedtem Black Isle), które stworzyło wiele kultowych rpgów. Jeśli rzeczywiście okrojono jego postacie nad którymi pracował to każdego by zirytowało - czemu Obsidian? nie rób tego, nawet nie myśl o pójściu w stronę Mainstreamu
0
·
Wiesz od ostatnich wydarzeń z książki już się z nimi nic nie dzieje.

Parto Mainstream się zmienia wraz ze społeczeństwem, ostatnio jak pierwszy raz odpalałem stare RPG i okazało się, że nie ma w nich mapy to byłem na tyle zdenerwowany błądzeniem, że sam zacząłem prowadzić takową w zeszycie. Wyobraź sobie teraz grę bez wglądu na to jak wygląda teren.
0
·
teraz brał udział w robieniu nowego Baldura a dokładniej dodatku do jedynki , który robi Beamdog. Avellone miał im dać spory feedback do tego co zrobili , jednocześnie pochwalił grę

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...