Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest

Heroes of Might & Magic: A Strategic Quest
Ocena użytkowników
8.09 Średnia z 34 ocen
Twoja ocena

Nieoficjalny następca "King's Bounty", autorstwa Jona Van Caneghema, wydany został w roku 1995. Gracz kierował poczynaniami jednego z czterech bohaterów (Rycerza, Czarodzieja, Czarnoksiężnika lub Barbarzyńcy) i, najogólniej rzecz ujmując, musiał dać łupnia trzem pozostałym w bitwie o kontynent Enroth. Nowym elementem w grze, który wyróżniał ją na tle poprzednika, była rozbudowa siedziby, a dokładniej jednej z czterech, przypisanych do konkretnego bohatera. Każdy heros rekrutował specyficzne tylko dla swojego miasta stwory (no chyba, że w boju zdobył siedzibę wroga, wtedy to ograniczenie go nie obowiązywało), których rodzaj i potęga zależały od poziomu rozbudowy sadyby. Aby to osiągnąć, musiał pozyskiwać surowce, a to nie było łatwe. Tartaków, kopalń i porozrzucanych tu i tam skarbów strzegły potwory, nie wspominając już o innych graczach.

Połączenie zarządzania siedzibą z roleplayowym rozwojem bohatera oraz toczenie bitew z użyciem armii złożonych z fantastycznych (dosłownie) stworzeń dało nam iście wybuchową mieszankę, którą raczymy się już w rozmaitych odsłonach gry od lat...

Recenzja Czytaj całą recenzję »

Jest rok 1995. Świat zmienia się w zastraszającym tempie, co możemy odczuć już teraz, a w pełni zrozumiemy i docenimy dopiero z perspektywy kolejnych 10- 20 lat. Pojawiają się bowiem takie kamienie milowe wirtualnej rozrywki, jak Play Station, Nintendo SNES, Sega Saturn czy Game Boy. Do komputerowej rzeczywistości powoli zakrada się też straszliwe zło, które w swej nowej, opatrzonej numerem "-95" postaci, przestaje wreszcie zbierać cięgi od recenzentów. Dla prostych entuzjastów... czytaj dalej...

Newsy Zobacz więcej »

Wymagania sprzętowe

  • IBM 486
  • 8MB RAM
Wczytywanie...