Znaki Wiedźmińskie

1 minuta czytania

Geralt zareagował odruchowo składając obie dłonie w Znak Heliotropu, wychwycił czar tuż przed twarzą ale wyładowanie było tak silne, że cisnęło go w tył, na ścianę.
„Ostatnie Życzenie”

Każdy wiedźmin posiada pewne szczątkowe zdolności magiczne. Zwą się one Znakami. Wymagają specjalnego układu rąk. Oto lista i krótki opis wszystkich znaków wiedźmińskich.

Znak Aard

Jest to czar psychokinetyczny. Złożenie tego znaku powoduje pchnięcie energii magicznej w żądanym kierunku. Zwykle wystarcza on, aby powalić przeciętnego człowieka na ziemię. Jeśli jednak włożymy w niego więcej wysiłku, to może spowodować większe szkody. Wiedźmini często używają Znaku Aard do odpychania nadlatujących pocisków.

Znak Aksji

Istota poddana działaniu Znaku Aksji staje się posłuszna woli wiedźmina, choć zwierzęta wykonują narzucone polecenia niechętnie i z ociąganiem. Samym wiedźminom znak ułatwia oczyszczanie umysłu ze zbędnych myśli i skoncentrowaniu się na zadaniu.

Znak Heliotropu

Znak ten składa się krzyżując przeguby rąk. Pozwala rozproszyć skierowaną w wiedźmina energię magiczną, czy też fale dźwiękowe wysyłane przez niektóre istoty jak chociażby bruxy. Nie chroni on przed strzałami czy innymi pociskami fizycznymi.

Znak Igni

Jest to dość praktyczny znak. Powoduje on, że z palców wiedźmina promieniuje ciepło mogące wzniecić ogień, oparzyć lub nawet zalutować kociołek.

Znak Quen

Znak ten tworzy przed wiedźminem magiczne pole, które odpycha rzucone weń przedmioty, jak np. strzały, bełty, sprzęty domowe a nawet małe stwory. Nie chroni on natomiast przed magicznymi strzałami i bełtami.

Znak Yrden

Ten znak rysuje się lub ryje na dowolnym materiale. Chroni on obszar o promieniu 0,5 m od nieruchomego wiedźmina. Jeśli przedmiot, na którym narysowano symbol zostanie poruszony, znak przestaje działać. Podobnie stanie się, jeśli wiedźmin opuści chroniony obszar.

Komentarze

Brak komentarzy! Bądź pierwszy! Podziel się swoimi spostrzeżeniami!

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...