Shani

3 minuty czytania

Tekst zawiera spoilery.

shani, wiedźmin 3

Shani to bliska przyjaciółka sławnego Geralta z Rivii, z którą – w zależności od wyborów gracza w pierwszej odsłonie gry – mogła łączyć wiedźmina wspólna zażyłość, wzmocniona opieką rudowłosej dziewczyny nad Alvinem. Studentka medycyny na Akademii Oxenfurckiej nie pojawia się podczas ścigania królobójców, zaś w podstawowej kampanii "Dzikiego Gonu" zostaje jedynie wspomniana przez Joachima von Gratza.

Shani pojawiła się na kartach sagi Andrzeja Sapkowskiego jako członek ekipy szpitala polowego Milo Vanderbecka podczas sławnej bitwy pod Brenną. Zgodnie z książkami, umiera siedemdziesiąt lat od tego wydarzenia jako honorowy dziekan katedry medycyny Uniwersytetu Oxenfurckiego. W grach pracowała w Szpitalu Lebiody w temerskiej stolicy. Później wróciła do Oxenfurtu, gdzie zrobiła doktorat. Chociaż otworzyła własną praktykę, to nie cieszyła się długo niezależnością, bowiem wkrótce wybucha wojna z Nilfgaardem. Wtedy też siłą została wcielona do sztabu medycznego redańskiej armii. Chociaż nie musi leczyć rannych na froncie, to wciąż pozostaje do dyspozycji Radowida.

shani, wiedźmin 3

Ponowne spotkanie z Geraltem ma miejsce w oxenfurckich kanałach. Biały Wilk został wynajęty przez Olgierda von Everec, aby pozbyć się bestii zabijającej przede wszystkim kobiety. Shani także się tam znalazła z rozkazu redańskiej armii, która chciała rozwiązać problem bestii zatruwającej wodę. Medyczka liczyła na to, że uda jej się zebrać próbki i znaleźć antidotum, lecz wkrótce oddział został zaatakowany zarówno przez utopce, jak i głównego winnego śmierci wielu kobiet zwabionych obietnicą odczarowania królewicza.

Jako jedyna ocalała, Shani towarzyszy wiedźminowi i pomaga mu dotrzeć do leża, gdzie Biały Wilk zastawia przynętę na potwora. Medyczka ulega namowom Geralta i wraca na górę z próbkami wydzieliny potwora, z których wkrótce tworzy lekarstwo. Ponownie spotyka Białego Wilka w swojej lecznicy w Oxenfurcie. Wiedźmin prosi o pomoc w sprawie przywołania ducha brata Olgierda – Witolda. Medyczka zna położenie kaplicy rodowej i właśnie tam wyznacza miejsce spotkania z Geraltem. "Pożycza" z uniwersyteckich zasobów kadzielnicę, jednak ostatecznie wiedźmin sam schodzi do krypty, gdzie rozprawia się z widmami rodu von Everec. Tam też medyczka odkrywa, że Witold jest w stanie przejąć ciało Białego Wilka.

Korzystając z zaproszenia na ślub Aldony Lamch i Jawnuta de Bogar we wsi Bronovitz, oferuje "Geraltowi" swoje towarzystwo w nadziei, że duch będzie dobrze się bawić w Bronovitz i w ten sposób pierwsze z zadań od Olgierda zostanie wykonane. Martwy z von Evereców już od pierwszej chwili zaleca się do medyczki, lecz ta odtrąca jego zaloty.

Z biegiem czasu zaczyna jednak doceniać dużą swobodę martwego szlachcica, jego odwagę i niezachwianą wiarę w brata. W zależności od wyborów gracza, bierze udział m.in. w tradycyjnym łowieniu bucika z jeziora oraz wypełnia swoje obowiązki druhny. W trakcie tańca Witold kradnie jej pocałunek, jednak medyczka nie pochwala tej impulsywnej decyzji, wciąż dopytując o możliwość rozmowy z Geraltem. Zwyczaj oczepin niespodziewanie przynosi jej wianek Aldony, co powinno zwiastować rychły ślub.

shani

Jeśli liczymy na romantyczną przygodę, zdobywamy dla Shani ulubioną jarzębinę i zapraszamy na spacer. Dowiadujemy się, że apodyktyczna matka nie akceptuje jej wyborów życiowych zarówno w kwestii zdobycia dyplomu, jak i mężczyzn. Zaręczamy o słuszności obranej ścieżki, po czym zapewniamy oprawę wyprawy łódką na środek pobliskiego jeziora. Tam też spędzamy z przyjaciółką chwile uniesienia, by nad ranem odbyć z nią poważną rozmowę. Shani musi wszystko przemyśleć i prosi o chwilę na zastanowienie w kwestii związku z Białym Wilkiem.

Po pewnym czasie dziewczyna prosi o spotkanie z Geraltem, który zdołał wykonać wszystkie trzy zadania dla Olgierda. Mówi wiedźminowi o tym, że nie może się z nim związać. Docenia wspólne chwile, ale została oddelegowana na front do Kaedwen i wkrótce wyjeżdża. Wyświadcza mu jednak ostatnią przysługę i opowiada o pewnym profesorze, którego wiedza przyda się podczas próby rozwiązania problemu związanego z Olgierdem. Wspomaga Białego Wilka i umożliwia mu przedostanie się na teren Akademii Oxenfurckiej, gdzie ukrywa się Szezlock. Jej dalsze losy na kaedweńskim froncie pozostają nieznane.

Komentarze

0
·
mam pytanie jak się edytuje opis postaci?
0
·
Nieco przykrótki ten artykuł.... (bez spojlerów).

Dodaj komentarz

 
Męczą Cię captche? , a problem zniknie. Zajmie to mniej niż rozwiązanie captchy!
Wczytywanie...